mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΕΦΗΒΟΣ ΠΑΙΔΙ ΠΑΙΔΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

Η παιδική διατροφή στη νηστεία

2 years ago

author:

Mommy.gr

Η παιδική διατροφή στη νηστεία

Γράφει η Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βασιλική Γρηγορίου

Οι περισσότεροι γονείς τη συγκεκριμένη περίοδο αναρωτιέστε εάν το παιδί σας μπορεί να νηστέψει και τι πρέπει να φάει ώστε να μην έχει διατροφικές ελλείψεις. Σίγουρα η περίοδος της νηστείας είναι ευκαιρία για χορτοφαγική διατροφή. Από την ηλικία των 5-6 ετών, είναι ασφαλές τα παιδιά να νηστεύουν, αρκεί το ημερήσιο διατροφολόγιο τους να είναι επαρκές και να προσφέρει όλα όσα χρειάζεται ένα παιδί για την ομαλή και υγιή ανάπτυξη του.

Οι διατροφικές επιλογές για το παιδί

Μεγάλη ανησυχία υπάρχει για την αντικατάσταση του κρέατος και την επαρκή πρόσληψη πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας. Τα θαλασσινά είναι ιδανικό υποκατάστατο, αλλά η συχνότητα κατανάλωσης τους δεν πρέπει να ξεπερνά τις 2-3 φορές την εβδομάδα. Ο συνδυασμός των φυτικών τροφίμων έχει ως αποτέλεσμα να προσφέρει πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας. Τα όσπρια με δημητριακά π.χ φακές με ρύζι, φασόλια με κινόα, είναι συνδυασμοί που συντελούν και στην αύξηση απορρόφησης σιδήρου.

Το γάλα και τα γαλακτοκομικά, πλούσιες πηγές σε ασβέστιο και φώσφορο , επίσης εξαιρούνται από το μενού. Τα αμύγδαλα, το ταχίνι, το μπρόκολο, τα όσπρια είναι πλούσια σε ασβέστιο. Φώσφορο περιέχουν τα θαλασσινά , δημητριακά ολικής, ξηροί καρποί και λαχανικά. Η έλλειψη ασβεστίου εμποδίζει την ορθή οστική ανάπτυξη, επηρεάζει την οδοντική κατασκευή, καθώς και την παραγωγή ορμονών. Η έλλειψη φωσφόρου επίσης επηρεάζει την ανάπτυξη των οστών, αλλά και των μυών.

Οι βιταμίνες Β12 και D, κατά κύριο λόγω είναι ουσίες που ανευρίσκονται σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης. Τα μανιτάρια είναι μια πολύ καλή φυτική πηγή των βιταμινών, αλλά δεν είναι αρκετή. Υπάρχουν δημητριακά πρωινού που είναι εμπλουτισμένα με τις βιταμίνες αυτές, όπως και διαφορές φυτικές κρέμες και φυτικά γαλακτοκομικά. Η ανεπάρκεια της Β12 σε παιδιά δημιουργεί προβλήματα ανάπτυξης, καθυστέρηση της ανάπτυξης, μυϊκή και γενική αδυναμία, νευρολογικά προβλήματα, διαταραχές μνήμης κ.α Η επαρκής πρόσληψης της βιταμίνης D προστατεύει τα παιδιά από το να αναπτύξουν οστεοπενία, οστεοπόρωση και καρδιαγγειακά προβλήματα στο μέλλον.

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι απαραίτητα και δεν λείπουν ποτέ από το καθημερινό μενού. Πλούσιες πηγές σε βιταμίνες και ανόργανα στοιχεία, προσφέρουν μεγάλες ποσότητες αντιοξειδωτικών που προστατεύουν την υγεία του παιδιού. Οι φυτικές ίνες προάγουν την εύρυθμη λειτουργία του πεπτικού συστήματος αλλά και των υπόλοιπων οργανικών συστημάτων.


Παιδικά συμπληρώματα διατροφής

Η λανθασμένη διαχείριση της νηστείας μπορεί να δημιουργήσει ελλείψεις θρεπτικών συστατικών, με σοβαρές συνέπειες στη σωματική αλλά και ψυχική υγεία του παιδιού. Οι ανεπάρκεια των ζωτικών ουσιών μπορεί να οδηγήσουν σε παθολογικές και νευρολογικές διαταραχές που εμποδίζουν την υγιή ανάπτυξη του παιδιού. Τα συμπληρώματα διατροφής είναι ασφαλής επιλογή ώστε να παρέχετε στο παιδί σας τα θρεπτικά συστατικά που θα συντελέσουν στην ομαλή σωματική και νοητική ανάπτυξη του. Η χρήση των παιδικών συμπληρωμάτων διατροφής, όμως πρέπει να γίνεται υπό την παρακολούθηση διαιτολόγου- διατροφολόγου.

Βασιλική Γρηγορίου, MSc
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc
Web: www.nutricenter.gr
Email: diet@nutricenter.gr / Τηλ : 693.726.4915