mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΙΔΕΕΣ ΥΓΕΙΑ & ΑΣΚΗΣΗ

Αποξηραμένα σύκα: θρεπτικά, υγιεινά και νόστιμα

1 year ago

author:

Mommy.gr

Αποξηραμένα σύκα: θρεπτικά, υγιεινά και νόστιμα

Το αποκαλόκαιρο τα social media γεμίζουν εικόνες σωστά έργα τέχνης από πιατέλες με σύκα. «Επιτέλους, η εποχή τους», γράφουν οι λεζάντες. Τα σύκα όλοι τα χαίρονται, όλοι τα λαχταρούν και δικαίως. Όμως η εποχή τους δεν είναι μόνο το αποκαλόκαιρο αλλά και το Φθινόπωρο.                   Τα σύκα δεν έχουν εποχή και δεν μπορούμε να αναφερθούμε σε αυτά ως φρούτα εποχής αλλά  αναφερόμαστε στα αποξηραμένα σύκα…

Τα αποξηραμένα σύκα είναι ένα από τα λίγα δώρα που μπορείτε να κάνετε στον οργανισμό σας σε κάθε επίπεδο και μπορείτε να τα βρείτε στα φυλλάδια σούπερ μάρκετ. Είναι θρεπτικά, υγιεινά και νόστιμα σε βαθμό εθισμού. Τα αποξηραμένα σύκα μπορούν να γίνουν το εύκολο σνακ που χρειάζεστε στη δουλειά ή το υγιεινό σνακ που θέλετε να δώσετε στο παιδί σας. Θυμάστε εκείνες τις στιγμές που θα κάνατε τα πάντα για ένα κομμάτι σοκολάτα; Αν έχετε αποξηραμένα σύκα, ειλικρινά δεν το χρειάζεστε. Τα αποξηραμένα σύκα είναι επίσης ο πρωταγωνιστής της πιατέλας με τα τυριά που θέλετε να απολαύσετε το βράδυ με το λευκό κρασί σας. Είναι όμως και το παιχνίδισμα στην πράσινη σαλάτα που θα σερβίρετε για να εντυπωσιάσετε τους καλεσμένους σας.

Τα αποξηραμένα σύκα έχουν μιαν ανεκτίμητη θρεπτική αξία. Ένα πολύ βασικό πλεονέκτημα της κατανάλωσης αποξηραμένων σύκων είναι η ισορροπία του αλκαλικού περιβάλλοντος του οργανισμού. Την ίδια ώρα που κάποια αποξηραμένα φρούτα μπορεί να ευνοούν την ανάπτυξη φλεγμονών στον οργανισμό, τα αποξηραμένα σύκα είναι ο σύμμαχός σας στην καταπολέμηση κάθε είδους φλεγμονής. Ακόμη, τα ξερά σύκα ομαλοποιούν την ορμονική λειτουργία του οργανισμού, κάτι από το οποίο υποφέρουν πολλές γυναίκες. Πλούσια σε φυτικές ίνες, καθαρίζουν τον οργανισμό από τη χοληστερίνη, τις τοξίνες και βοηθούν σημαντικά τη λειτουργία του εντέρου. Όσο για την περιεκτικότητα της φρουκτόζης στα αποξηραμένα σύκα; Εξαιρετικά χαμηλή σε σύγκριση με άλλα αποξηραμένα και μη φρούτα. Κάπως έτσι αποτελούν ιδανική τροφή για όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα δυσπεψίας.

Αν πάλι κατά καιρούς σας έχει απασχολήσει η υγεία των νυχιών σας ή η οστική σας μάζα και πυκνότητα, τα αποξηραμένα σύκα είναι όπλο. Διαθέτουν μεγάλη περιεκτικότητα σε ασβέστιο. Μεγαλύτερη και από το γάλα ή κάποια τυριά που ξεχωρίζουμε γι’ αυτόν τον λόγο. Τα αποξηραμένα σύκα βέβαια είναι και μια πολύ σωστή τροφή για άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση αφού περιέχουν κάλιο. Μισή κούπα αποξηραμένα σύκα περιέχει 300 mg καλίου. Στοιχείο που θα σας βοηθήσει αν έχετε συχνά μυϊκές κράμπες, άγχος και πονοκεφάλους. Η περιεκτικότητά τους σε μαγνήσιο είναι ένα ακόμη δεδομένο που τα τοποθετεί πολύ ψηλά στη λίστα με τις διατροφικά άριστες τροφές. Το μαγνήσιο ενισχύει τη λειτουργία του νευρικού συστήματος και ενεργοποιεί τον μεταβολισμό. Εκείνο όμως που τοποθετεί τα αποξηραμένα σύκα στα βάθη της καρδιάς των διατροφολόγων και των γιατρών, είναι η περιεκτικότητά τους σε σίδηρο. Η έλλειψη σιδήρου ταλαιπωρεί κυρίως γυναίκες αλλά και παιδιά. Στα αποξηραμένα σύκα, λοιπόν, οι ειδικοί έχουν βρει τον πιο σωστό και κατάλληλο σύμμαχο…

Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι τα αποξηραμένα σύκα δεν παχαίνουν. Είναι χορταστικά, εύγευστα με εκείνη την πολύ χαρακτηριστική  γνήσια καραμελένια γεύση τους, αλλά δεν έχουν παρά ελάχιστες, πραγματικά ελάχιστες θερμίδες!