mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΥΓΕΙΑ

Πως να κοιμάσαι καλύτερα κατά την εγκυμοσύνη!

November 12, 2019

author:

Mommy.gr

Πως να κοιμάσαι καλύτερα κατά την εγκυμοσύνη!

100421459_4x3Κάποιοι γιορτάζουν τον ύπνο τους κάθε βράδυ και όχι μόνο! Πολλές φορές όμως εσύ μπορεί να αναρωτιέσαι τι πρέπει να κάνεις επιτέλους για να κοιμηθείς καλά ! Γι’ αυτό παραθέτουμε μερικές προτάσεις που θα σε βοηθήσουν να έχεις έναν καλό ύπνο που τόσο επιθυμείς! Άρπαξε την ευκαιρία που σου δίνει αυτή η Παγκόσμια Ημέρα του Ύπνου και ευχαριστήσου ένα βαθύ υπνάκο που όλοι μας αγαπάμε κι έχουμε ανάγκη!

Μια καλή λύση είναι τα μαξιλάρια. Τοποθέτησε ένα μαξιλάρι κάτω από την κοιλιά σου και ανάμεσα στα πόδια σου ώστε να στηρίξεις τη μέση σου και ίσως σε βοηθήσει να κοιμηθείς στο ένα σου πλευρό πιο εύκολα! Ιδανικά χρησιμοποίησε μαξιλάρια που είναι ειδικά σχεδιασμένα για εγκύους.

Κάτι που επηρεάζει πολύ την ποιότητα του ύπνου είναι η διατροφή. Όχι μόνο το τί τρώμε αλλά και πότε το τρώμε. Δοκίμασε να φάς κάτι ελαφρύ και υγιεινό και απέφυγε τα μεγάλα γεύματα και τα καυτερά πριν πάς για ύπνο, καθώς προκαλούν καούρα και δυσπεψία. Προτίμησε να πιείς ένα ζεστό ρόφημα με γάλα ή με βότανα και θα σε κάνει να χαλαρώσεις ιδίως εάν το βάλεις στη ρουτίνα σου και το εφαρμόζεις κάθε βράδυ. Ή εναλλακτικά, εάν το ζητάει τόσο πολύ ο οργανισμός σου, τσίμπησε κάτι ελαφρύ που να περιέχει υδατάνθρακες και πρωτεΐνη. Για παράδειγμα φάε δημητριακά με γάλα, ή κράκερ με τυρί. Αυτά επίσης περιέχουν ένα από τα σημαντικά αμινοξέα που βοηθούν στον ύπνο, την τρυπτοφάνη, αλλά μην δελεαστείς να πάρεις συμπλήρωμα τρυπτοφάνης γιατί η δράση του και η ασφάλεια για την εγκυμοσύνη είναι αβέβαιη. Εάν ο ύπνος σου διακόπτεται από πονοκεφάλους ίσως να υποφέρεις από χαμηλό επίπεδο σακχάρου στο αίμα. Από τη στιγμή που δεν είσαι επιρρεπής σε δυσπεψία δοκίμασε να φάς πριν κοιμηθείς κάτι ελαφρύ πλούσιο σε πρωτεΐνες, όπως για παράδειγμα αυγά.

Για να χαλαρώσεις μπορείς να εξασκείσαι με διάφορες τεχνικές όπως γιόγκα ή διάφορες ασκήσεις με διατάσεις, οι οποίες θα σε κρατούν και σε φόρμα. Μην διστάσεις να μάθεις και να κάνεις πρακτική με τις ασκήσεις αναπνοής γιόγκα, όπως επίσης και να παρακολουθείς ειδικά μαθήματα γιόγκα για εγκύους.

