mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΙΔΕΕΣ ΥΓΕΙΑ & ΑΣΚΗΣΗ

Υγιεινές συνήθειες: περιορίστε τα αναψυκτικά

June 5, 2019

author:

Mommy.gr

Υγιεινές συνήθειες: περιορίστε τα αναψυκτικά

Τα αναψυκτικά έκαναν την εμφάνισή τους πρώτη φορά το 1849 στην Αμερική. Αρχικά, δεν είχανε μεγάλη αποδοχή. Η μέση κατανάλωση τα χρόνια εκείνα ήταν λιγότερο από μια μερίδα το χρόνο για τον καθένα! Με την πάροδο του χρόνου, τα αναψυκτικά γίνανε ιδιαίτερα δημοφιλή παγκοσμίως με τεράστιες καταναλώσεις και στην ελληνική κοινωνία.

Γιατί πρέπει να περιορίσουμε την κατανάλωση αναψυκτικών;

Για κάθε τι που καταναλώνουμε εμείς και τα παιδιά μας, θα πρέπει πρωταρχικά να προβληματιζόμαστε για το πως επηρεάζει τον οργανισμό μας. Γιατί είναι σαφές ότι αυτά που τρώμε σήμερα, θα καθορίσουν το πώς θα διαμορφωθούμε αύριο. Είναι λοιπόν τα αναψυκτικά μια επιλογή η οποία προωθεί την υγεία μας; Όχι. Και όσων αφορά τις light εκδοχές αυτών, με λιγότερη ζάχαρη ή καφεϊνη; Δεν υπάρχουν τύποι αναψυκτικών που μπορούμε να εμπιστευόμαστε; Προς απογοήτευση πολλών, πληθαίνουν οι φωνές των ειδικών που μας αποτρέπουν από την κατανάλωση αναψυκτικών σε οποιαδήποτε μορφή.

Φωσφορικό οξύ

Οι χημικές ουσίες που περιέχονται στα αναψυκτικά ανήκουν στις κατηγορίες των συντηρητικών, τεχνητών αρωμάτων, των πρόσθετων τεχνητών χρωμάτων, των παραγόντων όξυνσης και δημιουργίας αφρού. Ένα από αυτά τα χημικά συστατικά , το φωσφορικό οξύ, προστίθεται σε πληθώρα αναψυκτικών για να συμβάλει στην διατήρηση των φυσαλίδων. Ο οργανισμός μας είναι προγραμματισμένος να εξισορροπεί τις αναλογίες μεταξύ ασβεστίου και φωσφόρου, για να διατηρεί την καλή υγεία. Οπότε, ασβέστιο από τα δόντια και τα οστά μας εκλύεται και μέσα από τη ροή του αίματος εξισορροπεί την ποσότητα φωσφορικού οξέος που λάβαμε από το αναψυκτικό. Τελικά, το φωσφορικό οξύ αποβάλλεται από τον οργανισμό, παίρνοντας μαζί του και το ασβέστιο. Έτσι, η συνήθεια της κατανάλωσης αναψυκτικών, ουσιαστικά “στεγνώνει” τον οργανισμό μας από ασβέστιο, οδηγώντας μας στην οστεοπόρωση.

Το φωσφορικό οξύ επίσης εξουδετερώνει το υδροχλωρικό οξύ του στομάχου. Αυτό είναι καταστροφικό, διότι χρειαζόμαστε το υδροχλωρικό οξύ για να χωνεύουμε τις τροφές και για να απελευθερώνονται τα θρεπτικά συστατικά τους. Οπότε, βλέπουμε ότι το φωσφορικό οξύ, όχι μόνο μειώνει την ποσότητα ασβεστίου στα οστά μας, αλλά εμποδίζει και στην αποκατάσταση της απόθεσης του σε αυτά.

Νερό

Το βασικό συστατικό των εμφιαλωμένων αναψυκτικών είναι το νερό. Συχνά, ιδιαίτερα στις χώρες παραγωγής των αναψυκτικών, η ποιότητα του νερού του δημόσιου δικτύου – που είναι και το νερό που χρησιμοποιούν οι βιομηχανίες εμφιάλωσης – είναι αμφιλεγόμενη. Υπάρχει πιθανότητα να κυκλοφορούν ανθυγιεινοί παράγοντες μέσα στο νερό, όπως χλώριο, τριαλομεθάνια, μόλυβδος, κάδμιο και οργανικοί ρύποι. Σίγουρα, όχι και τα καλύτερα για το χτίσιμο μιας καλής υγείας.

