mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Εγκυμοσύνη: περίοδος χαράς αλλά και άγχους

2 years ago

author:

Mommy.gr

Εγκυμοσύνη: περίοδος χαράς αλλά και άγχους

Οι 9 μήνες της εγκυμοσύνης περιγράφονται πάντα διαφορετικά από γυναίκα σε γυναίκα. Κάποιες ταλαιπωρούνται πολύ, άλλες λιγότερο ή και καθόλου. Κάποιες είναι πιο χαλαρές και χαρούμενες ενώ άλλες ζουν μέσα στο άγχος από την πρώτη μέρα. Η αλήθεια είναι πως δύσκολα μπορεί κανείς να αποκλείσει μια κατάσταση από τους 9 μήνες της εγκυμοσύνης είτε πρόκειται για ευχάριστη κατάσταση είτε όχι. Η εγκυμοσύνη δεν είναι μια περίοδος όπου η γυναίκα μπορεί να πάρει τις αποστάσεις της με ένα μαγικό ραβδί και να ζήσει στο συννεφάκι της. Είναι μια περίοδος που απλά πρέπει να συμβαδίσει με ό,τι άλλο ορίζει η καθημερινότητα. Από την άλλη, μια αγχωμένη έγκυος μεταφέρει το στρες και στο έμβρυο που κυοφορεί, γεγονός που μόνο κακό μπορεί να του κάνει. Ας δούμε λοιπόν, πώς θα μπορούσαν τα πράγματα να οργανωθούν με τρόπο που η καθημερινότητα της εγκύου να έχει περισσότερη χαρά και λιγότερο άγχος.

Η καλή συνεργασία με τον γυναικολόγο και τη μαία

Είναι απολύτως απαραίτητο να «ταιριάξετε» με τον γυναικολόγο και τη μαία με τους οποίους θα συνεργαστείτε. Ο γυναικολόγος σας θα πρέπει να σας ηρεμεί, να σας καθησυχάζει, να απαντά στις ερωτήσεις σας και να αισθάνεστε μαζί του ότι μπορείτε να καλύψετε οποιαδήποτε απορία σας. Πρέπει να αισθανθείτε ασφάλεια με τον γυναικολόγο σας. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση θα πρέπει να αναζητήσετε άλλον. Ομοίως, με την μαία. Είναι η γυναίκα στην οποία θα ακουμπήσετε. Θα σας χαϊδέψει το κεφάλι στον τοκετό και θα σας ενθαρρύνει. Το ίδιο και κατά τον θηλασμό. Γι’ αυτό θα πρέπει να νιώθετε μαζί της σαν να μιλάτε στον εαυτό σας.

Υγιεινή διατροφή

Με την υγιεινή διατροφή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, εξασφαλίζετε πως είστε υγιής και θωρακισμένη τόσο εσείς όσο και το έμβρυο. Αυτά είναι αυτονόητα. Η υγιεινή διατροφή ωστόσο, σας τονώνει και σας δίνει επιπλέον ενέργεια, την οποία τόσο πολύ έχετε ανάγκη αυτήν την περίοδο. Αν δεν μπορείτε να αποφασίσετε μόνη σας, τι είναι καλό να τρώτε, τότε ζητήστε τη βοήθεια του γυναικολόγου σας ή ενός ειδικού διαιτολόγου – διατροφολόγου.

Γυμναστείτε και δυναμώστε το σώμα σας

Πάντα με την σύμφωνη γνώμη και οδηγία του γυναικολόγου σας, επιλέξτε κάποια γυμναστική που να ταιριάζει με το προφίλ σας. Θα μπορούσε να είναι η yoga για εγκύους που όπως έχει αποδειχθεί ωφελεί και την έγκυο και το έμβρυο. Δύο φορές την εβδομάδα θα είναι αρκετές για να δυναμώσετε το σώμα σας προκειμένου να αντεπεξέλθει στις συνθήκες που ολοένα και θα γίνονται πιο απαιτητικές. Το βάρος της κοιλιάς σταδιακά θα κουράζει τη σπονδυλική σας στήλη και μόνο αν είστε γυμνασμένες θα καταφέρετε να μην υποφέρετε από πόνους. Η γυμναστική μας κάνει και πιο χαρούμενους, μην ξεχνάτε.

Κοιμηθείτε ήρεμα και καλά

Ο ύπνος επίσης είναι πολύ σημαντικός στη διάρκεια της εγκυμοσύνης όπου κάποιες φορές οι δυνάμεις μοιάζει να εγκαταλείπουν το σώμα. Κοιμηθείτε σε ήρεμο και καθαρό περιβάλλον. Φροντίστε το δωμάτιό σας να έχει τη σωστή θερμοκρασία –να μην κρυώνετε και να μην ζεσταίνεστε υπερβολικά- ακόμη να έχει τα σωστά επίπεδα υγρασίας και το στρώμα ή τα μαξιλάρια σας να μην έχουν ακάρεα. Αν είστε ανήσυχη ακούστε λίγη κλασική μουσική ή διαβάστε κάποιο βιβλίο. Μπορείτε ακόμη να αναζητήσετε καταφύγιο στην αγκαλιά του συντρόφου σας.

Ξεκινήστε και τελειώστε τη μέρα σας με ένα μπάνιο

Το μπάνιο βοηθά πολύ και στην περίοδο της εγκυμοσύνης. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να αρχίσετε τη μέρα σας αλλά και ο καλύτερος για να την ολοκληρώσετε. Το πρωί θα σας χαρίσει ευεξία και ζωντάνια ενώ το βράδυ θα σας ηρεμήσει και θα πάρει από πάνω σας το φορτίο της μέρας και την κούραση. Μετά το μπάνιο περιποιηθείτε το δέρμα σας που τόσο το έχει ανάγκη σ’ αυτή τη φάση της ζωής σας, με κάποια θρεπτικά αιθέρια έλαια.