mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΙΔΕΕΣ ΥΓΕΙΑ & ΑΣΚΗΣΗ

Η σημασία της γυμναστική κατά τις πρώτες έξι εβδομάδες μετά τον τοκετό

July 5, 2019

author:

Mommy.gr

Η σημασία της γυμναστική κατά τις πρώτες έξι εβδομάδες μετά τον τοκετό

Υπάρχει λόγος να κάνω γυμναστική τις πρώτες εβδομάδες μετά τον τοκετό;

Ναι. Θα ήταν καλό να κάνεις λίγη γυμναστική την πρώτη περίοδο μετά την εγκυμοσύνη, αρκεί να είναι ήπια. Απλές ασκήσεις για τους κάτω κοιλιακούς μύες και τους μύες του πυελικού εδάφους θα βοηθήσουν το σώμα σου να επανέλθει κατά την φάση αυτή. Παρ’ όλο που η άσκηση φαντάζει το τελευταίο πράγμα που θα ήθελες να κάνεις, ενώ προσπαθείς να συνειδητοποιήσεις ότι μόλις έγινες μητέρα, είναι μια διαδικασία που θα σε ωφελήσει. Πιο συγκεκριμένα:
– Σου ανεβάζει τη διάθεση, αυξάνοντας τα επίπεδα των ενδορφινών στον εγκέφαλό σου.
– Σε βοηθά να χάσεις βάρος και να ανακτήσεις την παλιά σου σιλουέτα, αν τρως με συναίσθηση.
– Σε προστατεύει από πόνους και ενοχλήσεις.
– Σου χαρίζει ενέργεια, αν αισθάνεσαι κουρασμένη. Οι πιο σημαντικές ασκήσεις για τις πρώτες λίγες ημέρες μετά τον τοκετό είναι οι ασκήσεις του πυελικού εδάφους. Ξεκίνα να τις εκτελείς όσο πιο σύντομα μπορείς. Η ενδυνάμωση του πυελικού εδάφους θα σε βοηθήσεις να αποφεύγεις ατυχήματα ακράτειας ούρων. Επιπλέον, οι ασκήσεις αυτές θα βοηθήσουν το περινέο και τον κόλπο να επουλωθούν πιο γρήγορα. Αυτό συμβαίνει καθώς οι ασκήσεις βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος στην περιοχή, μειώνοντας το οίδημα και το μελάνιασμα. Αν έχεις ράμματα, οι ασκήσεις δεν ασκούν καθόλου πίεση σε αυτά. Ίσως να έχεις την αίσθηση κατά τις πρώτες μέρες ή εβδομάδες ότι οι μύες του πυελικού εδάφους δεν λειτουργούν καν. Συνέχισε την προσπάθεια, καθώς η αίσθηση στην περιοχή θα επιστρέψει σύντομα.
Μόλις νιώσεις έτοιμη, βγες από το σπίτι και περπάτησε, μαζί με το μωρό σου στο καρότσι. Φρόντισε οι χειρολαβές να ταιριάζουν στο ύψος σου, ώστε να μην χρειάζεται να σκύβεις ή να τεντώνεσαι. Ξεκίνα με σύντομους δεκάλεπτους περιπάτους μέχρι να φτάσεις σταδιακά στα 20 λεπτά. Φρόντισε να εντάξεις τους περιπάτους με το μωρό στην καθημερινή σου ρουτίνα, ώστε να είναι πιο πιθανόνα τους πραγματοποιείς. Αν η αιμορραγία σου (lochia) γίνει πιο έντονη και πιο κόκκινη, αυτό είναι ένδειξη ότι το παρακάνεις, οπότε ρίξε τους τόνους. Στην πραγματικότητα, η χρυσή τομή για μια υγιή άσκηση είναι να ακούς το σώμα σου.
Είναι επίσης ασφαλές να γυμνάζεσαι ακόμα και αν θηλάζεις. Η άσκηση δεν θα επηρεάσει την ποιότητα ή την ποσότητα του γάλακτος. Γενικώς, τίθεται το ερώτημα κατά πόσο η συνηθισμένη άσκηση σε μια νέα μαμά μειώνει τα συμπτώματα της κατάθλιψης της περιόδου της λοχείας. Έρευνες δείχνουν ότι η γυμναστική βοηθά τις νέες μητέρες να νιώσουν καλύτερα μετά τη γέννηση του μωρού τους.

Πως πρέπει να γυμνάζομαι αν έχω κάνει καισαρική τομή;

Οι ήπιες ασκήσεις για τους κοιλιακούς μύες θα σε βοηθήσουν να επανέλθεις από την επέμβαση. Ίσως να αισθάνεσαι ένα τράβηγμα όταν δουλεύεις τους μύες αυτούς, όμως δεν θα πρέπει να αισθάνεσαι καθόλου πόνο. Θα πρέπει να οδηγηθείς από το πως αισθάνεσαι. Επίσης, μπορεί να νιώθεις κόπωση εύκολα, αν έχεις κάνει καισαρική τομή. Οι ήπιες ασκήσεις που θα βρεις στον οδηγό άσκησης για τις πρώτες έξι εβδομάδες μετά την γέννα, είναι ασφαλείς είτε γέννησες φυσιολογικά είτε με καισαρική τομή.

Υπάρχουν μορφές άσκησης που θα πρέπει να αποφύγω την περίοδο αυτή;

Μην επιχειρήσεις να κολυμπήσεις αν δεν έχουν περάσει 7 ημέρες χωρίς αιμορραγία ή αποβολή θρόμβων αίματος (lochia). Αν έχεις ράμματα ή καισαρική τομή, περίμενε μέχρι να πραγματοποιήσεις το μεταγεννητικό τσεκαπ. Μην κάνεις ασκήσεις ρίχνοντας το βάρος στα χέρια και στα γόνατα, για τις πρώτες έξι εβδομάδες. Υπάρχει ένας μικρός κίνδυνος να σχηματιστεί φυσαλίδα αέρα στην περιοχή που βρισκόταν ο πλακούντας.

Originally posted 2014-08-29 09:21:12.