Ζάχαρη

Η κύρια γλυκαντική ουσία στα συνηθισμένα αναψυκτικά, είναι η ζάχαρη. Δυστυχώς, η ζάχαρη είναι ουσία με βλαβερές συνέπειες για την υγεία. Καταστρέφει τα δόντια, προκαλεί διαβήτη και παχυσαρκία βλάπτει το ανοσοποιητικό σύστημα, και μπορεί να οδηγήσει στην έναρξη της εκφυλιστικής νόσου.

Η βιομηχανία παραγωγής αναψυκτικών είναι η πρώτη σε χρήση ζάχαρης σαν πρώτη ύλη. Υπολογίζεται ότι περίπου το 1/12 μιας συσκευασίας αναψυκτικού είναι ζάχαρη. Δηλαδή περίπου 7 κουταλάκια του γλυκού!

Ασπαρτάμη

Επιλέγοντας ένα διαιτητικό αναψυκτικό ώστε να αποφύγουμε τη ζάχαρη, καταλήγουμε να καταναλώνουμε ασπαρτάμη. Πρόκειται για την γλυκαντική ουσία που χρησιμοποιείται αυτό τον καιρό στα αναψυκτικά. Η ζαχαρίνη και τα κυκλαμικά παράγωγα που χρησιμοποιούνταν παλαιότερα, κρίθηκαν καρκινογόνα και καταργήθηκαν. Σήμερα, πολλοί επιστήμονες έχουν αμφιβολίες για την ασφάλεια της χρήσης ασπαρτάμης, επίσης. Έχει καταγραφεί, ιδιαίτερα σε γυναίκες, ότι προκαλεί πονοκεφάλους, ενώ επισημαίνεται ότι όταν οι συσκευασίες αποθηκεύονται σε θερμά περιβάλλοντα ή σε ράφια για μεγάλα διαστήματα, η ασπαρτάμη μετατρέπεται σε μεθανόλη και αλκοόλη, τα οποία με τη σειρά τους μετατρέπονται σε φορμαλδεύδη και φορμικό οξυ – γνωστές καρκινογόνες ουσίες.

Καφεϊνη

Νευρικότητα, αϋπνία, υψηλή αρτηριακή πίεση, ταχυκαρδία, υψηλά επίπεδα χοληστερόλης, έλλειψη βιταμινών και ιχνοστοιχείων, μορφώματα στο μαστό, ίσως και κάποιες μορφές καρκίνου είναι μόνο μερικά από τα προβλήματα υγείας που σχετίζονται με την κατανάλωση αναψυκτικών με συστατικό την καφεϊνη.

Αν αναλογιστούμε τα μεγέθη, το ισοδύναμο της κατανάλωσης τριών κουτιών αναψυκτικού τύπου κόλα από ένα εφτάχρονο παιδί, είναι ποσότητα οκτώ φλυτζανιών καφέ. Άραγε, η κατανάλωση καφεϊνούχων αναψυκτικών από τα παιδιά μας έχει αρνητική επίδραση στην φυσική και διανοητική ανάπτυξη των παιδιών μας; Πολλοί επιστήμονες θα ισχυρίζονταν πως έχει. Η αποθήκευση χημικών ουσιών στο σώμα του παιδιού έχει σαν συνέπεια μελλοντικές διαταραχές στην υγεία του.

Πως να τα περιορίσουμε

Το συμπέρασμα της μέχρι τώρα ανάλυσης είναι ότι πρέπει να κόψουμε τα αναψυκτικά. Ή έστω να τα περιορίσουμε. Τα συμβατικά αλλά και τα light, μόνο κακό κάνουν στην υγεία μας. Στην πραγματικότητα, η σταθερή κατανάλωσή τους είναι απλά καταστροφική. Οφείλουμε να κάνουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να τα αποφεύγουμε εντελώς. Πως θα το πετύχουμε; Αυτό είναι θέμα… Ας δούμε μια συμβουλή.

Φρεσκοστημένοι χυμοί

Προμηθεύσου έναν αποχυμωτή και φτιάξε τους δικούς σου σπιτικούς χυμούς, από φρούτα και λαχανικά. Τα ένζυμα που περιέχονται στους φρέσκους χυμούς ξεκινούν να καταστρέφονται άμεσα μετά την έκθεσή τους στο οξυγόνο. Για να κερδίσεις όσα περισσότερα συστατικά μπορείς, πιες το χυμό αμέσως μετά την παραγωγή του ή τοποθέτησέ τον σε ένα θερμός, καλά κλεισμένο.

Originally posted 2014-07-01 08:32:47.