Μια άλλη πρόταση για χαλάρωση είναι το μασάζ. Ζήτησεε από τον σύντροφό σου να σου κάνει ένα μασάζ στα πόδια, στα χέρια και στο λαιμό. Το μασάζ βοηθάει πολύ στην εγκυμοσύνη αλλά και στη γέννα, γι’ αυτό φρόντισε να πείσεις τον σύντροφό σου να αρχίσει να εξασκείται! Πάρε βαθιές και ρυθμικές αναπνοές ώστε να μαλακώσεις την ένταση των μυών, να μειώσεις τους παλμούς της καρδιάς σου και έπειτα αφέσου στον γλυκό ύπνο. Ξάπλωσε σε μια βολική στάση για σένα και με κλειστό το στόμα πάρε αργές εισπνοές κι εκπνοές από τη μύτη. Νιώσε καθώς γεμίζεις τα πνευμόνια σου με αέρα, να φουσκώνει το στομάχι σου και να ανοίγουν τα πλευρά σου. Κάνε ένα σταμάτημα ενός δευτερολέπτου πριν αρχίσεις να εκπνέεις τον αέρα από τη μύτη σου και μόλις αδειάσεις τα πνευμόνια σου κάνε πάλι ένα κράτημα ενός δευτερολέπτου πριν εισπνεύσεις ξανά.p2 Μια άλλη πρόταση είναι να φανταστείς τον εαυτό σου σε ένα ήσυχο και χαλαρωτικό μέρος. Μπορείς να φανταστείς ότι ξαπλώνεις σε μια ζεστή αμμουδιά ή ότι κάνεις βόλτα σε ένα λιβάδι γεμάτο από μυρωδάτα λουλούδια. Τώρα φαντάσου και δες την κάθε λεπτομέρεια αυτής της σκηνής. Άκουσε τους ήχους, τις μυρωδιές και τις εικόνες γύρω σου. Ίσως να σου είναι δύσκολο να συγκεντρωθείς αλλά αξίζει τον κόπο. Αυτός ο τρόπος θα σε βοηθήσει να ηρεμήσεις το ακούραστο ή το αγχωμένο μυαλό σου. Ακόμη και εάν δεν καταφέρεις να αποκοιμηθείς σίγουρα θα σου προσφέρει μια βαθιά ξεκούραση. Ακόμη το να γυμνάζεσαι κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης θα σε κάνει πιο υγιή σωματικά και πνευματικά. Και αυτή η άσκηση θα σε βοηθάει στον ύπνο. Όμως μην κάνεις  τη γυμναστική σου λίγο πριν πάτε για ύπνο, αλλά σχεδίασε τις ασκήσεις σου νωρίς το απόγευμα.

Διάβασε επίσης: Τα οφέλη της άσκησης στην εγκυμοσύνη

Σχετικά με τις άλλες συμπληρωματικές θεραπείες όπως η χρήση βοτάνων μπορεί να βοηθήσουν αλλά όχι αν κάνεις χρήση σε υπερβολικό βαθμό. Είναι καλό πάντως πριν αρχίσεις να πίνεις βότανα, να ρωτήσεις κάποιον ειδικό για το ποια είναι κατάλληλα για την εγκυμοσύνη καθώς κάποια βότανα μπορεί να μην είναι ασφαλή για εγκύους. Το ίδιο ισχύει και για την αρωματοθεραπεία και τα έλαια βοτάνων. Κάποια μπορούν να βοηθήσουν αλλά σιγουρέψου για την επιλογή των σωστών ελαίων και για τον τρόπο χρήσης ρωτώντας έναν ειδικό. Τέλος, απέφυγε τα υπνωτικά χάπια κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και έλεγξε τον απογευματινό σου ύπνο εάν συνηθίζεις να παίρνεις έναν υπνάκο κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όσο πιο νωρίς κάνεις τη σιέστα σου, τόσο πιο λίγο θα επηρεάσει το βραδινό σου ύπνο!

Διάβασε επίσης: Τα 10 βήματα για μια υγιή εγκυμοσύνη

Originally posted 2015-03-19 04:30:29.