ΠΑΙΔΙ

Πόσο νερό πρέπει να πίνουν τα παιδιά;

3 months ago

author:

Πόσο νερό πρέπει να πίνουν τα παιδιά;

Τα παιδιά πρέπει να πίνουν πολύ νερό για την καλή κατάσταση της υγείας τους. Η ποσότητα του νερού και γενικά των υγρών που πρέπει να καταναλώνουν, ποικίλει ανάλογα με την ηλικία τους. Ο μέσος όρος όμως είναι τα 6 με 8 ποτήρια για παιδιά και εφήβους. Αν είναι ένα ή δύο λιγότερα, δεν είναι πρόβλημα, αν το παιδί καταναλώνει πολλά φρούτα και χυμούς. Το νερό, ωστόσο, είναι η τέλεια επιλογή τόσο για ενήλικες όσο και για τα παιδιά αφού ενυδατώνει τον οργανισμό χωρίς να προσθέτει θερμίδες, ζάχαρη ή λίπος.

Πόσο νερό πρέπει να πίνει ένα παιδί;

Ο οργανισμός μας χρειάζεται νερό για να ρυθμίσει τη θερμοκρασία του, να εξαλείψει τα απόβλητα, να προστατεύσει τον νωτιαίο μυελό και τις αρθρώσεις. Τα παιδιά που είναι μικρότερα των 8 ετών, χρειάζονται ελάχιστα λιγότερο νερό ή υγρά στο σύνολό τους, σε σχέση με τα μεγαλύτερα παιδιά και τους ενήλικες. Η οδηγία ωστόσο είναι συγκεκριμένη. Πρέπει να πίνουν νερό με τα γεύματά τους αλλά και όταν είναι διψασμένα. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Ιατρικής των ΗΠΑ(τμήμα της Ακαδημίας Επιστημών), αγόρια και κορίτσια 4 έως 8 ετών πρέπει να πίνουν 5 ποτήρια ημερησίως, 9 έως 13 ετών 7 με 8 ποτήρια νερό ημερησίως, 14 έως 18 ετών πρέπει να πίνουν 8 με 11 ποτήρια νερό την ημέρα.

Παιδιά τα οποία έχουν υπερβολική σωματική δραστηριότητα ή σε συνθήκες έντονης ζέστης μπορούν και πρέπει να καταναλώνουν περισσότερο νερό.

Υγρά που πρέπει να πίνονται ή να αποφεύγονται από τα παιδιά

Νερό: Ένας τρόπος για να κάνετε το παιδί σας να μην ξεχνάει να πίνει το νερό του ή να μην το αποφεύγει, είναι να του έχετε ένα δικό του παιδικό ποτήρι ή μπουκάλι. Στα χρώματα που του αρέσουν ή ακόμη με τους ήρωες που του αρέσουν και κεντρίζουν την προσοχή του.

Γάλα: Τα παιδιά πρέπει να καταναλώνουν τουλάχιστον 2 ποτήρια γάλα την ημέρα. Μάλιστα ως την ηλικία των 8 ετών τα 2 ποτήρια γάλα την ημέρα είναι εντάξει. Από εκεί και ως την εφηβεία τα παιδιά μπορεί αν χρειάζονται ακόμη και 3 ποτήρια γάλα την ημέρα. Τα παιδιά χρειάζονται ασβέστιο και βιταμίνη D για να αναπτυχθούν σωστά. Αν το παιδί σας δεν συμπαθεί την γεύση του γάλακτος, θα πρέπει να βρείτε τρόπους ώστε να την αλλάξετε. Προσθέστε μέλι, κακάο ή φρούτα προκειμένου να το πιει όλο!

Χυμούς: Οι φυσικοί χυμοί φρούτων κάνουν καλό στα παιδιά αφού περιέχουν άφθονες βιταμίνες. Ωστόσο, τα φρούτα περιέχουν ζάχαρη, οπότε δεν δίνουμε στα παιδιά άφθονους χυμούς. Ένας φυσικός χυμός φρούτων την ημέρα είναι εντάξει για ένα παιδί που το απόγευμα μπορεί να φάει και ένα φρούτο. Αν μέσα στη μέρα το παιδί καταναλώνει πολλά φρούτα, τότε δεν είναι απαραίτητο να του δώσετε και χυμό. Ωστόσο, επειδή δύσκολα ένα παιδί θα φάει πορτοκάλι, θα μπορούσατε καθημερινά να του δίνετε έναν φυσικό χυμό πορτοκαλιού και να τρώει τα υπόλοιπα φρούτα του μέσα στη μέρα.

Αναψυκτικά: Τα αναψυκτικά δεν προσφέρουν κάτι στα παιδιά και γι’ αυτό πρέπει να αποφεύγονται. Αχρείαστη ζάχαρη και ανθρακικό που δεν τους προσφέρει κάτι και πιθανόν να βλάψει το ευαίσθητο στομαχάκι τους. Ομοίως τα ποτά για επιπλέον ενέργεια, είναι απαγορευτικά για τα παιδιά αφού μπορεί να περιέχουν καφεΐνη και άλλα συστατικά ακατάλληλα για τα παιδιά.