mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
ΑΣΚΗΣΗ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Άσκηση στην εγκυμοσύνη: κανόνες ασφαλείας

August 31, 2017

author:

Mommy.gr

Άσκηση στην εγκυμοσύνη: κανόνες ασφαλείας

Η άσκηση στην εγκυμοσύνη είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να κάνει μια έγκυος γυναίκα για την εγκυμοσύνη της και για την γέννα του μωρού της. Ωστόσο, είναι ιδιαιτέρως σημαντικό να τηρούνται κανόνες για την ασφάλειά της αλλά και για την υγεία του εμβρύου.

Ποτέ χωρίς την έγκριση του γυναικολόγου

Ο γυναικολόγος όχι μόνο θα πρέπει να είναι ενήμερος ότι η έγκυος γυναίκα πρόκειται να ασκηθεί, αλλά πρέπει να γνωρίζει και τι είδους άσκηση πρόκειται να κάνει. Ο γυναικολόγος είναι ο μόνος άνθρωπος που γνωρίζει την πορεία της εγκυμοσύνης και φυσικά την κατάσταση της εγκύου και του εμβρύου καλύτερα από κάθε άλλον. Κάπως έτσι, θα πρέπει να τον ενημερώσεις για το είδος της άσκησης, για την ένταση και για τον βαθμό δυσκολίας της. Στη συνέχεια ο ίδιος θα εκτιμήσει αν είναι η κατάλληλη για εσένα ή πόσο επικίνδυνη είναι.

Απόκλεισε τα επικίνδυνα αθλήματα

Μια έγκυος γυναίκα δεν είναι άρρωστη αλλά φέρει μια ζωή μέσα της για την οποία έχει ευθύνη. Μην τολμήσεις ούτε να σκεφτείς να κάνεις ιππασία, surfing, water skiing, mountain biking και άλλα τέτοια χαριτωμένα.

Μόνο με τα κατάλληλα ρούχα

Τα ρούχα που φοράς κατά την άσκηση παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο. Πρέπει να φοράς άνετα φαρδιά ρούχα που σου επιτρέπουν να αναπνέεις κανονικά. Πάντα με ειδικό σουτιέν για εγκύους, προκειμένου να αποφύγεις τραυματισμούς. Μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δώσεις και στα παπούτσια. Να μην γλιστρούν και φυσικά να είναι άνετα και ξεκούραστα.

Μην παραλείπεις το ζέσταμα

Και στην εγκυμοσύνη ισχύει ό,τι και στην χωρίς εγκυμοσύνη εκγύμναση. Ποτέ δεν ξεκινάς χωρίς νωρίτερα να έχεις κάνει ζέσταμα. Αν θέλεις να αποφύγεις τραυματισμούς μυϊκούς ή να ταλαιπωρήσεις τον σκελετό σου, θα πρέπει να έχεις προθερμανθεί επαρκώς.

Πίνε άφθονο νερό
Είναι σημαντικό να φροντίσεις ώστε να μην αφυδατώνεσαι. Πίνε άφθονο νερό πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά την άσκηση. Αν γυμνάζεσαι καθημερινά τσέκαρε πόσο ενυδατωμένη ή αφυδατωμένη είσαι ελέγχοντας τα ούρα. Αν το χρώμα είναι σκούρο, τότε χρειάζεσαι οπωσδήποτε περισσότερο νερό. Αν είναι διαυγές και ανοιχτόχρωμο, τότε συνέχισε να κάνεις ό,τι κάνεις!

Μην το παρακάνεις

Μην τιμωρείς τον εαυτό σου επειδή σ’ αυτή τη φάση έχεις μεγάλη κοιλιά. Έγκυος είσαι. Μισή ώρα την ημέρα είναι υπεραρκετή και αυτό όχι στους «μεγάλους» μήνες. Στον 8ο και στον 9ο θα έχεις βαρύνει σημαντικά και θα δυσκολεύεσαι. Μην καταπονείς τον εαυτό σου. Θα ασκηθείς σημαντικά μετά τη γέννηση του παιδιού σου και με λιγότερο ρίσκο. Εννοείται πως απαγορεύεται να ασκείσαι, ημέρες με υπερβολική ζέστη ή υγρασία.

Να σηκώνεσαι από το έδαφος με μεγάλη προσοχή

Θεωρούμε αυτονόητο ότι θα σηκώνεσαι με μεγάλη προσοχή από το έδαφος ή ότι θα είσαι πολύ προσεκτική να μην τραυματιστείς από τα όργανα που χρησιμοποιείς. Απλώς το λέμε για την περίπτωση που το ξέχασες.