mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΥΓΕΙΑ ΥΓΕΙΑ & ΑΣΚΗΣΗ

Οσφυαλγία στην εγκυμοσύνη

2 months ago

author:

Mommy.gr

Οσφυαλγία στην εγκυμοσύνη

ec9fbaae51610aa211847be4298b574d_LH οσφυαλγία είναι συνηθισμένη στην εγκυμοσύνη. Περίπου το 50%-75% των εγκύων υποφέρουν από πόνους στη μέση σε κάποιο στάδιο της εγκυμοσύνης. Παρ’ όλα αυτά, είναι πολλά αυτά που μπορείς να κάνεις για να απαλύνεις τις ενοχλήσεις και να αποφύγεις να εξελιχθεί σε μακροχρόνιο πρόβλημα. Αν έχεις ενοχλήσεις, μην ανησυχείς για την επίδραση που θα έχουν στον τοκετό. Με την κατάλληλη θεραπεία, είναι σπάνιο να προκαλέσει η οσφυαλγία δυσκολίες στον τοκετό. Κάποιες γυναίκες που είχαν ήδη προβλήματα πριν την εγκυμοσύνη, παρατηρούν ότι μπορεί αυτά να απαλύνουν καθώς η εγκυμοσύνη προχωρά.

Πώς προκαλείται η οσφυαλγία στην εγκυμοσύνη;

Είναι πιο πιθανό να σου προκύψει κατά την εγκυμοσύνη αν είσαι παχύσαρκη ή αν δεν είναι η πρώτη σου εγκυμοσύνη. Η έντονη σωματική εργασία, παλαιότερες ενοχλήσεις στη μέση, πόνοι ή τραυματισμός στο πυελικό έδαφος, μπορούν να προκαλέσουν οσφυαλγία κατά την εγκυμοσύνη.

Οι πόνοι στη μέση μπορούν να χωριστούν σε δυο κατηγορίες:
Πόνοι στη μέση, οι οποίοι προκαλούνται από τους ίδιους παράγοντες όπως και στις γυναίκες που δεν κυοφορούν.
Πόνοι στη λεκάνη, οι οποίοι είναι αποτέλεσμα της εγκυμοσύνης και αντιμετωπίζονται με πολύ διαφορετικό τρόπο σε σχέση με τους πόνους στη μέση.

Οι πόνοι στη μέση προκύπτουν όταν οι τένοντες, οι μύες και οι αρθρώσεις υπερεντείνονται. Η ένταση μπορεί να προκληθεί από κακή στάση του σώματος, απότομες κινήσεις, ασθενείς ή τεντωμένους μύες ή τραυματισμό. Αν σου συμβαίνει κάτι τέτοιο, είναι πολύ πιθανό να προϋπήρχε της εγκυμοσύνης.
Η μέση σου μπορεί να πονάει περισσότερο προς το τέλος της ημέρας ή αν είσαι στο πόδι για πολύ ώρα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι μύες σου κουράζονται και οι τένοντες εντείνονται από το βάρος του σώματος σου και του μωρού.
Για λίγες περιπτώσεις, λιγότερες από 1% θα πάθουν ισχιαλγία κατά την εγκυμοσύνη. Η πίεση στη μέση προκαλεί πόνο στο ισχιακό νεύρο (αυτό που διατρέχει την περιοχή από χαμηλά στη μέση ως τα πόδια). Αυτό μπορεί να δημιουργήσει πόνο χαμηλά στα πόδια, ή να προκαλέσει αδυναμία ή τσιμπήματα και σουβλιές.
Σε αντίθεση με την κυρίαρχη αντίληψη, η ισχιαλγία δεν είναι αποτέλεσμα του βάρους του μωρού, το οποίο πιέζει το νεύρο. Οι πιθανότητες να το πάθεις είναι οι ίδιες, με ή χωρίς εγκυμοσύνη αν υπήρχε το πρόβλημα.

Οι πόνοι στη λεκάνη προκύπτουν σαν αποτέλεσμα της εγκυμοσύνης και αντιμετωπίζονται με πολύ διαφορετικό τρόπο σε σχέση με τους πόνους στη μέση. Οι συνήθεις θεραπείες για τους πόνους της μέσης δεν έχουν αποτέλεσμα στην περίπτωση αυτή και μπορεί να επιδεινώσουν την κατάσταση.

