mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΓΟΝΙΜΟΤΗΤΑ

Γιατί έχω τόσο επώδυνη περίοδο;

July 27, 2019

author:

Mommy.gr

Γιατί έχω τόσο επώδυνη περίοδο;

Τι είναι αυτό που προκαλεί τις επώδυνες περιόδους;

Οι επώδυνες περίοδοι είναι πολύ συνηθισμένες. Ο πόνος, προκαλείται από τις λειτουργίες της μήτρα. Η μήτρα, αποβάλλει την επένδυση της, για να ετοιμαστούμε για τον επόμενο εμμηνορροϊκό κύκλο.
Κατά τη διάρκεια της περιόδου, το μυϊκό τοίχωμα της μήτρας συσπάται, με αποτέλεσμα την πτώση της επένδυσης και το κλείσιμο των μικροσκοπικών αιμοφόρων αγγείων. Αυτή η διαδικασία στέλνει μηνύματα πόνου στον εγκέφαλο. Την ίδια στιγμή, το σώμα απελευθερώνει προσταγλανδίνες σας για να συσπάται μήτρα, επιδεινώνοντας τον πόνο. Η επώδυνη περίοδος είναι γνωστή και ως πρωτοπαθής δυσμηνόρροια.

Είναι δυνατόν η επώδυνη περίοδος να επηρεάσει τη γονιμότητα μου;

Αυτό εξαρτάται από το τι προκαλεί τον πόνο. Αν συνήθιζες να έχεις περιόδους χωρίς πόνο, αλλά τώρα έχεις επώδυνες περιόδους, ο πόνος μπορεί να έχει προκληθεί από κάτι άλλο. Το φαινόμενο αυτό είναι γνωστό ως δευτεροπαθής δυσμηνόρροια. Η δευτεροπαθής δυσμηνόρροια είναι πολύ λιγότερο συχνές από ότι η πρωτοπαθής δυσμηνόρροια. Είναι επίσης πιο πιθανό να σε επηρεάσει αν είσαι μεταξύ των ηλικιών 30 και 45.
Ο παράγοντας που προκαλεί τη δευτεροπαθή δυσμηνόρροια μπορεί να επηρεάσει τη γονιμότητα. Ορισμένες συνθήκες μπορούν να βλάψουν τις σάλπιγγες, όπως:
– ενδομητρίωση. Αυτό συμβαίνει όταν ιστός παρόμοιος με την επένδυση της μήτρας αναπτύσσεται έξω από τη μήτρα και αιμορραγεί κάθε μήνα. Μπορεί να έχεις συνεχή ή εναλλασόμενο πόνο, ο οποίος επιδεινώνεται πριν ξεκινήσει η περίοδός σου. Μπορεί επίσης να αισθάνεσαι πόνο βαθιά, όταν κάνεις σεξ.
– φλεγμονώδης νόσος της πυέλου (PID). Αυτό προκαλείται από κάποια μακροχρόνια μόλυνση της λεκάνης, όπως τα χλαμύδια. Μπορεί να υπάρχουν και άλλα συμπτώματα, όπως πόνος όταν κάνεις σεξ ή ασυνήθιστες κολπικές εκκρίσεις.
Η ενδομητρίωση και η φλεγμονώδης νόσος της πυέλου μπορούν να προκαλέσουν ουλές και συσσώρευση ιστών μέσα στις σάλπιγγες. Αυτό μπορεί να καθιστά πιο δύσκολο για το σπέρμα να φτάσει στο ωάριο.
Άλλες συνθήκες που συνδέονται με τη δευτεροπαθή δυσμηνόρροια που μπορεί να επηρεάζουν τη μήτρα, είναι:
– τα ινομυώματα. Αυτά είναι μη-καρκινικοί σχηματισμοί μέσα ή έξω από τη μήτρα. Συχνά προκαλούν πόνο και πολύ βαριά αιμορραγία.
– η αδενομύωση. Αυτή είναι μια αύξηση της επένδυσης της μήτρας. Μπορεί να προκαλεί πόνο και βαριά αιμορραγία. Η κατάσταση αυτή σχετίζεται με την ενδομητρίωση και είναι πιο πιθανό να σε επηρεάσει, αν είσαι ήδη μητέρα.
Συζήτησε με το γιατρό σου, αν ανησυχείς για τις επώδυνες περιόδους σου. Μπορεί να σε παραπέμψει σε ειδικό για περαιτέρω διερεύνηση και θεραπεία.

Ποιοι θεωρούνται φυσιολογικοί πόνοι περιόδου;

Είναι δύσκολο να ορίσουμε ακριβώς τι είναι φυσιολογικό, καθώς ο πόνος της περιόδου περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα συμπτωμάτων. Ωστόσο, αν παρατηρήσεις μια σημαντική αλλαγή σε ότι σου συνέβαινε ως τώρα, όπως πόνο στον πρωκτό ή αιμορραγία ανάμεσα στις περιόδους σου, ζήτησε τη συμβουλή του γιατρού σου.
Συνήθως, ο πόνος της περιόδου ξεκινά λίγο πριν αρχίσει η αιμορραγία διαρκεί περίπου τρεις ημέρες. Μπορεί να αντιμετωπίσεις μερικά από τα ακόλουθα:
– αίσθημα κόπωσης σε σημείο εξάντλησης, και γενικά αδιαθεσία.
– εναλλασσόμενο ή σταθερό πόνο ή και τα δύο, που είναι συνήθως χειρότερος όταν η αιμορραγία είναι πιο βαριά.
– πόνο στην κοιλιά, χαμηλά στην πλάτη ή στο εσωτερικό των μηρών.
– πόνος στον κόλπο.
– πονοκέφαλο, διάρροια και ναυτία.
– αίσθημα λιποθυμίας ή ζάλης.

implantation476x290Πώς μπορώ να απαλύνω τον πόνο των περιόδων;

Αν έχεις επώδυνες περιόδους, προφανώς τρέμεις την ώρα του μήνα που ξέρεις ότι η ταλαιπωρία θα ξεκινήσει πάλι από την αρχή. Ωστόσο, μπορείς να κάνεις αλλαγές στον τρόπο ζωής σου για να βελτιώσεις την υγεία σου γενικά και έτσι αυτό μπορεί να απαλύνει τον πόνο:
– το στρες μπορεί να κάνει τον πόνο χειρότερο, οπότε δοκίμασε τεχνικές χαλάρωσης. Προσπάθησε να μην αγχώνεσαι για όλα τα πράγματα που θεωρείς ότι πρέπει εσύ να τα κάνεις.
– η γυμναστική μπορεί να βοηθήσει. Φρόντισε να κάνεις 3 προπονήσεις των 30 λεπτών την εβδομάδα, από την δραστηριότητα που σου αρέσει περισσότερο.
– οι επώδυνες περίοδοι είναι πιο συχνές και σοβαρές στις καπνίστριες. Οπότε, αυτός είναι ένας ακόμα καλός λόγος για να σταματήσεις το κάπνισμα.
– όταν ο πόνος είναι ισχυρός, προσπάθησε να ξεκουράζεσαι κρατώντας μια θερμοφόρα στην κοιλιά σου ή στην πλάτη σου.

Αν γίνω μητέρα, θα γίνει η περίοδός μου λιγότερο επώδυνη;

Θα μπορούσε, αλλά αυτό εξαρτάται κυρίως από την αιτία του πόνου. Η πρωτοπαθής δυσμηνόρροια τείνει να βελτιώνεται, καθώς μεγαλώνεις και μετά από έναν τοκετό.

Originally posted 2014-09-05 11:59:57.