mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΑΣΚΗΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

10 μυστικά για έναν ευκολότερο τοκετό

3 days ago

author:

Mommy.gr

10 μυστικά για έναν ευκολότερο τοκετό

Να έχετε καλή φυσική κατάσταση

“Οι έγκυες γυναίκες που παραμένουν σε φόρμα τείνουν να έχουν μικρότερη διάρκεια τοκετού,” λέει η Tekoa King, πιστοποιημένη νοσοκόμα-μαία και αναπληρώτρια καθηγήτρια μαιευτικής και γυναικολογίας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Φρανσίσκο. “Η γυμναστική βελτιώνει την αντοχή και αν είστε προετοιμασμένες την κρίσιμη μέρα, είναι λιγότερο πιθανό να χρειαστείτε ιατρική παρέμβαση.” Περπατήστε, κολυμπήστε ή κάντε έναν κύκλο μαθημάτων προγεννητικής άσκησης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης (αφού πάρετε το οκ από τον γιατρό σας ή τη μαία σας).

Κάντε μαθήματα τοκετού

Η εξοικείωση με τα στάδια του τοκετού και την εξάσκηση ώστε να είστε χαλαρή πριν από τη μεγάλη μέρα, θα σας βοηθήσει να αισθανθείτε λιγότερο ανήσυχες, γεγονός που μπορεί να κάνει ευκολότερο τον τοκετό, λέει ο Robert Stern, MD, αντιπρόεδρος μαιευτικής και γυναικολογίας στο νοσοκομείο Vassar Brothers, στο Poughkeepsie, New Υόρκη.

Εξασφαλίστε καλή υποστήριξη

Ο σύντροφός σας πιθανότατα θα είναι δίπλα σας καθ ‘όλη τη διάρκεια του τοκετού, αλλά ίσως θελήσετε να έχετε και επιπλέον βοήθεια. Σύμφωνα με μια ανάλυση των κλινικών δοκιμών που δημοσιεύτηκαν στο American Journal of Obstetrics and Gynecology, οι γυναίκες που είχαν συνεχή φροντίδα από ένα άτομο εκπαιδευμένο για να στηρίξει την εγκυμονούσα και τον σύντροφό της ήταν 50% λιγότερο πιθανό να χρειαστούν καισαρική τομή και 30% λιγότερο πιθανό να χρειαστούν φάρμακα για τον πόνο, ενώ ο τοκετός τους είχε μικρότερη διάρκεια κατά 25% από εκείνους χωρίς αυτή τη φροντίδα.

Αποσπάστε τον εαυτό σας

Για τις νέες μητέρες, ο τοκετός διαρκεί κατά μέσο όρο 12 έως 14 ώρες. Έτσι, όταν αρχίζουν οι συσπάσεις – θα τις αισθανθείτε πρώτα χαμηλά στην πλάτη σας ή ως κοιλιακές κράμπες – προσπαθήστε να παραμείνετε ήρεμες. Αν αρχίσετε να ανησυχείτε από την αρχή, να μετράτε συσπάσεις και να αναπνέετε σε κάθε πόνο, θα εξαντλήσετε τον εαυτό σας. Αποσπάστε τον εαυτό σας σε άλλες δραστηριότητες: Κάντε μια βόλτα, ένα ντους, ή ψήστε μπισκότα. Οτιδήποτε σας χαλαρώνει θα βοηθήσει και στην επίσπευση της διαδικασίας.

Τσιμπήστε κάτι ελαφρύ

Ένα ελαφρύ σνακ στα πρώτα στάδια του τοκετού, ενώ είστε στο σπίτι σας, θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε το ενεργειακό σας επίπεδο. Αλλά αποφύγετε τα λιπαρά ή τα δύσπεπτα τρόφιμα, επειδή ένα πολύ γεμάτο στομάχι μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε δυσφορία και να προκαλέσει εμετό κατά τα μεταγενέστερα ενεργά στάδια του τοκετού. Οι συσπάσεις των μυών και η ταχεία αναπνοή κατά τη διάρκεια του τοκετού μπορούν επίσης να σας προκαλέσουν γρήγορη απώλεια υγρών. Πιείτε καθαρά υγρά όσο παραμένετε στο σπίτι και, μόλις φτάσετε στο μαιευτήριο, σιγουρευτείτε ότι οι φροντιστές γνωρίζουν άμεσα πότε αισθάνεστε αφυδατωμένες.

