mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΑΣΚΗΣΗ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Εγκυμοσύνη και μπάνιο στη θάλασσα

4 months ago

author:

Mommy.gr

Εγκυμοσύνη και μπάνιο στη θάλασσα

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η κολύμβηση και κυρίως όταν πρόκειται για μπάνιο στη θάλασσα είναι μια από τις πιο ωφέλιμες για τον άνθρωπο μορφές άσκησης. Τι ισχύει όμως στην περίπτωση της εγκυμοσύνης; Είναι ακίνδυνο το μπάνιο στη θάλασσα; Είναι ωφέλιμο για την έγκυο και αν ναι κάτω από ποιες προϋποθέσεις;

Τα πλεονεκτήματα της κολύμβησης στην εγκυμοσύνη

Η άσκηση στο νερό είναι μια από τις καλύτερες μορφές άσκησης στην περίοδο της εγκυμοσύνης. Η έγκυος έχει τη δυνατότητα να ορίσει μόνη της την ένταση της άσκησή της μέσα στη θάλασσα, ανάλογα με το στάδιο στο οποίο βρίσκεται και ανάλογα με τις αντοχές της. Το μπάνιο στη θάλασσα επιτρέπει στην έγκυο να αθληθεί χωρίς να ιδρώνει και χωρίς να επιβαρύνει της αρθρώσεις της, αφού μέσα στη θάλασσα η έγκυος δεν έχει κραδασμούς. Αυτό είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα αφού η έγκυος δεν κινδυνεύει να πάθει αποκόλληση του πλακούντα.

Η κολύμβηση όμως βοηθά την έγκυο και σε θέματα όπως η κατακράτηση υγρών –πρησμένα πόδια- που ταλαιπωρεί τις περισσότερες εγκύους σε προχωρημένη εγκυμοσύνη. Ακόμη, ανακουφίζει από τους πόνους στην πλάτη και τον αυχένα. Το μπάνιο στη θάλασσα όμως διατηρεί την καλή ψυχολογική κατάσταση της εγκύου που είναι πολύ σημαντική για την ομαλή ανάπτυξη του εμβρύου.

Τι πρέπει να προσέξει η έγκυος κατά το μπάνιο στη θάλασσα

-Στο 1ο τρίμηνο της εγκυμοσύνης είναι πιθανό οι ναυτίες και η κόπωση να μην κάνουν την έγκυο να έχει διάθεση για μπάνιο στη θάλασσα. Δεν χρειάζεται να πιέσει τον εαυτό της. Ο οργανισμός της ξέρει τι θέλει και την κατευθύνει σωστά.

-Η έγκυος δεν πρέπει να κολυμπά σε πολύ κρύες θάλασσες και φυσικά δεν είναι ασφαλές να ανοίγεται στα βαθιά.

-Η έγκυος πρέπει να κολυμπά αλλά όχι με τις ώρες. Αυτό θα είχε τα αντίθετα από τα επιθυμητά αποτελέσματα.

-Όχι στο μπάνιο στη θάλασσα ώρες όπου ο ήλιος είναι πολύ ψηλά. Η ζέστη και η υπερβολική έκθεση δεν ωφελούν την έγκυο και το έμβρυο.

-Η ενυδάτωση του οργανισμού είναι πολύ σημαντική για την έγκυο και φυσικά ένα καλό αντηλιακό, καπέλο, γυαλιά και ελαφρύ ντύσιμο είναι στα «πρέπει» όταν η έγκυος βρίσκεται στην παραλία.

-Η επιλογή της παραλίας είναι επίσης πολύ σημαντική. Όχι στις απομακρυσμένες παραλίες κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης και φυσικά όχι στις παραλίες όπου δεν είναι βέβαιο ότι έχουν γαλάζια σημαία. Όχι δηλαδή στις ακατάλληλες για κολύμβηση παραλίες αφού μια μυκητίαση θα μπορούσε να θέσει την εγκυμοσύνη σε κίνδυνο.

-Αμέσως μετά το μπάνιο η έγκυος πρέπει να κάνει ντους και να βγάζει το βρεγμένο μαγιό. Εννοείται πως η έγκυος δεν πρέπει ποτέ να κάθεται στην άμμο.

-Η έγκυος, τέλος, πρέπει να χρησιμοποιεί δικές της πετσέτες οι οποίες πρέπει να είναι καθαρές και στεγνές. Ακόμη, αν θέλει να καθίσει σε μια ξαπλώστρα, θα πρέπει πρώτα να στρώσει πάνω μια καθαρή και στεγνή πετσέτα.