mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Μήπως πετάτε αρκετό φαγητό ως οικογένεια;

1 year ago

author:

Mommy.gr

Μήπως πετάτε αρκετό φαγητό ως οικογένεια;

Συμβαίνει σε όλες σχεδόν τις οικογένειες στην Ελλάδα. Μαγειρεύουμε μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού από εκείνη που πραγματικά χρειάζεται η οικογένεια ή κάνουμε λάθος εκτίμηση κάθε φορά. Για παράδειγμα, μπορεί να μαγειρέψουμε τη σωστή ποσότητα, αλλά το βράδυ τα παιδιά να θέλουν να φάνε κάτι άλλο ή το φαγητό να μην ήταν έτσι κι αλλιώς από τα πολύ αγαπημένα τους για να φάνε όλη τη μερίδα τους. Είναι κρίμα να πετάμε φαγητό. Έτσι κι αλλιώς όταν περισσεύει, καλό είναι να το διατηρούμε καθαρό μέσα σε δοχεία μιας χρήσης και να το αφήνουμε με την ένδειξη «καθαρό φαγητό», καλά κλεισμένο μέσα σε σακούλες, κοντά σε κάδους όπου γνωρίζουμε ότι πολλοί συνάνθρωποί μας ψάχνουν αποφάγια στα σκουπίδια. Σε κάθε περίπτωση, ας δούμε πώς δεν θα φτάνουμε καθημερινά στο σημείο να πετάμε το φαγητό που περισσεύει.

Η οικογένεια πρέπει να ακολουθεί ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής. Μόνο έτσι μπορείς να έχεις τον έλεγχο ότι η διατροφή της οικογένειας είναι σωστή και ισορροπημένη. Εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής, δεν σημαίνει ότι κάθε εβδομάδα τρώμε τα ίδια. Αυτό θα ήταν μαρτύριο και θα απέκλειε πολλές μα πάρα πολλές συνταγές, αφού μέσα σε μία εβδομάδα είναι αδύνατον να χωρέσουν όλα. Κάπως έτσι, από το απόγευμα της Κυριακής μπορείς να καταστρώνεις το εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής σε συνεργασία με τον σύντροφο και τα παιδιά σου. Εκείνο που θα πρέπει να έχεις υπόψιν είναι ότι δύο φορές την εβδομάδα πρέπει να υπάρχει ψάρι, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα κρέας, σε καθημερινή βάση λαχανικά και φρούτα και δύο φορές την εβδομάδα όσπρια.

Από εκεί και πέρα, τα όσπρια που είναι βαρύ φαγητό και δύσπεπτο, καλό θα είναι να τα μαγειρεύεις σε ποσότητα τέτοια που θα είναι επαρκής μόνο για το μεσημεριανό γεύμα και όχι και για τον βραδινό. Αντιθέτως το ψάρι είναι κάτι που μπορούν να φάνε και το πρωί και το βράδυ όπως και κάποια κρεατικά. Τα φαγητά που μπορείς να δώσεις και το βράδυ ή να τα αποθηκεύσεις για την επόμενη μέρα είναι συνήθως κάποια φαγητά του ταψιού. Ογκρατέν, μουσακάς, παστίτσιο αλλά και διάφορα ορεκτικά όπως είναι οι πίτες.

Κάπως έτσι, αντιλαμβάνεσαι ότι το φαγητό είναι που καθορίζει την ποσότητα στην οποία πρέπει να μαγειρευτεί. Διπλή δόση από όσπρια θα καταλήξει στα σκουπίδια, αντιθέτως ένα μεγάλο ταψί παστίτσιο θα μπορούσε να είναι το φαγητό για δύο γεύματα και όχι μόνο για ένα…