mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ

Πως θα προετοιμάσω τον τρόπο ζωής μου πριν γίνω μαμά

July 21, 2019

author:

Mommy.gr

Πως θα προετοιμάσω τον τρόπο ζωής μου πριν γίνω μαμά

Έχετε αποφασίσει ότι ήρθε η ώρα για να δημιουργήσετε την οικογένειά σας. Αλλά είστε πραγματικά προετοιμασμένοι;

Τι πρέπει να αναλογιστούμε πριν να αρχίσουμε την προσπάθεια;

Πριν πάρετε τη μεγάλη απόφαση, εσύ και ο σύντροφός σου μπορεί να φανεί χρήσιμο να κάνετε τον εαυτό σας κάποιες ερωτήσεις:
– Είστε και οι δύο εξίσου αποφασισμένοι να γίνετε γονείς;
– Έχετε σκεφτεί πως θα χειριστείτε τις ευθύνες της φροντίδας των παιδιών και την εξισορρόπηση επαγγελματικής και οικογενειακής ζωής;
– Είστε έτοιμοι να εγκαταλείψετε τον extra ύπνο της Κυριακής και να επιστρατεύετε μια μπέιμπι σίτερ κάθε φορά που θα θέλετε να βγείτε έξω χωρίς το μωρό σας;
– Έχετε σκεφτεί πως μπορεί ο γονεϊκός ρόλος να σας αλλάξει, και να επηρεάσει τις σχέσεις σας με τα πιο κοντινά σας πρόσωπα;
– Είστε έτοιμοι για το ενδεχόμενο ότι το παιδί σας μπορεί να αντιμετωπίζει ειδικές ανάγκες;
Η έλευση ενός μωρού δεν θα έχει μια μικρή μόνο επίδραση στη ζωή σας, αλλά πρόκειται να μετατοπίσει το κέντρο του σύμπαντος σας. Μερικοί νέοι γονείς βρίσκουν ότι πρόκειται για ένα σοκ. Σκεφτείτε πως θα αισθάνεστε, πως ανταποκρίνεστε συνήθως σε μια αλλαγή, και πώς μπορείτε να προετοιμαστείτε για τα καλά (και τα δύσκολα) του γονεϊκού ρόλου.

Μπορούμε να αντέξουμε οικονομικά ένα μωρό;

Μπορεί να πιστεύετε ότι ποτέ δεν θα έχετε αρκετά χρήματα για να κάνετε παιδί. Είναι πιο σημαντικό, όμως, το μωρό σας να λάβει την αγάπη και την προσοχή σας και όχι μόνο υλικά αγαθά.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι σκόπιμο να μαζέψετε λεφτά πριν μείνεις έγκυος. Θα είστε οικονομικά υπεύθυνοι για το παιδί σας για τουλάχιστον 18 χρόνια, οπότε θα πρέπει να προσπαθήσετε να κάνετε αποταμιεύσεις.
Μπορεί να φαίνεται νωρίς, αλλά ίσως αξίζει να σκεφτείτε από τώρα να κάνετε:
– ασφάλεια ζωής
– διαθήκη
– εξοικονόμηση χρημάτων για την εκπαίδευση

Πότε πρέπει να σταματήσουμε την χρήση αντισυλληπτικών μέσων;

Για μερικούς ανθρώπους, η διακοπή της αντισύλληψης είναι τόσο εύκολο όσο το σπρώξιμο των προφυλακτικών ή του διαφράγματος στο πίσω μέρος του συρταριού.
Αν παίρνεις αντισυλληπτικά χάπια και θέλεις να μείνεις έγκυος, μπορείς να σταματήσεις να το παίρνεις και να αρχίσετε να προσπαθείτε αμέσως. Αλλιώς, μπορείτε να περιμένετε μέχρι να έχει μεσολαβήσει τουλάχιστον ένα χρονικό διάστημα μετά τη διακοπή του χαπιού.
Γνωρίζοντας την ημερομηνία της τελευταίας περιόδου σου ο γιατρός σας μπορεί να υπολογίσει τις ημερομηνίες που μπορεί να μείνεις έγκυος. Αν μείνεις έγκυος ενώ παίρνεις χάπια, σταμάτησε να τα παίρνεις και δες το γιατρό σου. Δεν υπάρχει καμία ένδειξη για αυξημένο κίνδυνο αποβολής ή ανωμαλίες για τις γυναίκες που συλλαμβάνουν, ενώ λαμβάνουν το χάπι. Αλλά μπορεί να θέλετε να καθησυχάσετε τον εαυτό σας μιλώντας με το γιατρό σας.
Αν έχεις χρησιμοποιήσει αντισυλληπτική ένεση, μπορεί να χρειαστεί έως και ένα χρόνο για να επιστρέψει στα συνηθισμένα ο κύκλος σου.

