mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΥΓΕΙΑ

Επιλέγοντας πολυβιταμίνες για την εγκυμοσύνη μου!

June 17, 2019

author:

Mommy.gr

Επιλέγοντας πολυβιταμίνες για την εγκυμοσύνη μου!

Πρέπει να λάβω βιταμινούχα συμπληρώματα διατροφής;
Αν έχεις μια υγιή εγκυμοσύνη, δυο είναι οι βιταμίνες που είναι καλό να πάρεις σαν συμπλήρωμα. Το φολικό οξύ και η βιταμίνη D.  Δεν χρειάζεται να σου χορηγηθεί συμπλήρωμα για να πάρεις τις υπόλοιπες βιταμίνες και τα μέταλλα. Αυτό που αρκεί να κάνεις είναι να επιβεβαιώσεις ότι καταναλώνεις μια ποικιλία από υγιεινές τροφές. Μια ισορροπημένη διατροφή είναι ο καλύτερος τρόπος να λάβεις τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι τόσο εσύ όσο και το έμβρυο.

Αυτές οι υγιεινές τροφές θα πρέπει να περιλαμβάνουν και τις τέσσερις κύριες διατροφικές ομάδες:
– Φρούτα και λαχανικά. Μπορεί να είναι φρέσκα, κατεψυγμένα, κονσερβοποιημένα ή αποξηραμένα. Δοκίμασε να παίρνεις 4 μερίδες την ημέρα.
– Αμυλούχες τροφές (υδρογονάνθρακες). Ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι και πατάτες. Βάσισε τα γεύματά σου σε αμυλούχες τροφές και επέλεξε ιδανικά, προϊόντα ολικής αλέσεως.
– Τροφές πλούσιες σε πρωτεϊνες. Κρέας, ψάρι, αυγά και όσπρια. Αυτές οι τροφές είναι επίσης καλή πηγή σιδήρου.
– Γαλακτοκομικά προϊόντα. Γάλα, τυρί και γιαούρτι, τα οποία είναι πλούσια σε ασβέστιο.

shutterstock_113368726

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως και τα θαλασσινά αποτελούν καλή πηγή ιωδίου. Χρειάζεσαι άφθονο ιώδιο στη διατροφή σου ώστε να βοηθήσεις στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του μωρού σου.
Προσπάθησε να αποφεύγεις παχυντικές και σακχαρούχες τροφές καθώς και τα ποτά. Μπορεί να σε  χορταίνουν, αλλά δεν σου εξασφαλίζουν τα μέταλλα και τις βιταμίνες που χρειάζεσαι.

Στην πραγματικότητα, είναι αρκετά δύσκολο να καταφέρεις να πετύχεις μια ισορροπημένη διατροφή.  Αν δεν μπορείς να φας αρκετά, επειδή νιώθεις ναυτία, ή επειδή πηγαίνεις για δουλειά, ή αν είσαι έφηβη μέλλουσα μαμά, τα συμπληρώματα θα αποτελέσουν σπουδαίο στήριγμα για σένα.

Τι θα πρέπει να περιέχει το συμπλήρωμα διατροφής;
Οι περισσότερες προγεννητικές πολυβιταμίνες παρέχουν το 100% της συνιστώμενης ποσότητας από όλες τις απαραίτητες βιταμίνες και από τα περισσότερα μέταλλα.
Ποτέ μην πάρεις μεγαλύτερη δόση από την συνιστώμενη. Η υπερκατανάλωση συγκεκριμένων βιταμινών μπορεί να είναι επιβλαβής για σένα και το μωρό σου.
Τα πολυβιταμινούχα σκευάσματα δεν περιέχουν ρετινόλη, τη ζωική μορφή της βιταμίνης Α, η οποία μπορεί να είναι τοξική για έμβρυα, αν καταναλωθεί σε μεγάλες δόσεις. Αν περιέχουν βιταμίνη Α, θα πρόκειται για τη φυτική μορφή της, η οποία λέγεται καροτίνη – β και είναι ασφαλής για το μωρό.
Αν επιλέξεις να λάβεις καθημερινά πολυβιταμινούχα συμπληρώματα, σιγουρέψου ότι περιλαμβάνουν τα θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την εγκυμοσύνη σου.

shutterstock_362501891

Ποια άλλα συμπληρώματα μπορεί να χρειαστώ;
Κάνοντας εξετάσεις αίματος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, θα μάθεις από τον γιατρό σου αν πρέπει να σου χορηγηθεί σίδηρος.
Χρειάζεσαι άφθονο σίδηρο, επειδή η ποσότητα αίματος στον οργανισμό σου αυξάνεται συνεχώς. Αυτό το επιπλέον αίμα υποστηρίζει το αναπτυσσόμενο έμβρυο. Είναι καλό να καταναλώνεις όσο περισσότερες σιδηρούχες τροφές μπορείς, όπως κρέας και όσπρια.

Από που θα προμηθευτώ τις πολυβιταμίνες για εγκύους;
Μπορείς να αγοράσεις τις βιταμίνες από φαρμακεία, σουπερμάρκετ αλλά και από το διαδίκτυο. Ο γιατρός σου θα σου συστήσει συγκεκριμένα συμπληρώματα για σένα αν κρίνει ότι σου είναι απαραίτητα. Πριν αγοράσεις οποιοδήποτε σκεύασμα, διάβασε προσεχτικά την επιγραφή και σιγουρέψου ότι κατανοείς το περιεχόμενό του.

Originally posted 2014-07-17 10:50:14.