Υπάρχει κατάλληλη διατροφή για τον μέλλοντα μπαμπά;
mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Υπάρχει κατάλληλη διατροφή για τον μέλλοντα μπαμπά;

July 19, 2019

author:

Mommy.gr

Υπάρχει κατάλληλη διατροφή για τον μέλλοντα μπαμπά;

bigstock-Young-man-eating-a-healthy-sal-43484335Έχει σημασία η διατροφή του μέλλοντα πατέρα;

Αυτά τα οποία καταναλώνει μπορεί να έχουν επιπτώσεις στην ποιότητα του σπέρματος του. Έτσι, είναι λογικό οι επιλογές των τροφίμων να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην πιθανότητά σου να συλλάβεις.
Περίπου 1 στους 20 άνδρες αντιμετωπίζουν υπογονιμότητα. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστείτε περισσότερο χρόνο από τον συνηθισμένο για να κάνετε παιδί. Σχετικά με τα προβλήματα γονιμότητας σε ένα ζευγάρι υπολογίζεται ότι:
– 30% αποδίδεται στον άνδρα
– 29% αποδίδεται στη γυναίκα
– 10% αποδίδεται στο συνδυασμό των δύο
– 5% οφείλεται σε άλλους παράγοντες
– 24% οι λόγοι είναι ανεξήγητοι
Αν αντιμετωπίζεται πρόβλημα γονιμότητας, η διατροφή μπορεί να είναι ένας από τους παράγοντες που μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπισή του. Αν ο σύντροφός σου έχει κακές διατροφικές συνήθειες ή πίνει πολύ, αυτό μπορεί να μειώσει την ποιότητα και την ποσότητα του σπέρματος του.
Αν και δεν υπάρχουν πολλές έρευνες για το πως διατροφή βελτιώνει τη γονιμότητα, η καλή διατροφή είναι σημαντική για την υγεία. Μια ισορροπημένη διατροφή, ως μέρος ενός υγιεινού τρόπου ζωής μπορεί να είναι ένας από τους παράγοντες που βοηθά την ποιότητα του σπέρματος. Αυτό μπορεί με τη σειρά του να ενισχύσει τις πιθανότητές σας να κάνετε παιδί.

Ποια είναι η υγιεινή διατροφή για τον μέλλοντα πατέρα;

Η διατροφή θα πρέπει να είναι εξίσου ισορροπημένη, ποικίλη και θρεπτική με τη διατροφή της μέλλουσας μαμάς. Θα πρέπει να καταναλώνει μια ευρεία ποικιλία τροφίμων από όλες τις ομάδες τροφίμων, δηλαδή:
– άφθονα αμυλούχα προϊόντα και τρόφιμα ολικής αλέσεως
– πρωτεΐνες (άπαχο κρέας, ψάρι και όσπρια)
– χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα
– άφθονα φρούτα και λαχανικά

Ποια θρεπτικά συστατικά μπορούν να βελτιώσουν τη γονιμότητά του συντρόφου μου;

Ορισμένες βιταμίνες και μέταλλα μπορούν να διαδραματίσουν κάποιο ρόλο, βοηθώντας τη σύλληψη. Ωστόσο, δεν υπάρχουν αποδείξεις για αυτό. Ο καλύτερος τρόπος για να λάβει αυτά τα θρεπτικά συστατικά είναι από τη διατροφή.

Ψευδάργυρος και σελήνιο
Red kidney beansΤόσο ο ψευδάργυρος και το σελήνιο παίζουν σημαντικό ρόλο στη σύλληψη. Τα χαμηλά επίπεδα ψευδαργύρου και σεληνίου έχουν συνδεθεί με κακή ποιότητα σπέρματος και μείωση της ικανότητας του σπέρματος να κινηθεί (κινητικότητα). Συμπληρώματα σεληνίου μπορεί να βελτιώσουν την ποιότητα του σπέρματος και να αυξήσουν την πιθανότητα εγκυμοσύνης, αλλά οι ειδικοί δεν είναι σίγουροι για το ποια θα πρέπει να είναι η δοσολογία.
Στα τρόφιμα που είναι πλούσια σε ψευδάργυρο περιλαμβάνονται το άπαχο μοσχαρίσιο κρέας, τα φασόλια και το σκούρο κρέας κοτόπουλου. Επίσης, το σελήνιο μπορεί να βρεθεί στα καρύδια, το ψωμί, τα ψάρια, το κρέας και τα αυγά.

Βιταμίνη D
Salmon-Fillets-rawΜία μελέτη έχει δείξει μια πιθανή σχέση μεταξύ των επιπέδων της βιταμίνης D και της κινητικότητας του σπέρματος. Η μελέτη έδειξε ότι οι άνδρες που είχαν ανεπάρκεια βιταμίνης D είχαν μικρότερη κινητικότητα του σπέρματος. Ωστόσο, απαιτείται περισσότερη έρευνα.
Το σώμα μας παράγει βιταμίνη D σαν αντίδραση στο φως του ήλιου. Μπορούμε επίσης να το λάβουμε μέσα από την κατανάλωση τροφών που περιέχουν βιταμίνη D. Τα λιπαρά ψάρια και εμπλουτισμένα με βιταμίνη D τρόφιμα, όπως η μαργαρίνη και κάποια δημητριακά, περιέχουν βιταμίνη D.

