mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
Επικαιρότητα

Παιδί και οθόνη: Τι συνιστά η Αμερικανική Παιδιατρική Ακαδημία

3 weeks ago

author:

Mommy.gr

Παιδί και οθόνη: Τι συνιστά η Αμερικανική Παιδιατρική Ακαδημία

Το 30% των παιδιών έρχεται σε επαφή με οθόνες tablet, κινητών τηλεφώνων και άλλων συσκευών τεχνολογίας πριν καλά καλά αρχίσουν να περπατάνε. Κοιτάζοντας γύρω μας διαπιστώνουμε ότι δεν πρόκειται για υπερβολή. Παιδιά που καλά καλά δεν περπατάνε, όχι μόνο έχουν πρόσβαση σε οθόνες και συσκευές αλλά έχουν ήδη μεγάλη εξοικείωση με αυτές.

Οι συστάσεις της Αμερικανικής Παιδιατρικής Ακαδημίας (AAP) σχετικά με την έκθεση των παιδιών στις οθόνες είναι συγκεκριμένες. Ως τον 18ο μήνα της ζωής τους, τα παιδιά δεν πρέπει να έχουν επαφή με οθόνες. Από εκεί και έπειτα και ως τον 24ο μήνα της ζωής τους, τα παιδιά μπορούν να βλέπουν video ή εικόνες σε υψηλή ανάλυση και πάντα μαζί με τους γονείς τους, οι οποίοι πρέπει να τους εξηγούν τι είναι αυτό που βλέπουν στην οθόνη. Τα παιδιά 2 έως 5 ετών μπορούν να χρησιμοποιούν οθόνες το πολύ για 1 ώρα την ημέρα και μόνο αν πρόκειται για προγράμματα υψηλής εκπαιδευτικής ποιότητας με την παρουσία των γονέων να κρίνεται ως απαραίτητη. Ομοίως και τα παιδιά από 6 ετών και πάνω πρέπει να έχουν πολύ συγκεκριμένο χρόνο έκθεσης σε οθόνες και να μην ξεφεύγουν.

Ωστόσο, σύμφωνα με τις συστάσεις της Αμερικανικής Παιδιατρικής Ακαδημίας, σημασία δεν έχει μόνο ο χρόνος που δαπανάται μπροστά σε μια οθόνη αλλά και τι κάνει το παιδί μπροστά σε αυτήν την οθόνη. Πόσο εποικοδομητικά είναι αυτά με τα οποία ασχολείται. Όπως αναφέρει ο Jocelyn Brewer, ψυχολόγος με ειδίκευση στην «ψηφιακή διατροφή»: «Αντί να μετράμε τις θερμίδες καλύτερα να σκεφτόμαστε τι τρώμε…» εννοώντας ότι σημασία δεν έχουν μόνο τα λεπτά της έκθεσης σε μια οθόνη αλλά και τι βλέπουμε σε αυτή. Η ενασχόληση με τα social media ή ακόμη η παρακολούθηση video που δεν έχουν κανέναν εκπαιδευτικό χαρακτήρα για το παιδί, αποτελούν πεταμένο χρόνο μπροστά σε μια οθόνη. Χρόνο που το παιδί θα μπορούσε να περάσει σε φυσική δραστηριότητα και άλλες ασχολίες εποικοδομητικές για την ανάπτυξή του.