Διατροφικές συμβουλές Τσικνοπέμπτης για παιδιά
mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
ΝΗΠΙΟ ΠΑΙΔΙ ΠΑΙΔΙ

Διατροφικές συμβουλές Τσικνοπέμπτης για παιδιά

February 15, 2017

author:

Mommy.gr

Διατροφικές συμβουλές Τσικνοπέμπτης για παιδιά

Γράφει η Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βασιλική Γρηγορίου

Το έθιμο της Τσικνοπέμπτης θεωρείται, ότι προέρχεται από τα βάθη της αρχαιότητας και συνδέεται με τις βακχικές γιορτές των αρχαίων Ελλήνων και Ρωμαίων. Είναι ένα έθιμο που έχει αντέξει στο πέρασμα των αιώνων και μέχρι σήμερα πραγματοποιείται σε όλη την Ελλάδα. Η ημέρα της Τσικνοπέμπτης χαρακτηρίζεται από την αλόγιστη κατανάλωση κρέατος και οίνου όπως ακριβώς συνέβαινε και αιώνες πριν.

Την ημέρα αυτή την τιμητικής τους έχουν κάθε λογής κρέατα, όπως μοσχάρι, χοιρινό, αρνί, κατσίκι, και κοτόπουλο που συνηθίζεται να ψήνονται στα κάρβουνα και να συνοδεύονται με τηγανητές πατάτες. Εκείνη την ημέρα μαζί με τους ενήλικες γιορτάζουν και οι μικροί μας φίλοι που καταναλώνοντας και οι εκείνοι μεγάλη ποσότητα κρέατος αλλά και πολλά αναψυκτικά. Την ημέρα της Τσικνοπέμπτης προσέξτε ιδιαίτερα τί θα καταναλώσει το παιδί σας.

 

Συμβουλές για παιδιά την ημέρα της Τσικνοπέμπτης

Πριν το τραπέζι το πρωινό και το δεκατιανό να είναι πλούσια και να απαρτίζονται από θρεπτικές τροφές όπως δημητριακά ολικής αλέσεως, φρούτα, ξηρούς καρπούς, γάλα η γιαούρτι. Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζετε το παιδί σας να μη καταναλώσει αλόγιστη ποσότητα φαγητού.

Στο τραπέζι, ετοιμάστε το πιάτο του παιδιού σας βάζοντας 2-3 μικρά κομμάτια κρέας συμφώνα με τα γούστα του. Καλαμάκι κοτόπουλο από στήθος, μπιφτέκι, ψαρονέφρι, χοιρινή μπριζόλα χωρίς λίπος και μοσχαρίσια μπριζόλα, είναι οι ασφαλέστερες επιλογές για παιδιά. Επιλέξτε μια μεγάλη ποσότητα σαλάτας να γεμίζετε όσο μπορείτε περισσότερο το πιάτο του. Συνοδεύστε το γεύμα του με πατάτες φούρνου ή ρύζι . Σε περίπτωση που υπάρχουν μόνο τηγανητές πατάτες μην βάλετε μεγάλη ποσότητα.

Μετά το τραπέζι τα γεύματα του παιδιού να είναι ελαφρά. Τα φρούτα και το γιαούρτι, είναι ωφέλιμες τροφές με θρεπτικά συστατικά και ενζυμα που βελτιώνουν τις διαδικασίες της πέψης.
Τέλος, σε περίπτωση που το παιδί σας αναζητά κάποιο γλύκισμα πέρα από φρούτο ή γιαούρτι μπορείτε να του φτιάξετε μια κρέμα ανθος αραβοσίτου, ρυζόγαλο ή ζελε με φρούτα.

 

Τροφές που πρέπει να αποφύγετε

Κοντοσούβλι: κομμάτια από αρνί ή από χοιρινό που τοποθετούνται στη σούβλα εναλλάξ ένα κομμάτι κρέας ένα κομμάτι λίπους.
Πανσέτα: φτιάχνεται από χοιρινό και περιέχει αρκετό λίπος
Κοκορέτσι : κομμάτια αρνιού περασμένα στη σούβλα που τυλίγονται με μπόλια (έντερα).

Βέβαια εάν το παιδί σας θέλει να δοκιμάσει ή να καταναλώσει κάποια από τα παραπάνω, η απαγόρευση μπορεί να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα. Φροντίστε όμως να του βάλετε μια αρκετά μικρή ποσότητα στο πιάτο του.

Καλή Τσικνοπέμπτη! 

Βασιλική Γρηγορίου, MSc
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc
Web: www.nutricenter.gr
Email: diet@nutricenter.gr / Τηλ : 693.726.4915