mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΥΓΕΙΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Επιλόχειος κατάθλιψη: Τρόποι Αντιμετώπισης

June 30, 2016

author:

Mommy.gr

Επιλόχειος κατάθλιψη: Τρόποι Αντιμετώπισης

Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, μία στις δέκα νέες μαμάδες εμφανίζει συμπτώματα  επιλόχειας κατάθλιψης.
Οι καινούργιες συνθήκες που καλείται να αντιμετωπίσει η μητέρα σε συνδυασμό με την επίθεση ορμονών που δέχεται το σώμα της είναι το κατάλληλο έδαφος για να ανθίσουν τα σχετικά συμπτώματα.

Παρόλα αυτά, μόλις εντοπίσεις και παραδεχτείς την κατάστασή σου, την ίδια στιγμή μπορείς να ξεκινήσεις την προσπάθεια για να βοηθήσεις τον εαυτό σου.

Πώς μπορείς να βοηθήσεις τον εαυτό σου; Πρέπει να κατανοήσεις και να αποδεχτείς τα παρακάτω:

shutterstock_184898465

Δεν είσαι μόνη σου.
Μαζί με εσένα παλεύουν χιλιάδες γυναίκες στον κόσμο και τα καταφέρνουν.

Δεν φταις εσύ.
Όσο κι αν κατηγορείς το εαυτό σου, δεν είναι δικό σου λάθος. Δεν παίζει κανένα ρόλο αν είσαι δυνατός ή αδύναμος χαρακτήρας. Δεν πήρες καμία λάθος απόφαση που σε οδήγησε στην κατάσταση που είσαι τώρα. Δεν έχει να κάνει με εσένα.

Έχεις δικαίωμα στον ύπνο.
Φρόντισε να κοιμάσαι και να ξεκουράζεσαι. Δεν είναι εγκατάλειψη του μωρού σου αν για λίγη ώρα το φροντίσει κάποιος άλλος. Χαλάρωσε. Αν δε θες να κοιμηθείς, απλά κλείσε τα μάτια σου και ταξίδεψε.

Ζήτα την αγάπη του συντρόφου σου.
Ο άνθρωπος σου θα πρέπει  πρώτος να κατανοήσει την ψυχολογική σου κατάσταση αλλά και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζεις. Ζήτα του να εκφράσει την αγάπη του. Διεκδίκησε τα κομπλιμέντα που σου αναλογούν. Δεν είναι ντροπή. Είναι ανάγκη!

shutterstock_272996219

Αγάπησε τον εαυτό σου.
Δικαιολόγησε το σώμα σου που υπέφερε και μην το μισείς. Διάλεξε σωστές και υγιεινές τροφές και δυνάμωσε το. Πάλεψε με τις διακυμάνσεις στη διάθεση σου. Είναι λογικό να θες να γυρίσεις πίσω στα ανέμελα χρόνια. Είναι λογικό να νιώθεις ότι αγαπάς τον εαυτό σου όσο και το παιδί σου. Είναι λογικό να κλαις. Είναι λογικό και υγιές.

Βρες ελεύθερο χρόνο.
Ψάξε για δραστηριότητες που αγαπάς, αθλήσου, βγες μια βόλτα, διάβασε ένα βιβλίο, διεκδίκησε τους φίλους που έχεις παραμελήσει.

Μίλα ανοιχτά.
Συμβουλέψου τον γιατρό σου και ψάξε για κάποια ομάδα υποστήριξης. Υπάρχουν στρατηγικές αντιμετώπισης που θα σε διευκολύνουν. Ο θεραπευτής θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις τους λόγους που σε οδήγησαν στην ψυχολογική κατάσταση που βρίσκεσαι και θα σε ενθαρρύνει να δεις το μέλλον με αισιοδοξία.

Μην φοβάσαι.
Αν το πρόβλημα επιμένει ίσως χρειαστούν αντικαταθλιπτικά χάπια. Μην φοβηθείς. 6 στις 10 γυναίκες παίρνουν αντικαταθλιπτική αγωγή. Ορισμένες, με τη συμβουλή του γιατρού τους, δεν χρειάζεται καν να σταματήσουν το θηλασμό.

Πίστεψε ότι θα γίνεις καλά και θα γίνεις καλά.

Δεν παλεύεις μόνο εσύ με την κατάθλιψη αλλά παλεύει και η κατάθλιψη μαζί σου. Κέρδισε την!