mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

10 αρνητικές επιδράσεις που έχουν τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια στην ανάπτυξη των παιδιών

March 16, 2017

author:

Mommy.gr

10 αρνητικές επιδράσεις που έχουν τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια στην ανάπτυξη των παιδιών

Τελικά κάνουν τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια καλό ή κακό για τα παιδιά σας; H απάντηση είναι.. και τα δύο!

Διαβάζοντας αυτό το άρθρο, το πιο πιθανό είναι να πιστεύετε πως υπάρχουν μόνο αρνητικές επιδράσεις των βιντεοπαιχνιδιών επάνω στα παιδιά σας, θα σας θυμίσουμε όμως πως τα ηλεκτρονικά παιχνίδια διαθέτουν και μια πληθώρα αξιοσημείωτων θετικών επιδράσεων που δεν μπορούν να αποκτηθούν από σχεδόν καμία άλλη δραστηριότητα, και μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Μπαίνοντας στο θέμα του άρθρου, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια είναι ένα ιδιαίτερα λεπτό θέμα, καθώς εντυπωσιάζει ιδιαίτερα τα παιδιά και μπορεί εύκολα να τα κάνει να αποσπαστούν από τις κύριες δραστηριότητές τους. Τα πάντα σε αυτή τη ζωή, από το φαγητό, τον ύπνο ή τη διασκέδαση έως τη μελέτη και την εργασία, πρέπει να εμπεριέχουν την έννοια του μέτρου για να έχουν νόημα και αξία. Έτσι και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια πρέπει να παίζονται, συμπληρωματικά και με μέτρο, στην ήδη γεμάτη με δραστηριότητες μέρα ενός μικρού παιδιού.

Τι συμβαίνει όμως όταν χάνεται το μέτρο;

ή

Τι συμβαίνει όταν το παιδί παίζει παιχνίδια που προάγουν τη βία;

Παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει απαντήσεις που θα μπορέσουν να απαντήσουν σε όλα τα ερωτήματα που μπορεί να έχετε σχετικά με την ασφάλεια ή μη που προσφέρουν τα ηλεκτρονικά παιχνίδια στην ανάπτυξη των παιδιών σας. Να σημειώσουμε πως όλα έχουν προκύψει μέσα από πανεπιστημιακές έρευνες ή από μελέτες ειδικών επιστημόνων και παιδιοψυχιάτρων.

Οι περισσότερες αρνητικές επιδράσεις των ηλεκτρονικών παιχνιδιών αποδίδονται στη βία την οποία περιέχουν. Σύμφωνα με την επιστημονική έρευνα των Anderson & Bushman που έγινε το 2001, τα παιδιά που παίζουν περισσότερο βίαια παιχνίδια, τείνουν να εμφανίζουν αυξημένο αριθμό επιθετικών σκέψεων, συναισθημάτων, και γενικά συμπεριφορών. Μια ακόμα μελέτη του Έλληνα επιστήμονα Δημήτρη Χρηστάκη, που εργάζεται στο Ινστιτούτο Παιδικής Έρευνας του Seattle, υποστηρίζει πως τα παιδιά που παρατηρούν εκτεταμένη προσωμοιομένη βία, όπως αυτή στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, αποκτούν ανοσία στα φαινόμενα βίας γενικά και είναι πιο πιθανό να αντιδρούν κι εκείνα με βίαιο τρόπο μέσα στη ζωή τους.

Η εκτεταμένη χρήση ηλεκτρονικών παιχνιδιών από τα παιδιά σας, μπορεί να τα κάνει περισσότερο κοινωνικά απομονωμένα. Ξοδεύοντας περισσότερο χρόνο στα ηλεκτρονικά παιχνίδια και όλο και λιγότερο σε δραστηριότητες όπως το διάβασμα για το σπίτι , αθλήματα και αλληλεπίδραση με την οικογένεια ή τους φίλους, το παιδί αποκόπτεται σιγά σιγά από το ανθρώπινο στοιχείο και «κλείνετε» πιο πολύ μέσα σε στον ψηφιακό κόσμο. Στην άλλη όψη του νομίσματος, διασταυρούμενες έρευνες από αρκετά πανεπιστήμια των Ηνωμένων Πολιτειών υποδεικνύουν πως οι παίκτες δεν αντικαθιστούν την πραγματική τους ζωή πλήρως με την ψηφιακή, αλλά τείνουν να γνωρίζουν ψηφιακούς φίλους στην πραγματική ζωή και να επεκτείνουν τον κύκλο τους.

