mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΝΗΠΙΟ ΠΑΙΔΙ

Παιδικός ύπνος: με ποιον τρόπο σχετίζεται με την διατροφή του παιδιού

1 year ago

author:

Mommy.gr

Παιδικός ύπνος: με ποιον τρόπο σχετίζεται με την διατροφή του παιδιού

Ο παιδικός ύπνος και η παιδική διατροφή είναι αλληλοεξαρτώμενες καταστάσεις. Διαβάζεται κάπως παράξενο αλλά ισχύει. Παρατηρώντας πρώτα τον παιδικό ύπνο και συγκεκριμένα τον ύπνο παιδιών που δεν κοιμούνται το 8ωρο ή το 10ωρό τους ομαλά, διαπιστώνουμε πως υπάρχουν δύο περιπτώσεις. Είναι τα παιδιά που κοιμούνται πιο αργά από όσο πρέπει και είναι και τα παιδιά που κοιμούνται σωστή ώρα αλλά ξυπνούν συχνά μέσα στη νύχτα. Και των δύο περιπτώσεων τα παιδιά, δεν κάνουν επαρκή ύπνο, γεγονός που επηρεάζει και τη διατροφή τους.

Όταν ένα παιδί δεν κοιμάται επαρκώς αυξάνεται η γκρελίνη, μια ορμόνη που δίνει σήμα στον οργανισμό ότι πρέπει να φάει. Την ίδια ώρα μειώνεται η ορμόνη λεπτίνη που δίνει το σήμα στον οργανισμό ότι δεν χρειάζεται άλλη τροφή και άρα πρέπει να σταματήσει. Κατά συνέπεια, το παιδί που δεν κάνει επαρκή ύπνο, τρώει περισσότερο και δυστυχώς τρώει λάθος. Το παιδί που τρώει επειδή του λείπει ύπνος, δεν θα ζητήσει να καταναλώσει φρούτα και λαχανικά αλλά θα βρει παρηγοριά στις σοκολάτες, τα γαριδάκια και σε όλα τα λάθος τρόφιμα που θα του δώσουν αχρείαστους υδατάνθρακες και λίπος. Ακόμη, η κούραση που προκύπτει από την έλλειψη ύπνου, αυξάνει σημαντικά την κορτιζόλη η οποία μας αυξάνει την όρεξη και μαζί τη γλυκόζη στο αίμα, η οποία εν συνεχεία αποθηκεύεται ως λίπος.

Σωστή διατροφή για καλύτερο ύπνο…

Αλλάζοντας τη διατροφή του παιδιού, μπορείτε να το βοηθήσετε να έχει καλύτερο ύπνο ώστε να μην υποκύπτει σε κακή διατροφή. Καταλαβαίνετε τον κύκλο; Θα πρέπει κατ’ αρχήν να αυξήσετε τη μελατονίνη και άρα την κατανάλωση πορτοκαλιών, μπανάνας, ανανά, καρυδιών και κερασιών. Θα πρέπει τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα, η διατροφή του να περιλαμβάνει ψάρι αφού η τρυπτοφάνη και η βιταμίνη D ενισχύουν τη δραστηριότητα του παιδιού κατά τη διάρκεια της ημέρας, με αποτέλεσμα να κάνει καλύτερο ύπνο το βράδυ.
Ακόμη, επιβάλλεται να μειώσετε σημαντικά την κατανάλωση επεξεργασμένων υδατανθράκων που υπάρχουν στα γλυκά, στα μπισκότα και στα κρουασάν. Δώστε του πριν τον ύπνο ένα χλιαρό γάλα με μέλι που θα το ηρεμήσει για να δει τα πιο γλυκά και γεμάτα όνειρα.