Μπορώ να αποφύγω την οσφυαλγία;

Οι πόνοι της μέσης μπορούν να μην εμφανιστούν αν πριν την εγκυμοσύνη είσαι όσο πιο fit γίνεται. Αν είσαι ήδη έγκυος, δεν είναι ποτέ αργά για να δουλέψεις πάνω στην φόρμα σου. Η τακτική άσκηση θα μειώσει τις πιθανότητες να πάθεις οσφυαλγία. Ένα μετριοπαθές πρόγραμμα ενδυνάμωσης των ραχιαίων μυών είναι επίσης ασφαλές να το κάνεις κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και ενδεχομένως να αποτρέψει τους πόνους της πλάτης.
Αν δεν είσαι συνηθισμένη να κάνεις γυμναστική, ξεκίνα ήπια. Επίσης, ελέγχοντας την στάση σου, αποφεύγοντας να σηκώνεις βάρη και ακολουθώντας μια απλή φροντίδα για την πλάτη σου μπορείς να αποφύγεις τα προβλήματα. Αν πρέπει να μεταφέρεις οτιδήποτε, κράτησε το κοντά στο σώμα σου, λύγισε τα πόδια καλύτερα και όχι την μέση και προσπάθησε να μην σκύβεις. Δες εδώ τον οδηγό προστασίας για την μέση και τη λεκάνη.

Τι μπορώ να κάνω για να απαλύνω τον πόνο της μέσης;

Οι οδηγίες που ακολουθούν μπορεί να βοηθήσουν:
Γυμναστική: ασκήσεις πυελικού εδάφους, κοιλιακοί και ασκήσεις σταθεροποίησης μπορεί να βοηθήσουν στην μείωση της έντασης στην πυελική χώρα. Τοποθέτησε τις παλάμες και τα γόνατά σου στο πάτωμα και ίσιωσε την πλάτη. Εισέπνευσε και μετά, καθώς εκπνέεις, σφίξε τους μύες του πυελικού σου εδάφους και τράβα την κοιλιά μέσα και πάνω. Κρατήσου στη στάση αυτή για 5 με 10 δευτερόλεπτα, χωρίς να κρατάς την αναπνοή σου και χωρίς να κινείς την πλάτη σου. Χαλάρωσε αργά τους μύες σου στο τέλος της άσκησης.
Μασάζ: έτσι θα καταπραϋνεις τους κουρασμένους και πονεμένους μύες. Ξάπλωσε και ζήτα από τον σύντροφό σου να σου κάνει απαλό μασάζ χαμηλά στην πλάτη και στους μύες δεξιά και αριστερά απ’ την σπονδυλική στήλη. Ένας εξειδικευμένος μασέρ, ή ο φυσικοθεραπευτής σου θα σε βοηθήσουν περισσότερο.
Σωστή στάση του σώματος: αν αισθάνεσαι πόνο στον κόκκυγα, προσπάθησε να μην “βυθίζεσαι” καθώς κάθεσαι και στύλωσε την πλάτη σου όσο μπορείς καλύτερα. Φρόντισε να κάθεσαι σε ένα μαλακό μαξιλάρι.
Κολύμβηση: επισκέψου την πισίνα της περιοχής σου. Η γυμναστική στο νερό μπορεί να βοηθήσει στην βελτίωση του πόνου της μέσης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
cuscino-gravidanzaΜαξιλάρια για εγκύους: η στάση ύπνου στο πλάι με τη βοήθεια ενός σφηνοειδούς μαξιλαριού κάτω από την κοιλιά σου και ανάμεσα από τα πόδια, μπορεί να σε βοηθήσει. Αν δεν σε βολεύει, μπορείς να πειραματιστείς με διάφορα μαξιλάρια μέχρι να βρεις το κατάλληλο για εσένα.
Ζέστη και νερό: ένα καυτό μπάνιο, μια θερμοφόρα ή ένα ζεστό ντους μπορούν να απαλύνουν την ενόχληση.
Υποστηρικτικές ζώνες: κρατούν κάποιο από το βάρος του μωρού και το απομακρύνουν από τους μύες τις κοιλιάς και της πλάτης και βοηθούν στην στήριξη των συνδέσμων της πυελικής χώρας.

Φωτογραφία: Μayo foundation for medical education and research

Originally posted 2014-08-06 15:38:13.