Μερικά ηλεκτρονικά παιχνίδια διδάσκουν τις λάθος αξίες. Βία, θυμός και εκδίκηση είναι μερικά από τα πράγματα που επιβραβεύονται σε ένα παιχνίδι. Πιο ειρηνικές λύσεις όπως η διαπραγμάτευση δεν αποτελούν συχνά επιλογή σε ένα παιχνίδι. Επίσης, οι γυναίκες συχνά παρουσιάζονται ως πιο αδύναμοι και πολλές φορές αδύναμοι χαρακτήρες που συχνά τους αποδίδεται χαρακτήρας σεξουαλικού περιεχομένου. Στην άλλη όψη του νομίσματος, μια έρευνα από το πανεπιστήμιο του Buffalo, υποδεικνύει πως παίκτες παιχνιδιών με βίαιο περιεχόμενο, συνήθως νιώθουν ενοχές για τη συμπεριφορά τους στον ψηφιακό κόσμο κάτι το οποίου τους ευαισθητοποιεί περισσότερο σε θέματα που αφορούν τον πραγματικό κόσμο.

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια μπορούν να κάνουν ένα παιδί να συγχέει την φαντασία με την πραγματικότητα.

Η ακαδημαϊκή εξέλιξη μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά αν ο συνολικό χρόνος που ξοδεύεται στα ηλεκτρονικά παιχνίδια ξεπεράσει τα όρια. Έρευνες έχουν συσχετίσει παιδιά που περνούν περισσότερο χρόνο σε ηλεκτρονικά παιχνίδια με φτωχή απόδοση στα μαθήματα του σχολείου. Παιδιά εθισμένα στα ηλεκτρονικά παιχνίδια τείνουν να τσακώνονται περισσότερο με τους καθηγητές τους ή τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης, έχοντας χαμηλότερους βαθμούς από παιδιά που παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια λιγότερο συχνά.

Παρόλο που υπάρχουν αρκετές έρευνες που υποστηρίζουν πως τα ηλεκτρονικά παιχνίδια βοηθούν στην καλύτερη συγκέντρωση των παιδιών, άλλες μελέτες υποδεικνύουν πως η καλύτερη αυτή συγκέντρωση έρχεται μόνο σε μικρά και σύντομα κύματα και αποθαρρύνει τη συγκέντρωση σε μακροχρόνια βάση.

Δεν είναι λίγες και οι αναφορές που έχουν συνδέσει τα ηλεκτρονικά παιχνίδια με κακές επιπτώσεις στην υγεία των παιδιών. Ανάμεσα τους βρίσκονται αυξημένες πιθανότητες για παχυσαρκία, μυοσκελετικές δυσλειτουργίες, τενοντίτιδα και άλλα.

Στα ηλεκτρονικά παιχνίδια που χρειάζονται σύνδεση στο διαδίκτυο και υπάρχει επικοινωνία μεταξύ άγνωστων παικτών από όλο τον κόσμο, το παιδί σας μπορεί να εκτεθεί σε ανάρμοστες λέξεις ή συμπεριφορές που θα θέσουν σε κίνδυνο την ψυχολογία του.

Μια μελέτη που έρχεται από το Εθνικό Ινστιτούτο για τα Μέσα και την Οικογένεια στη Minneapolis των Ηνωμένων Πολιτειών, υποστηρίζει πως τα ηλεκτρονικά παιχνίδια μπορεί να είναι ιδιαίτερα εθιστικά για τα παιδιά, με αυτό τον εθισμό να αυξάνει τα επίπεδα κατάθλιψής και άγχους τους. Παιδιά που εθίζονται στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, είναι επίσης περισσότερο πιθανό να παρουσιάσουν κοινωνικές φοβίες.

Σύμφωνα με την Catherine Steiner-Adair, ψυχολόγο του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ και συγγραφέα, εάν δώσετε στο παιδί σας να παίξει Candy Crush στο δρόμο για το σχολείο, σίγουρα θα είναι μια πολύ ήσυχη και ευχάριστη διαδρομή. Δεν είναι όμως τόσο αυτό το οποίο χρειάζεται ένα παιδί σε δεδομένες χρονικές στιγμές σαν αυτή, όσο περισσότερο χρόνο να «χαζέψει» και να ονειρευτεί, να επεξεργαστεί τις σκέψεις του και να τις μοιραστεί με τους γονείς του οι οποίοι θα του παρέχουν ασφάλεια και επιβεβαίωση.

 

Πηγή: www.game.gr