ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΥΓΕΙΑ

Εγκυμοσύνη και πονοκέφαλος: αντιμετώπιση με φυσικό τρόπο

3 weeks ago

author:

Εγκυμοσύνη και πονοκέφαλος: αντιμετώπιση με φυσικό τρόπο

Ο πονοκέφαλος δεν είναι κάτι σπάνιο στην εγκυμοσύνη την ίδια ώρα που μπορεί να γίνει εξαιρετικά ενοχλητικός. Οι αλλαγές στις ορμόνες, η διακοπή κατανάλωσης καφέ ή η αποχή από άλλες συνήθειες, μπορούν να προκαλέσουν σημαντικούς πονοκεφάλους στις έγκυες γυναίκες. Πονοκέφαλοι που περιορίζονται στη μια μεριά της κεφαλής και μοιάζουν με ημικρανίες αλλά και πονοκέφαλοι που φτάνουν ή ξεκινούν από τον αυχένα πρέπει και να αντιμετωπίζονται αλλά και να προλαμβάνονται. Πώς όμως το πετυχαίνουμε αυτό στην περίοδο της εγκυμοσύνης όπου η έγκυος πρέπει να αποφεύγει τη λήψη φαρμάκων;

Η αντιμετώπιση του πονοκεφάλου κατά την εγκυμοσύνη

Όσο κι αν μοιάζει δύσκολο, ο πονοκέφαλος αντιμετωπίζεται με φυσικούς τρόπους. Ίσως όχι τόσο άμεσα αλλά σίγουρα αποτελεσματικά. Είναι προτιμότερο η έγκυος να δοκιμάσει τους φυσικούς τρόπους μέχρι να βρει τι λειτουργεί για εκείνη από το να πάρει φάρμακα για τον πονοκέφαλο. Και πάλι αν ο πονοκέφαλος επιμένει, την απάντηση και τη λύση την έχει μόνο ο γιατρός.

-Το σκοτάδι

Η έγκυος πρέπει να δοκιμάσει να χαλαρώσει τον εαυτό της. Η ανάπαυση σε ένα σκοτεινό δωμάτιο συνήθως αποδεικνύεται αποτελεσματική. Φώτα κλειστά, κλειστή τηλεόραση και κουρτίνες. Ίσως κάποια απαλή μουσική, ησυχία και ηρεμία. Ένας υπνάκος δεν είναι κακή ιδέα ή μάλλον είναι ο στόχος!

-Οι ζεστές και οι κρύες πετσέτες

Η εναλλαγή ζεστού και κρύου συνήθως λειτουργεί αποτελεσματικά στους πονοκεφάλους και ειδικά στις ημικρανίες. Η έγκυος πρέπει να ξαπλώσει και να αφεθεί με μάτια κλειστά στις περιποιήσεις των άλλων. Μια κομπρέσα με ζεστό νερό για 2 λεπτά στο μέτωπο και αμέσως μετά μια κομπρέσα με κρύο νερό στο μέτωπο για άλλα 2 λεπτά. Οι επαναλήψεις αυτές σταδιακά ανακουφίζουν την έγκυο.

-Μασάζ

Το μασάζ χαλαρώνει και παίρνει μακριά τους περισσότερους πόνους. Το ίδιος ισχύει και για τους πονοκεφάλους. Το μασάζ κεφαλής και αυχένα είναι σχεδόν πάντα αποτελεσματικό. Ωστόσο, το μασάζ δεν πρέπει να το κάνει ποτέ κάποιος που δεν ξέρει πώς και ειδικά στην έγκυο. Κάπως έτσι, αν μια έγκυος γυναίκα έχει ιστορικό πονοκεφάλων καλό είναι να βρει έναν ειδικό στο μασάζ κεφαλής και αυχένα για να συνεργάζεται μαζί του με ασφάλεια.

-Ένα χαλαρωτικό μπάνιο

Πολλές φορές ο πονοκέφαλος είναι αποτέλεσμα έντασης, άγχους, κούρασης. Ένα χαλαρωτικό μπάνιο είναι μια καλή επιλογή. Λίγα κεριά για ατμόσφαιρα χαλάρωσης και μουσική κλασική που κάνει καλό και στην έγκυο αλλά και στο έμβρυο.