mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΑΣΚΗΣΗ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Aqua yoga στην εγκυμοσύνη
και κατακράτηση υγρών

July 2, 2015

author:

Mommy.gr

Aqua yoga στην εγκυμοσύνη
και κατακράτηση υγρών

Γράφει η MSc Καθηγήτρια φυσικής αγωγής Ιωάννα Βαπορίδη,
ειδικευμένη στο Aqua yoga στην εγκυμοσύνη, τον τοκετό και τη λοχεία

 Ένα από τα φυσικά επακόλουθα της εγκυμοσύνης και δυστυχώς όχι τόσο ευχάριστο όσο η περίοδος που διανύει η μέλλουσα μητέρα, είναι η κατακράτηση υγρών, δηλαδή το πρήξιμο των άνω και κυρίως των κάτω άκρων αλλά και οι κράμπες. Τα συμπτώματα αυτά είναι πιο έντονα κυρίως τους τελευταίους μήνες κύησης και μπορεί να οφείλονται σε ορμονικές μεταβολές, σε πιθανά οιδήματα αλλά και στην αύξηση του βάρους του σώματος. Μετά τον τοκετό, για κάποιες μέρες θα είσαστε αρκετά πρησμένες αλλά σύντομα τα συμπτώματα αυτά θα εξαφανιστούν εντελώς.

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, το αίμα στο σώμα της εγκύου, μπορεί να αυξηθεί έως και 50%, πράγμα που επιβαρύνει αρκετά την κάτω κοίλη φλέβα που βρίσκεται στην δεξιά πλευρά του σώματός μας και η οποία μεταφέρει το αίμα από τα κάτω άκρα προς την καρδιά. Αυτό έχει σαν συνέπεια τη μείωση της αποτελεσματικότητάς της και συνεπώς την ώθηση των υγρών προς τα κάτω άκρα. Επιπλέον όλο αυτό έρχονται να επιβαρύνουν οι ορμονικές διαταραχές και οι αλλαγές στα επίπεδα νατρίου και καλίου. Έτσι έχουμε την κατακράτηση υγρών στο σώμα, αφού ο οργανισμός δεν προλαβαίνει να τα απορροφήσει και να τα αποβάλει.

shutterstock_114618247

Οι περισσότερες εγκυμονούσες εμφανίζουν τα συμπτώματα αυτά στο τέλος της μέρας μετά από πολύωρη ορθοστασία ή αντιθέτως αν κάθονται πολλές ώρες κυρίως κατά τους θερινούς μήνες λόγω της ζέστης.
Για να βελτιώσετε τα οιδήματα στο σώμα σας καλό θα ήταν να αυξήσετε την ποσότητα νερού που πίνετε, να μειώσετε το αλάτι στα φαγητά και να ασκείστε συστηματικά! Το Aqua yoga είναι μια μορφή άσκησης που μπορεί να βοηθήσει σημαντικά την έγκυο, να μειώσει, ακόμα και να αποφύγει τα συμπτώματα αυτά.

Έχοντας το σώμα μέσα στο νερό μέχρι τους ώμους η έγκυος νιώθει μόνο το 10% του βάρους της με αποτέλεσμα να μπορεί να γυμναστεί άνετα χωρίς καμία επιβάρυνση στις αρθρώσεις και στους συνδέσμους. Το σώμα μέσα στο νερό δουλεύει πιο ολοκληρωμένα αφού γυμνάζονται σχεδόν ταυτόχρονα όλες οι μυικές ομάδες. Αυτό, σε συνδυασμό με τις ειδικές ασκήσεις, του aqua yoga, έχει σαν αποτέλεσμα την καλύτερη αιμάτωση της περιοχής της πυέλου αλλά και την παροχή μεγαλύτερου όγκου αίματος στο έμβρυο.

Επίσης το νερό έχει την ιδιότητα να κάνει ένα είδος «μασάζ» στο σώμα βελτιώνοντας έτσι την κυκλοφορία του αίματος. Τέλος πρέπει να τονίσουμε ότι όταν η έγκυος βυθίζει το σώμα της στο νερό αυξάνεται και βελτιώνεται η ροή του αίματος προς την καρδιά, βοηθώντας τη λειτουργία της κάτω κοίλης φλέβας και μειώνοντας τα πρηξίματα στα πόδια.

DSC02219Η Ιωάννα Βαπορίδη είναι MSc Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, (ΤΕΦΑΑ Θεσσαλίας και MSc από το Α.Π.Θ στη «Φυσική δραστηριότητα για ειδικούς πληθυσμούς» . Έχει μετεκπαίδευση στην Αγγλία από το Birthlight στο Aqua yoga στην εγκυμοσύνη, τον τοκετό και τη λοχεία, η οποία και το έφερε στην Ελλάδα το 2008! Εχει εξειδίκευση στο aquarebalance και είναι η ιδιοκτήτρια του Aquabirth. Είναι ιδρυτικό μέλος του οργανισμού AHFA – Aquatic Health & Fitness, Professional Association και του ESLM -European Society of Lifestyle Medicine και μέλος του Birthlight of U.K.

Τηλ. : 6987586485
Email: info.aquabirth@gmail.com
www.aquabirth.gr

 

Διάβασε επίσης: Η άσκηση κατά την εγκυμοσύνη