Πρέπει να αλλάξω την διατροφή μου την περίοδο των προσπαθειών;

Η καλή διατροφή είναι απαραίτητη, αν προσπαθείς να μείνεις έγκυος. Στόχος σου για μια ισορροπημένη διατροφή θα είναι τρία γεύματα την ημέρα, εκ των οποίων τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών καθημερινά.
Τέσσερα από τα πιο σημαντικά θρεπτικά συστατικά για ένα υγιές ξεκίνημα της εγκυμοσύνης είναι:
– το φολικό οξύ
– το ασβέστιο
– ο σίδηρος
– η βιταμίνη D
Για να βεβαιωθείς ότι λαμβάνεις αυτά τα θρεπτικά συστατικά, συμπεριέλαβε τα ακόλουθα στα γεύματά σου:
– γαλακτοκομικά προϊόντα
– φρούτα και λαχανικά
– δημητριακά ολικής άλεσης
– πρωτεΐνης από άπαχο κρέας, ψάρι, αυγά, όσπρια ή καρύδια
Μπορείς επίσης να πάρεις πολυβιταμίνες έχουν σχεδιαστεί για γυναίκες που προσπαθούν να συλλάβουν, ή προγεννητικά συμπληρώματα. Μερικές γυναίκες θα πρέπει να λαμβάνουν περισσότερο φυλλικό οξύ το οποίο θα τους συνταγογραφήσει ο γιατρός. Ωστόσο, εκτός από το φολικό οξύ, τα συμπληρώματα δεν θα πρέπει να γίνουν ένα υποκατάστατο μιας υγιεινής, ισορροπημένης διατροφής.
Μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι η πρόσληψη μεγάλης ποσότητας καφεΐνης μπορεί να επηρεάσει τη γονιμότητα σας. Αν και τα στοιχεία αυτά δεν είναι οριστικά, αν προσπαθείς να μείνεις έγκυος προσπάθησε να κρατήσεις την πρόσληψη καφεΐνης κάτω από 200 mg την ημέρα. Τα επίπεδα καφεΐνης στα ροφήματα ποικίλουν, όμως δύο φλιτζάνια στιγμιαίου καφέ περιέχουν περίπου 200 mg καφεΐνης.

Θα επηρεάσει το βάρος μου τη γονιμότητα μου;

Η λιποσαρκία ή η παχυσαρκία μπορούν να προκαλέσουν ορμονικές διαταραχές. Αυτό μπορεί να επηρεάσει τη γονιμότητα σου μειώνοντας την πιθανότητα να παράγεις ωάρια. Μπορεί επίσης να αυξήσει τον κίνδυνο επιπλοκών κατά την εγκυμοσύνη.
Αν μπορείς, προσπάθησε να πετύχεις ένα υγιές βάρος, με δείκτη μάζας σώματος μεταξύ περίπου 19 και 25, πριν από τη σύλληψη. Αυτό θα αυξήσει τις πιθανότητές σου να συλλάβεις και να έχεις μια υγιή εγκυμοσύνη.
Αν έχεις ακανόνιστη περίοδο και ΔΜΣ 30 ή υψηλότερο, προσπάθησε να ρίξεις τον ΔΜΣ σου. Χάνοντας μεταξύ 10-20% του σωματικού βάρους σου μπορεί να ρυθμίσεις τον εμμηνορροϊκό κύκλο σου. Αυτό, με τη σειρά του, θα βελτιώσει τις πιθανότητές σου να συλλάβεις.
Είναι καλύτερα να μην κάνεις κάποια σκληρή δίαιτα, καθώς αυτό μπορεί να καταστρέψει τα θρεπτικά αποθέματα του σώματος σου. Στόχος σου είναι να χάνεις 0.5-1 κιλό την εβδομάδα, ο οποίος είναι ένας ασφαλής ρυθμός απώλειας βάρους. Για καλύτερα αποτελέσματα, προτίμησε μια υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή με χαμηλά λιπαρά και χαμηλής περιεκτικότητας σε ζάχαρη τροφές, σε συνδυασμό με ένα πρόγραμμα άσκησης.
Αν είστε λιποβαρής, προσπάθησε να βάλεις μερικά κιλά. Όντας λιποβαρής μπορεί να επηρεάσει την ωορρηξία. Αλλά ακόμα και αν συλλάβεις, ο κίνδυνος αποβολής αυξάνεται αν είσαι λιποβαρής.
Ακριβώς όπως και στην περίπτωση της σκληρής δίαιτας, αν είσαι υπέρβαρη, είναι καλύτερο να μην πέσεις με τα μούτρα σε ζαχαρούχα, λιπαρά τρόφιμα για να πάρεις βάρος γρήγορα. Αυτοί οι τύποι των τροφίμων δεν θα σου προσφέρουν τις σημαντικές βιταμίνες και τα ανόργανα συστατικά που χρειάζεσαι. Προσπάθησε να πάρεις τις επιπλέον θερμίδες από υγιεινές επιλογές τροφίμων.

