ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ

Εγκυμοσύνη: τροφές πλούσιες σε σίδηρο απαραίτητες για μητέρα και μωρό

3 months ago

author:

Εγκυμοσύνη: τροφές πλούσιες σε σίδηρο απαραίτητες για μητέρα και μωρό

Η σιδηροπενική αναιμία είναι συνήθης στη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Ο οργανισμός, βλέπετε, δουλεύει σε ρυθμούς πολύ απαιτητικούς. Η σιδηροπενική αναιμία μπορεί να κάνει την έγκυο γυναίκα να νιώθει κούραση, εξάντληση, ζαλάδα ακόμα και πονοκεφάλους. Καταναλώνοντας τροφές πλούσιες σε σίδηρο, η έγκυος καταφέρνει να απαλλαγεί από αυτά τα δυσάρεστα συμπτώματα και να έχει μια καλή εγκυμοσύνη χωρίς προβλήματα. Ποιες τροφές όμως είναι πλούσιες σε σίδηρο;

Τροφές πλούσιες σε σίδηρο

Μια έγκυος γυναίκα πρέπει να λαμβάνει τουλάχιστον 27mg σιδήρου ημερησίως. Ένας συνδυασμός τροφών με μεγάλη περιεκτικότητα σε σίδηρο είναι δυνατόν να εξασφαλίσουν στην έγκυο αυτήν την ποσότητα.

Οι πράσινες σαλάτες και γενικά όλα τα σκούρα πράσινα φύλλα έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε σίδηρο. Το σπανάκι, όλων των ειδών τα χόρτα και φυσικά η λαχανίδα (Kale) που θεωρείται η υπερτροφή από την κατηγορία των πράσινων φύλλων.

Τα αποξηραμένα φρούτα είναι επίσης μια καλή πηγή σιδήρου. Τα αποξηραμένα βερίκοκα, δαμάσκηνα και σύκα αλλά και οι σταφίδες. Τα σμέουρα και οι φράουλες έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε σίδηρο και αν έχετε βαρεθεί κάπως να τα καταναλώνετε στην κανονική μορφή τους, δεν έχετε παρά να τα προσθέσετε σε smoothies. Άλλες τροφές πλούσιες σε σίδηρο είναι τα τεύτλα, το λάχανο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το μπρόκολο, τα φασόλια, τα μπιζέλια, οι φακές, ο κρόκος του αυγού.

Φυσικά, σίδηρο παίρνουμε από το κρέας και ιδίως το κόκκινο κρέας. Μεγάλη προσοχή όμως με το… «αιματάκι». Εσφαλμένα, αρκετοί ανάμεσά μας πιστεύουν ότι όταν η μπριζόλα δεν είναι καλά ψημένη παίρνουν μεγάλες ποσότητες σιδήρου πίνοντας το αίμα του ζώου. Αφενός δεν ισχύει, αφετέρου είναι επικίνδυνο ειδικά στην εγκυμοσύνη. Η τριχινέλλωση είναι μια ιδιαίτερα επικίνδυνη λοίμωξη που μπορεί να προκληθεί από την κατανάλωση όχι καλά ψημένου κρέατος.

Tip για να βοηθήσετε τον σίδηρο

Η πρόσληψη σιδήρου από μόνη της δεν αρκεί. Για να έχετε καλύτερη απορρόφηση του σιδήρου που λαμβάνετε καταναλώνοντας όλες τις παραπάνω τροφές, θα πρέπει να λαμβάνετε και επαρκείς ποσότητες βιταμίνης C. Εντάξτε στη διατροφή σας τα πορτοκάλια, τις ντομάτες και τις ωμές πράσινες πιπεριές και θα δείτε πραγματικά τον σίδηρο να απορροφάται από τον οργανισμό σας καλύτερα.