Κάντε ένα ντούς

“Ο πόνος μπορεί να σας αυξήσει την ένταση των μυών σε όλο το σώμα σας, γεγονός που δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερη δυσφορία”, λέει η Marcie Richardson, MD, Ob-gyn με τους Harvard Vanguard Medical Associates, στη Βοστώνη. “Ένα ζεστό ντους μπορεί να αντιμετωπίσει αυτή την αντίδραση.” Ένα ντους είναι καλό σε οποιοδήποτε στάδιο του τοκετού.

Κάντε ένα ζεστό μπάνιο

“Λίγες ώρες αφότου ξεκίνησαν οι συσπάσεις με το τρίτο παιδί μου, ήθελα μία ανακούφιση. Οι γιατροί μου, λέγοντας ότι ήταν πολύ νωρίς για επισκληρίδιο, πρότειναν να κάνω ένα μπάνιο στη μπανιέρα του μαιευτηρίου. Έκανε θαύματα: κατάφερα να αλλάζω θέσεις εύκολα γλιστρώντας στο ζεστό νερό, και το τζακούζι της μπανιέρας στο κάτω μέρος της πλάτης μου είχε ως αποτέλεσμα να χαλαρώσουν οι έντονες συστολές μου. Όταν βγήκα έξω, θεωρώντας ότι ήρθε η ώρα για την επισκληρίδιο, ήμουν ήδη πλήρως διασταλμένη. Δέκα λεπτά αργότερα, γεννήθηκε η κόρη μας.”

Κάντε ένα μασάζ

Σε μια μελέτη στο Ινστιτούτο Touch Research της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Μαϊάμι, οι γυναίκες που έλαβαν μασάζ από τον σύντροφό τους κατά τη διάρκεια του τοκετού ανέφεραν ότι αισθάνθηκαν λιγότερο πόνο και άγχος από όσες δεν έκαναν μασάζ. Όταν διεγείρετε μια περιοχή με πόνο, είτε με πίεση είτε με θερμότητα, μειώνετε τα μηνύματα πόνου που στέλνονται στον εγκέφαλο. Εξηγήστε στον σύντροφό σας τι ακριβώς σας κάνει να νιώθετε καλύτερα. Μπορεί να θέλετε τρίψεις στον ώμο ή το λαιμό στις πρώτες ώρες του τοκετού, για παράδειγμα, στη συνέχεια, πιέσεις σταθερά χαμηλά στην πλάτη κατά τη διάρκεια της έντασης. Με τον ίδιο τρόπο, μπορεί να υπάρχουν φορές που δεν θέλετε να σας αγγίξει καθόλου.

Μην ξαπλώνετε

Η παραμονή σε όρθια θέση καθ’ όλη τη διάρκεια του τοκετού, σάς επιτρέπει να συνεργάζεται η βαρύτητα προς όφελός σας: η κεφαλή του μωρού που πιέζει τον τράχηλό σας θα τον βοηθήσει να διασταλεί. Και μια ποικιλία θέσεων – όρθια, γονατιστή ή οκλαδόν – μπορεί να μειώσει την ταλαιπωρία και να επισπεύσει τον τοκετό ταυτόχρονα. Η κίνηση βοηθά στη διεύρυνση της λεκάνης, επιτρέποντας στο κεφάλι του μωρού να περάσει.

Ενημερωθείτε για την λήψη φαρμάκων (επισκληρίδιος κ.ά.)

“Εάν ο τοκετός είναι ενεργός και έχετε διαστολή πάνω από τρία εκατοστά, η επισκληρίδιος δεν θα παρατείνει σημαντικά τον τοκετό ούτε θα αυξήσει τις πιθανότητες για καισαρική τομή”, λέει ο Philip Samuels, MD, αναπληρωτής καθηγητής μαιευτικής και γυναικολογίας στο Ohio State University College της Ιατρικής, στον Κολόμβο. Στην πραγματικότητα, αν είστε τεταμένη, το αναισθητικό που εγχέεται στο χώρο έξω από το νωτιαίο μυελό σας μπορεί να επιταχύνει τη διαστολή χαλαρώνοντας τους μύες σας. Λίγο από το φάρμακο φτάνει στο μωρό σας, επειδή τα φάρμακα διασπώνται πριν φτάσουν στον πλακούντα. Ωστόσο, η επισκληρίδιος αναλγησία μπορεί να περιορίσει την κινητικότητα – ένας λόγος για τον οποίο ορισμένες γυναίκες προτιμούν ένα αναλγητικό, όπως την βουτορφανόλη, που χορηγείται μέσω IV. Τα αναλγητικά δεν αφαιρούν εντελώς τον πόνο, αλλά προκαλούν θαμπή αντίληψη του πόνου, εξηγεί ο Δρ Samuels.

Parents.com – ‘10 Secrets to an Easier Labor.’ Web.