ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Μαγνήσιο: γιατί είναι τόσο απαραίτητο στην εγκυμοσύνη;

7 months ago

author:

Μαγνήσιο: γιατί είναι τόσο απαραίτητο στην εγκυμοσύνη;

Το μαγνήσιο είναι πολύτιμο και απαραίτητο στην εγκυμοσύνη και πρέπει να ελέγχονται τα επίπεδά του πολύ συχνά κατά τη διάρκειά της. Μια σοβαρή έλλειψη μαγνησίου, δεν προκαλεί μόνο συμπτώματα δυσάρεστα όπως είναι οι κράμπες. Μπορεί να έχει ακόμη σοβαρότερες επιπτώσεις στην εγκυμοσύνη, όπως είναι η προεκλαμψία, η ελλιπής ανάπτυξη του εμβρύου ή και ο εμβρυικός θάνατος. Το μαγνήσιο λειτουργεί με τρόπο που βοηθά την αναδόμηση και αποκατάσταση των ιστών του σώματος.

Το μαγνήσιο διατηρεί τα οστά και τα δόντια υγιή, παράλληλα ρυθμίζει την ινσουλίνη και τα επίπεδα του σακχάρου καθώς και τη λειτουργία κάποιων ενζύμων. Πολλές γυναίκες μετά την εγκυμοσύνη, αντιμετωπίζουν προβλήματα με τα δόντια τους και κάποιες και με τα οστά τους. Αν τα επίπεδα του μαγνησίου είναι επαρκή κατά την εγκυμοσύνη, πιθανόν η γυναίκα να μην βιώσει δυσάρεστες καταστάσεις τους πρώτους μήνες μετά τη γέννα. Ακόμη, το μαγνήσιο είναι σύμμαχος του οργανισμού στον έλεγχο της χοληστερόλης και την αντιμετώπιση της αρρυθμίας. Το μαγνήσιο επίσης, λειτουργεί συνδυαστικά με το ασβέστιο. Πώς γίνεται αυτό; Το μαγνήσιο χαλαρώνει το μυϊκό σύστημα ενώ το ασβέστιο ενεργοποιεί τους μύες ώστε να συσπώνται. Οι μελέτες δείχνουν πως η επαρκής πρόσληψη μαγνησίου μπορεί να αποτρέψει τη μήτρα από τις πρόωρες συσπάσεις.

Σε γενικές γραμμές η πρόσληψη μαγνησίου επιτυγχάνεται με σχετική επάρκεια μέσω της τροφής. Ωστόσο, αν ο γυναικολόγος το κρίνει απαραίτητο σύμφωνα με τα ποσοστά μαγνησίου που θα δείξουν οι εξετάσεις της εγκύου, μπορεί να προτείνει τη λήψη μαγνησίου μέσω συμπληρωμάτων διατροφής. Πλούσιες πηγές μαγνησίου είναι: ο σολομός, ο ηλιόσπορος, ο πασατέμπος, το σπανάκι, το καστανό ρύζι, τα αμύγδαλα, το γιαούρτι και τα μαυρομάτικα φασόλια.

Υπολογίζεται ότι μια έγκυος γυναίκα ηλικίας 18 ετών χρειάζεται 400mg μαγνήσιο την ημέρα. Μια έγκυος γυναίκα 19-30 ετών χρειάζεται 350mg, μια γυναίκα 31-άνω χρειάζεται 360mg. Μαγνήσιο όμως χρειάζεται και η θηλάζουσα μητέρα, 300-360 mg ημερησίως.

Όσο για τα βασικά συμπτώματα της έλλειψης μαγνησίου; Η αδιαθεσία, η τάση προς έμετο, η ναυτία, η κόπωση, οι μυϊκοί σπασμοί, η κακή μνήμη, η μειωμένη όρεξη, η αρρυθμία είναι ενδείξεις ότι τα επίπεδα του μαγνησίου στον οργανισμό σας είναι στα κάτω τους.