mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Αναρρώνοντας από έναν δύσκολο τοκετό

4 months ago

author:

Mommy.gr

Αναρρώνοντας από έναν δύσκολο τοκετό

Συχνά χαρακτηρίζεται ως τραυματική εμπειρία τοκετού και χαρακτηρίζει τον τοκετό κατά τον οποίο κάτι δεν πήγε ακριβώς καλά. Κάθε γυναίκα είναι προετοιμασμένη για το ενδεχόμενο να αντιμετωπίσει μια ξαφνική δυσκολία στον τοκετό της, ωστόσο κάποιες δυσκολίες είναι τέτοιες που αφήνουν τραύμα στη μητέρα. Πώς αναρρώνει σωματικά και ψυχικά μια γυναίκα μετά από έναν δύσκολο τοκετό;

-Αποδοχή βοήθειας από τους άλλους

Είναι λάθος να δουλεύουμε τον εαυτό μας στα κόκκινα. Ένας δύσκολος τοκετός σημαίνει σωματική καταπόνηση και το σώμα πρέπει να ξεκουραστεί και να αναρρώσει για να ανταπεξέλθει η γυναίκα στον νέο ρόλο της ως μαμά. Η αποδοχή βοήθειας από άλλους δεν είναι ούτε ήττα ούτε ντροπή. Είναι ανθρώπινη. Μην διστάσετε να αποδεχθείτε την προσφορά των άλλων να σας βοηθήσουν με τις εξωτερικές δουλειές, με τις δουλειές του σπιτιού, ακόμη και με τη φροντίδα του νεογέννητου. Ακόμη και να σας κακομάθουν αν αυτό τους δίνει χαρά!

-Προσπαθήστε να δώσετε όνομα στα συναισθήματά σας

Τι είναι αυτό που αισθάνεστε; Αποκωδικοποιήστε το για να μπορέσετε να το αντιμετωπίσετε. Είναι ανασφάλεια; Άγχος; Θλίψη; Θυμός που έτυχε σε εσάς ο δύσκολος τοκετός; Όλα αυτά μαζί και με άλλα; Προσπαθήσετε να ερμηνεύσετε τα συναισθήματά σας και να τα κατονομάσετε. Κάπως έτσι θα μπορέσετε να απαντήσετε σε αυτά και να τα διαχειριστείτε με τρόπο που θα σταματήσουν να σας βασανίζουν.

-Οι εμπειρίες των άλλων

Μοιραστείτε την εμπειρία σας και τα συναισθήματά σας με άλλες γυναίκες που βίωσαν έναν δύσκολο τοκετό. Θα νιώσετε λιγότερο μόνη, αρκεί να μην πάρετε πολύ προσωπικά τα βιώματά τους και με λάθος τρόπο. Να συναισθανθείτε αυτές τις γυναίκες και να προσπαθήσετε και εσείς με τη σειρά σας να τις βοηθήσετε. Σκεφθείτε πως όλες σας έχετε την ευλογία να κρατάτε στην αγκαλιά σας τα μωρά σας παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίσατε.

-Δεν υπάρχει χρονικό περιθώριο

Δώστε στον εαυτό σας όσο χρόνο χρειάζεται προκειμένου να αναρρώσει από τον δύσκολο τοκετό σωματικά και ψυχικά. Μη βιάζεστε αφού στην πραγματικότητα τίποτα δεν σας κυνηγάει. Προτεραιότητα είναι να νιώσετε εσείς καλά για να συνεχίσετε ως μητέρα πλέον. Βγείτε έξω, μιλήστε με κόσμο, διαβάστε και ακούστε μουσική. Αν νιώθετε ότι τίποτα δεν σας κάνει να νιώσετε καλύτερα, μην αφήσετε το τραύμα να σας ταλαιπωρεί άλλο. Απευθυνθείτε σε ειδικούς και απαλλαγείτε από αυτήν την ταλαιπωρία. Σε κάθε περίπτωση να ξέρετε ότι δεν κάνετε αγώνα δρόμου με τα συναισθήματά σας σε ό,τι αφορά την ψυχική σας ανάρρωση.