mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΥΓΕΙΑ

Πώς θα χάσω με ασφάλεια τα κιλά της εγκυμοσύνης;

2 weeks ago

author:

Mommy.gr

Πώς θα χάσω με ασφάλεια τα κιλά της εγκυμοσύνης;

Πότε μπορώ να αρχίσω να χάνω βάρος;

Ο γιατρός κατά πάσα πιθανότητα δεν θα σου προτείνει να αρχίσεις να χάνεις βάρος αμέσως μετά τη γέννα. Το σώμα σου χρειάζεται χρόνο για να ανακάμψει. Έτσι, μπορεί να χρειαστεί να περιμένεις το μεταγεννητικό τσεκαπ πριν σκέφτεις την απώλεια βάρους. Το τσεκαπ θα κανονιστεί ανάμεσα στην έκτη με όγδοη εβδομάδα μετά τον τοκετό.

Πώς μπορώ να χάσω βάρος με ασφάλεια;

Θα πρέπει να  τρέφεσαι υγιεινά, περιλαμβάνοντας αφθονία φρούτων και λαχανικών στα γεύματά σου. Να πίνεις πολύ νερό όλη την ημέρα για να παραμένεις ενυδατωμένη και να επιλέγεις τα σωστά σνακ. Επιπλέον, αν χάσεις το βάρος με έναν υγιή ρυθμό, θα εξασφαλίσεις ότι θα έχεις την ενέργεια που απαιτεί η ζωή με το νεογέννητο σου.

Ακολούθησε αυτές τις συμβουλές, οι οποίες θα σε βοηθήσουν να χάσεις κιλά και να διατηρήσεις ένα υγιές βάρος:
– Βρες χρόνο για ένα καλό πρωινό.
– Να τρως τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα.
– Να καταναλώνεις τροφές πλούσιες σε ίνες, όπως η βρώμη, τα όσπρια, τα δημητριακά και οι σπόροι.
– Να συμπεριλαμβάνεις αμυλούχα τρόφιμα όπως το ψωμί, το ρύζι και τα ζυμαρικά (κατά προτίμηση ποικιλίες ολικής αλέσεως) σε κάθε γεύμα.
– Να αποφεύγεις τα λιπαρά και ζαχαρούχα τρόφιμα, όπως το fast food, τα γλυκά και τα αναψυκτικά.
– Να ελέγχεις τις ποσότητες που καταναλώνεις κατά τα γεύματα, καθώς και τον αριθμό και το είδος των σνακς.

Αν συνδυάσεις την υγιεινή διατροφή με την άσκηση, η προσπάθεια θα είναι πιο αποτελεσματική, γιατί έτσι θα χάσεις λίπος αντί για μυϊκό ιστό. Θα βελτιώσεις επίσης τα επίπεδα της φυσικής σου κατάστασης.

Ποιες μορφές άσκησης μπορώ να κάνω;

Το να βρεις χρόνο για άσκηση στην καθημερινή σου ζωή, τώρα που είσαι νέα μητέρα, μπορεί να είναι δύσκολο, όμως θα καταστεί δυνατό, εφ ‘όσον το θέσεις ως προτεραιότητα.
Μπορείς να αρχίσεις με κάποια ήπια άσκηση, όπως το περπάτημα, οι ασκήσεις του πυελικού εδάφους και stretching, όσο συντομότερα αισθάνεσαι έτοιμη. Ωστόσο, θα πρέπει να περιμένεις έξι εβδομάδες ή και περισσότερο, μέχρι να νιώσεις ότι έχεις ανακάμψει από τον τοκετό, ώστε να ξεκινήσεις πιο εντατική άσκηση. Δες εδώ τον οδηγό άσκησης για τις πρώτες έξι εβδομάδες μετά τον τοκετό
Επίσης, μπορείς να γυμνάζεσαι μαζί με το μωρό σου. Πάρε το μωρό για μια βόλτα με στο καροτσάκι, ή βρες ένα ομαδικό τμήμα γυμναστικής για νέες μαμάδες μαζί με τα μωρά τους. Αυτός είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να γνωρίσεις και άλλες νέες μαμάδες.

