mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΠΑΙΔΙ ΠΑΙΔΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΙΔΕΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΥΓΕΙΑ & ΑΣΚΗΣΗ

Πώς να αποφύγουμε, τα περιττά κιλά των Χριστουγέννων

3 years ago

author:

Mommy.gr

Πώς να αποφύγουμε, τα περιττά κιλά των Χριστουγέννων

Γράφει η Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βασιλική Γρηγορίου

Τα Χριστούγεννα είναι γιορτές που φέρνουν ευτυχία, χαρά ,διασκέδαση, παιχνίδι, δώρα μα και πολλά πολλά γλυκά. Γενικότερα τα Χριστούγεννα είναι οι αγαπημένες γιορτές των παιδιών μας και των μεγάλων. Οι κουραμπιέδες και τα μελομακάρονα δεν λείπουν σχεδόν από κανένα σπίτι.

Λόγω διακοπών οι μαμάδες δεν πρέπει να εφησυχάζονται και να αφήνουν τους μικρούς μπόμπιρες να τρώνε ό,τι και όσο θέλουν, ούτε όμως μπορείτε να απαγορεύετε τελείως στα παιδιά να δοκιμάσουν τους χριστουγεννιάτικους πειρασμούς. Οι βασικοί κανόνες διατροφής δεν πρέπει να ξεχνιούνται επειδή είναι διακοπές.

Φυσικά η λύση δεν είναι να αποφεύγεις τα εορταστικά τραπέζια και τις οικογενειακές συγκεντρώσεις. Είναι ευκαιρία να δεις τα αγαπημένα σου πρόσωπα, να διασκεδάσετε παρέα , τα παιδιά σας να παίξουν και να ξεχαστούν από τις υποχρεώσεις του σχολείου.

shutterstock_503081368

Αφήστε το παιδί σας να παίξει

Η δραστηριότητα ενεργοποιεί το μεταβολισμό και «καίει» περισσότερες θερμίδες ο οργανισμός. Αν λάβετε υπόψη ότι λογω διακοπών όλες οι δραστηριότητες του παιδιού σας θα σταματήσουν και σαφώς θα αυξηθεί και η θερμιδική κατανάλωση.

Μην παραλείπετε το πρωινό
Είτε είναι διακοπές είτε όχι, το πρωινό είναι σημαντικό και δεν πρέπει να το παραλείπετε. Φτιάξτε στο παιδί σας ένα πρωινό πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζετε στο παιδί σας τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και βοηθάτε στην ενεργοποίηση του μεταβολισμού του και στη ρύθμιση του μηχανισμού της πείνας και κορεσμού.

Μην ξεχνάτε τους κανόνες διατροφής

Διατηρείστε τα 5 τακτικά γεύματα με απόσταση 3-4 ωρών και προσαρμόστε τις ανάγκες του παιδιού σας ανάλογα με τον εαν υπάρχουν ή όχι εορταστικά τραπέζια. Τις ημέρες που δεν περιλαμβάνουν γιορτινά γεύματα, τηρείστε κανονικά ημερήσιο διατροφικό πρόγραμμα. Στο απογευματινό του παιδιού μπορείτε να εντάξετε μικρή ποσότητα του αγαπημένου του γλυκού με 1-2 φρούτα. Τις ημέρες με εορταστικά τραπέζια, διατηρείστε κανονικά τα γεύματα πριν και μετά από κάθε τραπέζι και μην αφήνετε το παιδί σας να νιώθει πεινασμένο.

Μην πιέζετε το παιδί σας να φάει

Ακόμα και εάν δεν έχει ολοκληρώσει το γεύμα μην το πιέσετε να συνεχίσει. Εάν ακολουθείτε τους παραπάνω κανόνες, σημαίνει ότι έχουν ρυθμιστεί οι μηχανισμοί που ρυθμίζουν την αίσθηση της πείνας και του κορεσμού.

shutterstock_326638781

Χριστουγεννιάτικα tips για τις μαμάδες

Εφαρμόστε τις παραπάνω συμβουλές
Με αυτόν τον τρόπο γίνεστε παράδειγμα στο παιδί σας και το παρακινείται να εφαρμόζει τους κανόνες της διατροφής, αλλά και εσείς δεν θα αυξήσετε το βάρος σας.

Μην πηγαίνετε νηστική στα γεύματα
Προγραμματίστε ένα γεύμα τουλάχιστον 3 ώρες πριν το γιορτινή σας πρόσκληση. Αν νομίζετε ότι θα παρασυρθείτε από τις χριστουγεννιάτικες λιχουδιές, πριν από το τραπέζι μπορείτε να καταναλώσετε λίγους ξηρούς καρπούς και 1-2 φρούτα.

Κάντε σωστές επιλογές
Στα εορταστικά τραπέζια επιλέξτε να φάτε 1 κομμάτι κρέας χωρίς λίπος, 2-3 ορεκτικά και άφθονη σαλάτα. Συνδυάστε το με 1-2 ποτηράκια κρασί κόκκινο μην το παρακάνετε όμως.

Βασιλική Γρηγορίου, MSc
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc
Web: www.nutricenter.gr
Email: diet@nutricenter.gr / Τηλ : 693.726.4915