mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΑΣΚΗΣΗ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Η μέθοδος της yoga στην εγκυμοσύνη

June 23, 2019

author:

Mommy.gr

Η μέθοδος της yoga στην εγκυμοσύνη

Βάλε στην άκρη το “εγώ” και την “έπαρση” που διακατείχε το σώμα σου μέχρι σήμερα και εξάσκησε την ευσπλαχνία της αγάπης για σένα και το μωρό σου. Η προγεννητική yoga είναι μια από τις καλύτερες τεχνικές για το σκοπό αυτό, τόσο για τη μέλλουσα μητέρα όσο και για το έμβρυο. Είναι σημαντικό να επιλέξεις την κατάλληλη μορφή yoga που σου ταιριάζει. Μπορείς να παρακολουθήσεις τμήματα yoga, DVD με ασκήσεις, ή να προσπαθήσεις μόνη σου στο σπίτι. Άκου το σώμα σου και κάνε ό,τι νιώθεις ότι είναι το καλύτερο για σένα.  Να μερικά από τα οφέλη της προγεννητικής yoga:
1. Ενισχύει την ζωτικότητα και την δύναμη
Καθώς το μωρό αναπτύσσεται μέσα στο σώμα σου, χρειάζεσαι περισσότερη ενέργεια και δύναμη για να αντέξεις το βάρος. Οι στάσεις τις yoga, ενδυναμώνουν τους μηρούς, την πλάτη, τα χέρια και τους ώμους.
2. Επιφέρει ισορροπία
Η ισορροπία μας δοκιμάζεται στην περίοδο της εγκυμοσύνης. Ο συναισθηματικός μας κόσμος εξαντλείται εξ’αιτίας της αύξησης ορμόνης προγεστερόνης και των οιστρογόνων. Καθώς επικεντρωνόμαστε στις αναπνοές μέσα από τις στάσεις της yoga, καταφέρνουμε να δώσουμε τόνο στην ισορροπία μας, σωματικά και συναισθηματικά.
3. Ανακουφίζει από την ένταση την μέση, τους μηρούς, το στήθος, την πλάτη, τον αυχένα και τους ώμους.
Μια έγκυος έχει μια τάση για λόρδωση, εξ’ αιτίας του αυξημένου μεγέθους της κοιλιάς. Οι μηροί επιβαρύνονται από το επιπλέον βάρος. Καθώς το στήθος μεγαλώνει, η πλάτη και ο θώρακας δέχονται μεγαλύτερο βάρος, όπως και ο αυχένας και οι ώμοι.
4. Ηρεμεί το νευρικό σύστημα
Οι βαθιές αναπνοές, επηρεάζουν το παρασυμπαθητικό σύστημα, το οποίο ευθύνεται για την χαλάρωση. Καθώς ο οργανισμός μας κινείται σε αυτούς τους ρυθμούς, λειτουργεί καλύτερα η χώνεψη, κοιμόμαστε καλύτερα και το ανοσοποιητικό σύστημα είναι άριστο.
5. Προετοιμάζει για τον τοκετό
Δουλεύουμε τις αναπνοές μας μέσα από κάθε στάση της yoga, το οποίο μπορεί κάποιες φορές να είναι απαιτητικό. Αυτό, παραπέμπει στη στιγμή του τοκετού, καθώς μας δίνει την ευκαιρία να εξασκηθούμε μέσα από άνετες συνθήκες για την “δύσκολη” στιγμή. Καθώς εισπνέεις, έχεις την επίγνωση της έντασης, και καθώς εκπνέεις, τραβάς την διάρκεια όλο και περισσότερο, αναπνοή με την αναπνοή.
6. Μας φέρνει σε επαφή με το μωρό
Η yoga μας δίνει την ευκαιρία να χαλαρώσουμε και να συγκεντρώσουμε την προσοχή μας με όσα συμβαίνουν στο σώμα μας. Καθώς δουλεύουμε με την αναπνοή μας στις διάφορες στάσεις, συνειδητοποιούμε καλύτερα τι συμβαίνει μέσα μας.
7. Βελτιώνει την κυκλοφορία
Η κυκλοφορία στις αρθρώσεις αυξάνεται και οι μύες εκτείνονται. Με την αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος στον οργανισμό μας, μειώνεται η έκκριση ιδρώτα και το ανοσοποιητικό σύστημα ενισχύεται, δημιουργώντας ένα υγιές περιβάλλον για το έμβρυο.
8. Εξασκεί την αναπνοή
Αν αναπνέουμε συνειδητά, η πίεση του αίματος και οι καρδιακοί παλμοί μας διατηρούν σε χαλαρή κατάσταση. Έτσι, η ήρεμη μητέρα ισοδυναμεί με ήρεμο μωρό.
9. Δίνει αίσθηση κοινονικοποίησης

Είναι υπέροχο να συμμετέχεις σε μια ομάδα γυναικών που καταλαβαίνουν ακριβώς τι σου συμβαίνει.
10. Αποτελεί χρόνο για καλλιέργεια
Αυτή είναι η ώρα που σταματάμε και χαλαρώνουμε από την κουραστική ημέρα μας. Μέσα από τις πρακτικές της yoga, θέτουμε τα θεμέλια της φροντίδας, όχι μόνο για τον εαυτό μας αλλά και για το μωρό μας.

Δες εδώ ασκήσεις yoga για εγκύους.

Originally posted 2014-07-31 08:15:34.