Πόσες θερμίδες χρειάζομαι;

Το πόσες θερμίδες χρειάζεσαι εξαρτάται από το τρέχον βάρος σου, από το πόσο δραστήρια είσαι, και από το αν θηλάζειςΜπορεί να είναι δύσκολο να χάσεις βάρος μετά τη γέννηση του μωρού, αλλά πρέπει προσπαθήσεις να χάσεις το βάρος που αποκτήθηκε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας, πριν μείνεις ξανά έγκυος. Ίσως να σου κάνει εντύπωση αλλά ακόμη και μια μικρή αύξηση του σωματικού βάρους ενός ή δύο μονάδες ΔΜΣ μεταξύ δύο κυήσεων μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο των επιπλοκών στην επόμενη εγκυμοσύνη σας. Χάνοντας το επιπλέον βάρος θα σε βοηθήσει να διαχειριστείς το βάρος σου μακροπρόθεσμα, κρατώντας τα κιλά μακριά.

preparing-to-breastfeedΜήπως ο θηλασμός επηρεάζει την απώλεια βάρους;

Εάν θηλάζεις, θα πρέπει να περιμένεις έως ότου το μωρό σου μάθει την τεχνική του θηλασμού, πριν ξεκινήσεις να χάνεις βάρος. Θα χρειαστείς περίπου επιπλέον 330 θερμίδες την ημέρα για να έχεις την ενέργεια που χρειάζεσαι για να παράγεις γάλα. Ωστόσο, ορισμένες από αυτές τις επιπλέον ενεργειακές ανάγκες θα πρέπει να καλυφθούν από τα υπάρχοντα αποθέματα λίπους στο σώμα σου. Δες εδώ τα 19+1 νόστιμα μικρογεύματα των 200 θερμίδων!
Αυτό ίσως να σημαίνει ότι ο θηλασμός μπορεί να σε βοηθήσει να χάσεις βάρος, αν αποφύγεις τη λήψη των επιπλέον θερμίδων που απαιτούνται. Ο θηλασμός μπορεί ακόμη και να σε βοηθήσει να διατηρήσεις το βάρος που θα χάσεις μακροπρόθεσμα.
Είναι ασφαλές να χάνεις βάρος ενώ θηλάζεις, αν το χάνει σταδιακά. Χάνοντας μεταξύ 0,5 kg και 1 kg την εβδομάδα δεν επηρεάζει την ποιότητα ή την παροχή του μητρικού γάλακτος.

Πότε θα επανέλθει το σώμα μου;

Δώσε χρόνο στον εαυτό σου για να επιστρέψει η φόρμα σου, και μην απελπίζεσαι αν το βάρος δεν πέφτει αμέσως. Αγνόησε τις ιστορίες των celebrities που επιστρέφουν στα κιλά τους λίγες εβδομάδες μετά τον τοκετό. Τέτοια γρήγορη απώλεια βάρους δεν είναι ρεαλιστική για τη μέση νέα μαμά. Να θυμίσουμε ότι το σώμα σου μπορεί να αλλάξει μορφή μετά την εγκυμοσύνη, ακόμα και αν επιστρέψεις στο ακριβές βάρος που είχες παλιά.
Aν αισθάνεσαι υγιής και έτοιμη, θα πρέπει να στοχεύεις στην επιστροφή στο παλιό σου βάρος όταν το μωρό σου θα είναι περίπου έξι μηνών. Μια μελέτη έδειξε ότι μόνο περίπου 4 στις 10 μητέρες είχαν χάσει το βάρος της εγκυμοσύνης τους, τη στιγμή που τα μωρά τους ήταν έξι μήνες. Οπότε, αν ο στόχος σου δεν εκπληρωθεί ανανέωσε τον για τα πρώτα γενέθλια του μωρού σου. Αν έβαλες πολύ βάρος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να το χάσεις. Αν χρειαστείς βοήθεια για την απώλεια βάρους, συζήτησε με το γιατρό σου.

Originally posted 2014-08-29 09:21:18.