Φυλλικό οξύ
πρασιναΤο φολικό οξύ (βιταμίνη Β9), είναι σημαντικό για τους άνδρες ώστε να παράγουν υγιή σπερματοζωάρια. Δεν χρειάζεται να λάβει κάποιο συμπλήρωμα φυλλικού οξέος, αλλά αυτό δεν θα του κάνει κακό είναι να τρώει άφθονα πλούσια σε φυλλικό οξύ τρόφιμα.
Στα τρόφιμα αυτά περιλαμβάνονται τα πράσινα λαχανικά όπως το μπρόκολο, το σπανάκι και τα λαχανάκια. Φυλλικό οξύ μπορεί επίσης να περιέχεται στα όσπρια, τις πατάτες και τα πορτοκάλια. Πολλά δημητριακά είναι επίσης εμπλουτισμένα με φυλλικό οξύ.

Αντιοξειδωτικά
Fruits-and-VegetablesΤα αντιοξειδωτικά μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα του σπέρματος μειώνοντας τον αριθμό των ελεύθερων ριζών που μπορούν να προκαλέσουν βλάβη της κυτταρικής μεμβράνης. Σε μερικές μελέτες, οι άνδρες που έκανα μια διατροφή χαμηλή σε αντιοξειδωτικά ήταν πιο πιθανό να έχουν κακή ποιότητα σπέρματος. Στις αντιοξειδωτικές βιταμίνες περιλαμβάνονται οι βιταμίνες C και E και το β-καροτένιο, μια μορφή βιταμίνης Α. Καταναλώνοντας ένα ευρύ φάσμα φρούτων και λαχανικών θα του δώσει αφθονία των αντιοξειδωτικών.

Τι σχέση έχει το σωματικό του βάρος;

Η διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους είναι απαραίτητη για την καλή κατάσταση του σπέρματος. Το υπερβολικό βάρος μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα του σπέρματος. Η επίδραση αυτή είναι μεγαλύτερη σε άνδρες που έχουν δείκτη μάζας  σώματος 30 ή περισσότερο, αλλά και ο ΔΜΣ πάνω από 25 μπορεί επίσης να οδηγήσει σε κακής ποιότητας σπέρμα. Η απώλεια βάρους έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει την ποιότητα του σπέρματος σε άνδρες με ΔΜΣ μεγαλύτερο από 30. Έτσι, τα πολλά επιπλέον κιλά επηρεάζουν την ποιότητα του σπέρματος του, αξίζει μια προσπάθεια για αδυνάτισμα.

αρχείο λήψης (4)Υπάρχει πρόβλημα με την καφεΐνη;

Δεν υπάρχει πρόβλημα με την κατανάλωση καφέ και τσαγιού. Δεν έχουμε κάποια απόδειξη ότι η καφεΐνη μπορεί να βλάψει τη γονιμότητα ενός άνδρα, εκτός αν συνδυάζεται με το κάπνισμα. Μια μελέτη σε ζευγάρια που υποβάλλονταν σε θεραπεία εξωσωματικής γονιμοποίησης έδειξε ότι η κατανάλωση καφεΐνης από τον πατέρα δεν είχε επίδραση στην λειτουργία της διαδικασίας.
Η καφεΐνη ενδέχεται να ακόμα και να βελτιώσει την κινητικότητα του σπέρματος. Μελέτες σε γόνιμους και υπογόνιμους άνδρες έδειξαν εκείνοι που κατανάλωναν μεγάλες ποσότητες καφεΐνης τακτικά είχαν σημαντικά υψηλότερη κινητικότητα του σπέρματος σε σχέση με εκείνους που δεν έπιναν καφέ. Χρειαζόμαστε όμως περισσότερη έρευνα πάνω στο θέμα όμως.

Τι γίνεται με το αλκοόλ;

Είναι καλύτερα να περικόψει τις αλκοόλ, αν πίνει τακτικά, αν θέλετε να βελτιώσετε τις πιθανότητές σας. Δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ (μέχρι τρεις έως τέσσερις μονάδες αλκοόλ την ημέρα) θα επηρεάσει τη γονιμότητα του.
Όμως, οι ειδικοί συμφωνούν ότι η υπερβολική κατανάλωση θα επηρεάσει την ποιότητα του σπέρματος σας. Η βαριά κατανάλωση αλκοόλ επηρεάζει τα επίπεδα των ορμονών, ιδίως τα επίπεδα της τεστοστερόνης. Επηρεάζει επίσης την ικανότητα των όρχεων να ωριμάσουν το σπέρμα σωστά. Αυτό οδηγεί σε κακή ποιότητα σπέρματος, αλλά το αποτέλεσμα είναι αναστρέψιμο, οπότε αν περικόψει το αλκοόλ για αρκετούς μήνες, η ποιότητα του σπέρματος θα μπορούσε να βελτιωθεί.

Originally posted 2014-09-05 11:59:21.