mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΥΓΕΙΑ ΥΓΕΙΑ & ΑΣΚΗΣΗ

Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για το πρήξιμο των ποδιών στην εγκυμοσύνη

June 26, 2019

author:

Mommy.gr

Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για το πρήξιμο των ποδιών στην εγκυμοσύνη

Γιατί έχουν πρηστεί τα πόδια και οι αστράγαλοί μου;

Τα πρησμένα πόδια και οι αστράγαλοι (οίδημα) συμβαίνει στην εγκυμοσύνη επειδή το σώμα κρατά περισσότερα υγρά απ’ ότι συνήθως. Καθώς το έμβρυο αναπτύσσεται, η μήτρα ασκεί πίεση στις φλέβες που βρίσκονται στην λεκάνη. Η πίεση αυτή επιβραδύνει την κυκλοφορία του αίματος, προκαλώντας συσσώρευση του αίματος. Η πίεση από αυτό το παγιδευμένο αίμα πιέζει τα υγρά έξω από τα τριχοειδή αγγεία και τα ωθεί στους ιστούς των ποδιών και των αστραγάλων. Συνήθως, τα υγρά αυτά αποβάλλονται από τον οργανισμό, αλλά επειδή είσαι έγκυος, διατηρείς περισσότερο τα υγρά σου. Το πρήξιμο χειροτερεύει κατά την διάρκεια της ημέρας, και είναι καλύτερα το πρωί όταν είσαι ξεκούραστη. Καθώς η εγκυμοσύνη σου προχωρά, το οίδημα μπορεί να επηρεάσει και τα χέρια σου. Αν φοράς δαχτυλίδια, μπορεί να σφηνώσουν στα δάχτυλά σου.

Πόσο συνηθισμένο είναι το οίδημα;

Δυστυχώς είναι πολύ πιθανό να υποφέρεις από οίδημα κατά την εγκυμοσύνη, ειδικά κατά το τρίτο τρίμηνο. το 50% με 80% των υγιών εγκύων αντιμετωπίζουν κάποιας μορφής οίδημα, το οποίο μπορεί να επιδεινωθεί αν ο καιρός είναι ζεστός. Παρ’ όλα αυτά, αν έχεις ξαφνικό ή έντονο πρήξιμο στο πρόσωπο, τα χέρια ή τα πόδια, επικοινώνησε με τον γιατρό σου. Μπορεί να αποτελεί σύμπτωμα προεκλαμψίας, μιας σοβαρής εξέλιξης για την μητέρα και το έμβρυο.

Τι μπορώ να κάνω για να μειώσω το πρήξιμο;

Η φαρμακευτική αγωγή (διουρητικά), που βοηθά τα νεφρά να ελευθερώσουν το νερό και το νάτριο ώστε να απαλλαγείς από τα υγρά, δεν είναι κατάλληλα για την εγκυμοσύνη. Αντ’ αυτού, δοκίμασε τις ακόλουθες μεθόδους για να ελέγξεις το οίδημα:
– Σήκωνε ψηλά τα πόδια σου όποτε μπορείς, ώστε να βοηθάς την κυκλοφορία. Στον εργασιακό χώρο προμηθεύσου ένα υποπόδιο, ενώ στο σπίτι, φρόντιζε να ξαπλώνεις γέρνοντας προς την αριστερή πλευρά, καθώς έτσι απομακρύνεις την πίεση από την εσωτερική κοίλη φλέβα.
– Προσπάθησε να μην στέκεσαι όρθια για πολύ ώρα. Στην δουλειά φρόντιζε να κάνεις τακτικά διαλείμματα.
– Φόρεσε υποστηρικτικά καλσόν πριν σηκωθείς από το κρεβάτι το πρωί, οπότε το αίμα δεν θα παγιδευτεί γύρω από τους αστραγάλους σου. Αν αυτό δεν βοηθήσει, ζήτησε από τον γιατρό σου να σου συστήσει κάλσες συμπίεσης.
– Να γυμνάζεσαι τακτικά, ειδικά κάνοντας περπάτημα, κολύμβηση ή ποδηλασία σε όργανο.
– Αν διανύεις μεγάλες αποστάσεις με τα πόδια, κάνε διαλείμματα για να ξεκουράσεις τα πόδια σου.
– Αν το δέρμα σου δεν είναι πολυ τεντωμένο ή ταλαιπωρημένο, ζήτα από κάποιον να σου κάνει μασάζ. Έτσι, θα απομακρυνθεί το υγρό από τα πόδια σου.

Originally posted 2014-08-06 15:38:11.