ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ

Πώς θα ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σύστημα της οικογένειάς σας

7 months ago

author:

Πώς θα ενισχύσετε το ανοσοποιητικό σύστημα της οικογένειάς σας

Θα το έχετε ακούσει από όλους τους γιατρούς, πιθανόν θα το έχετε ακούσει και από τη μαμά σας. Η πρόληψη είναι πάντα η καλύτερη θεραπεία. Το ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα, λοιπόν, είναι επένδυση για εσάς και την οικογένειά σας. Ας δούμε με ποιον τρόπο θα το ενισχύσετε ώστε να τους γλιτώσετε από την ταλαιπωρία των ιώσεων και άλλων λοιμώξεων.

-Υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή

Το Α και το Ω για ένα δυνατό και ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα είναι η υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή. Τι θα πρέπει να περιλαμβάνει μια τέτοια διατροφή; Θα πρέπει κατ’ αρχήν να είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά. Μια υγιεινή διατροφή πλούσια σε τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα μπορεί να βοηθήσει τον οργανισμό να αντιμετωπίσει λοιμώξεις και να αντισταθεί στις εισβολές των μικροβίων. Τα λαχανικά, οι τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, οι ξηροί καρποί, το ψάρι, δεν πρέπει να λείπουν από τη διατροφή της οικογένειάς σας.

-Καλός και επαρκής ύπνος

Έρευνες έχουν δείξει ότι ο καλός, ποιοτικός και επαρκής σε χρόνο ύπνος είναι σημαντικός για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Η έλλειψη του ύπνου μπορεί να προκαλέσει σημαντικές πνευματικές και σωματικές δυσλειτουργίες και βλάβες. Ποιοτικός είναι ο ύπνος μας όταν ξυπνάμε από αυτόν ξεκούραστοι και αναζωογονημένοι. Αν κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, τότε πρέπει οπωσδήποτε να ερευνήσουμε τι είναι αυτό που μας κάνει να ξυπνάμε κουρασμένοι και σαν να μην κοιμηθήκαμε ποτέ. Μπορεί να είναι το στρώμα, μπορεί να είναι τα μαξιλάρια ή κάποιο πρόβλημα που να μας προκαλεί υπνική άπνοια. Βρείτε το και καταπολεμήστε το γιατί ο ύπνος είναι πολύ σημαντικός για την θωράκιση του ανοσοποιητικού συστήματος.

-Άσκηση

Η συστηματική άσκηση που δεν καταπονεί τον οργανισμό, μπορεί να χαρίσει ευεξία, πνευματική διαύγεια και φυσικά να τονώσει το ανοσοποιητικό σύστημα. Ο ανθρώπινος οργανισμός δεν είναι φτιαγμένος για να κάθεται. Η καρδιά, το μυϊκό και το νευρικό σύστημα αλλά ακόμα και τα ζωτικά μας όργανα όπως για παράδειγμα τα νεφρά και το ήπαρ έχουν απόλυτη ανάγκη την καθημερινή άσκηση. Τριάντα λεπτά –το λιγότερο- καθημερινά θα πρέπει όλη η οικογένεια να γυμνάζεται. Βρείτε ποια μορφή γυμναστικής ταιριάζει στον κάθε ένα από εσάς και σηκωθείτε από τον καναπέ.

-Διαχειριστείτε το άγχος

Το άγχος δεν κάνει κακό μόνο στην ψυχολογική μας κατάσταση και στις πνευματικές λειτουργίες μας. Το άγχος καταστρέφει το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Πραγματικά μεγάλο ποσοστό ανθρώπων έχει αρρωστήσει με τρόπο που να κινδυνεύσει ακόμη και η ζωή του, λόγω άγχους. Το άγχος μπλοκάρει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, με αποτέλεσμα να γινόμαστε ευάλωτοι στις ασθένειες.

-Όχι στο γρήγορο φαγητό

Το γρήγορο φαγητό μπορεί να είναι μια λύση ανάγκης σε μια δύσκολη μέρα όπου δεν προλαβαίνουμε να μαγειρέψουμε για την οικογένειά μας. Με τίποτα όμως δεν θα έπρεπε να αποτελεί συνήθεια διατροφική για την οικογένειά μας αφού δεν συγκαταλέγεται στην πρώτη αναφορά μας της υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής. Τα παχύσαρκα άτομα αλλά και γενικότερα τα άτομα που τρέφονται με τροφές πλούσιες σε συντηρητικά, στην πραγματικότητα βάζουν τρικλοποδιά στο ανοσοποιητικό τους σύστημα. Καλύτερα να φτιάξετε μια γρήγορη σαλάτα, παρά να επιλέξετε τη λύση του γρήγορου φαγητού απ’ έξω.