Πρέπει να ξεκινήσω να γυμνάζομαι πριν συλλάβω;

Η άσκηση πριν τη σύλληψη θέτει τα θεμέλια για μια υγιή εγκυμοσύνη. Η ενίσχυση της  αντοχής, της δύναμης και της ευελιξίας σου, μπορεί να σε βοηθήσει:
– να διατηρήσεις έναν δραστήριο τρόπο ζωής κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και να απολαύσεις αυτούς τους εννέα μήνες
– να βελτιώσεις τη διάθεση και τα επίπεδα ενέργειας σου
– να πετύχεις ένα υγιές βάρος πριν την εγκυμοσύνη σου
– να αντιμετωπίσεις τις ορμονικές αλλαγές της εγκυμοσύνης
– να αντιμετωπίσεις τις απαιτήσεις του τοκετού, όταν έρθει η ώρα
Αν κάνεις συστηματικά άσκηση που δυναμώνει τους μύες της πλάτης, μπορεί να βοηθήσει να αποφύγεις την οσφυαλγία στην εγκυμοσύνη. Αν μπορείς, βάλε την κίνηση στην καθημερινή σου ζωή. Δοκίμασε το περπάτημα ή το ποδήλατο για τις μετακινήσεις σου αντί να πάρεις το αυτοκίνητο, ή χρησιμοποίησε τις σκάλες αντί για το ασανσέρ.
Το τρέξιμο και το τζόκινγκ είναι άλλοι καλοί τρόποι για να είσαι σε φόρμα πριν από την εγκυμοσύνη. Όμως, το τρέξιμο και τζόκινγκ δεν είναι καλό να το ξεκινήσεις για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Φτάνοντας όμως σε ένα επίπεδο φυσικής κατάστασης από τώρα, θα μπορέσεις είτε να συνεχίσεις είτε να προσαρμόσεις τη ρουτίνα της άσκησης σου όταν θα είσαι έγκυος.

Είναι το κάπνισμα, το ποτό και τη λήψη φαρμάκων επιβλαβή για την προσπάθειά μου;

Ναι, όλα αυτά μπορούν να είναι επιβλαβή όταν προσπαθείς να μείνεις έγκυος. Υπάρχουν πολλοί καλοί λόγοι για να σταματήσετε το κάπνισμα και για να πίνετε λίγο ή καθόλου αλκοόλ. Οι αλλαγές αυτές στον τρόπο ζωής σας, είναι καλό για τη δική σας υγεία και μόλις για την υγεία και την ανάπτυξη του μωρού.
Το κάπνισμα είναι πιθανό να μειώσει τη γονιμότητα σου καθιστώντας δύσκολο για εσένα να συλλάβεις. Ακόμη και τα φάρμακα που λαμβάνεις για κάποια θεραπεία μπορούν να βλάψουν τη γονιμότητα σου. Επομένως, είναι σημαντικό να συζητήσεις τις φαρμακευτικές αγωγές που ακολουθείς με το γιατρό σου πριν ξεκινήσεις να προσπαθείς.
Το αλκοόλ μπορεί επίσης να επηρεάσει την ικανότητά σου να συλλάβεις. Το καλύτερο είναι να μειώσεις την ποσότητα που πίνεις σε όχι περισσότερο από μία ή δύο μερίδες ανά ημέρα. Προσπάθησε να μην μεθύσεις καθόλου κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, για να αποφευχθεί ο κίνδυνος βλάβης στο έμβρυο αν οι προσπάθεια σας είναι επιτυχής.
Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, το κάπνισμα και η κατανάλωση αλκοόλ συνδέονται με αυξημένο κίνδυνο αποβολής.

Τι θα συμβεί αν η εργασία μου είναι επιβλαβής για την εγκυμοσύνη μου;

Ορισμένες θέσεις εργασίας μπορεί να είναι επικίνδυνες για σένα και το αγέννητο μωρό σου. Αν είσαι εκτεθειμένοι σε χημικές ουσίες ή ακτινοβολία συχνά, μπορεί να χρειαστεί να εξετάσεις το ενδεχόμενο αλλαγών αρμοδιοτήτων πριν από την σύλληψη. Ομοίως, αν η εργασία σου περιλαμβάνει ορθοστασία, σκέψου πως θα μπορούσες να το αντιμετωπίσεις, αν μείνεις έγκυος.
Αν είναι δυνατόν, πες στον εργοδότη σου ότι προγραμματίζεις μια εγκυμοσύνη και να ρώτησε σχετικά με τους τρόπους που θα αποφύγεις ή θα εξαλειφθούν οι κίνδυνοι στο χώρο εργασίας σου.

Τώρα που έχεις προετοιμάσει τον τρόπο ζωής σου για το μωρό, μάθε πως θα προετοιμάσεις το σώμα σου για να γίνεις μαμά.

Originally posted 2014-09-05 11:59:41.