mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΑΣΚΗΣΗ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΥΓΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Η κούραση στην εγκυμοσύνη

2 months ago

author:

Mommy.gr

Η κούραση στην εγκυμοσύνη

Γιατί κουράζομαι περισσότερο τώρα που είμαι έγκυος;

Είναι απόλυτα φυσιολογικό να αισθάνεσαι κουρασμένη όταν είσαι έγκυος. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, συμβαίνουν μεγάλες αλλαγές στον οργανισμό σου, γεγονός που ίσως σε κάνει να νιώθεις εξάντληση. Ακόμα και αν παλιά ήσουν νυχτοπούλι, τώρα με την εγκυμοσύνη, ίσως σου είναι αδύνατο να παρακολουθήσεις μια ταινία ή να κάνεις ένα βραδινό ντους.
Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, και ειδικά κατά το πρώτο τρίμηνο, το σώμα σου δουλεύει πολύ σκληρά. Δημιουργείς τον πλακούντα, που είναι το σύστημα υποστήριξης του εμβρύου. Τα επίπεδα των ορμονών και ο μεταβολισμός σου αλλάζουν ραγδαία, ενώ τα επίπεδα σακχάρου και πίεσης στο αίμα σου τείνουν να πέφτουν. Όλοι αυτοί οι παράγοντες συμβάλλουν στο να έχεις την αίσθηση μιας συνεχούς κόπωσης.

Πότε αποτελεί η κόπωση ένδειξη για κάτι άλλο;

Η κούραση και η εξάντληση σίγουρα σου χαλάνε τη διάθεση. Όμως ενίοτε, η κούραση και η δυσκολία στον ύπνο θα μπορούσαν να είναι συμπτώματα κατάθλιψης. Αν έχεις αισθήματα απελπισίας και έχεις χάσει το ενδιαφέρον σου για τα πράγματα που σε έκαναν χαρούμενη, τότε συζήτησε το θέμα με τον γιατρό σου.
Η κόπωση και τα χαμηλά επίπεδα ενέργειας θα μπορούσαν επίσης να είναι συμπτώματα αναιμίας, η οποία είναι συνήθης στην εγκυμοσύνη. Ο γιατρός που σε παρακολουθεί, θα ελέγξει το αίμα σου για αναιμία, τόσο κατά την διάρκεια των προγραμματισμένων σας συναντήσεων, όσο και αργότερα στην εγκυμοσύνη, σαν μέρος των εξετάσεων αίματος ρουτίνας.

shutterstock_318627749

Πόσο θα διαρκέσει το αίσθημα κούρασης;

Είναι διαφορετικό για κάθε μέλλουσα μαμά, αλλά είναι πιο πιθανό να αισθάνεσαι κόπωση κατά το πρώτο και τρίτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, η κόπωση είναι συχνά ένα από τα συμπτώματα της αδιαθεσίας της εγκυμοσύνης, όπως η ναυτία, η κομμένη όρεξη και οι εμετοί. Αν τα συμπτώματα αυτά διακόπτουν τον ύπνο σου, τότε θα αισθάνεσαι ακόμα πιο κουρασμένη και ανήσυχη. Προσπάθησε να ξεκουράζεσαι όσο περισσότερο γίνεται, καθώς η εξάντληση μπορεί να επιτείνει τη ναυτία και τους εμετούς.
Ενδεχομένως, να νιώσεις ότι η αδιαθεσία της εγκυμοσύνης θα υποχωρήσει από την 14η με 16η εβδομάδα της κύησης. Όμως η ναυτία μπορεί να παραμείνει μέχρι και την 20η εβδομάδα, ή και περισσότερο, σε κάποιες γυναίκες.
Η κούραση ίσως σε ξανασυναντήσει μετά τις 28 εβδομάδες. Τότε, η κοιλιά σου θα αρχίσει να μεγαλώνει και θα σου είναι ακόμα πιο δύσκολο να βολευτείς στο κρεβάτι και να έχεις καλό ύπνο. Επίσης, το επιπλέον βάρος θα σε κάνει να νιώθεις κούραση και κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Βέβαια, δεν είναι η κατάσταση ίδια για κάθε γυναίκα. Μπορεί να αισθάνεσαι εξάντληση καθ’ όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σου, ή μπορεί να μην χάσεις καθόλου την ενέργειά σου.

shutterstock_222615127

Τι πρέπει να κάνω για να αντιμετωπίσω την εξάντληση;

Άκουσε τα σημάδια του σώματός σου. Προσπάθησε να ξεκουράζεσαι και να κοιμάσαι λίγο μέσα στην ημέρα αλλά και νωρίς το βράδυ.
Στον χώρο εργασίας, θα πρέπει να κάνεις πιο συχνά διαλείμματα και να αδειάζεις τη σκέψη σου. Σημαντικό είναι να έχεις άνετη καρέκλα και να τοποθετήσεις ένα μαξιλαράκι στη μέση σου.
Φρόντισε να προσαρμόσεις το πρόγραμμά σου. Θα μπορούσες να μειώσεις τις ώρες που εργάζεσαι, ή αν αυτό είναι αδύνατο, να προσαρμόσεις τις ώρες που πηγαίνεις στη δουλειά. Αν είσαι ήδη μητέρα, κάνε ένα διάλειμμα που και που αφήνοντας τα παιδιά με κάποιον άλλο. Ζήτησε από συγγενείς και φίλους να σε υποστηρίξουν και αποδέξου με χαρά τις προσφορές βοήθειας!
Φρόντισε να τρέφεσαι σωστά. Μια υγιεινή διατροφή πλούσια σε υδατάνθρακες ολικής αλέσεως, γαλακτοκομικά προϊόντα, όσπρια, αυγά, ψάρια και άπαχο κρέας, θα διατηρήσουν ψηλά τα επίπεδα της ενέργειάς σου. Και φρόντισε να καταναλώνεις τουλάχιστον 5 μερίδες από φρούτα και λαχανικά καθημερινά.
Η καλή διατροφή ενώ αισθάνεσαι αδιαθεσία δεν είναι εύκολο πράγμα, όμως προσπάθησε να τρως μικρές ποσότητες σε τακτά χρονικά διαστήματα, γιατί όταν το στομάχι σου είναι άδειο θα νιώθεις πιο έντονα τη ναυτία και την κούραση.
Κάνε ήπια γυμναστική, ακόμη κι αν αυτό είναι το τελευταίο πράγμα που θέλεις να κάνεις. Ένας περίπατος ή λίγη κολύμβηση θα σε κάνει να νιώσεις καλύτερα και θα σε βοηθήσει να κοιμηθείς τη νύχτα.

Ξεκουράσου αρκετά κατά την εγκυμοσύνη, καθώς όταν έρθει το μωράκι σου, θα ξεκινήσουν και τα ξενύχτια.
Η χαλάρωση, σίγουρα δεν θα βλάψει το έμβρυο, οπότε προσπάθησε να ξεκουράζεσαι όσο και όπου μπορείς.

Originally posted 2014-08-06 15:38:20.