ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ ΘΗΛΑΣΜΟΣ

Άσκηση και θηλασμός: επηρεάζει η άσκηση τον θηλασμό και το μητρικό γάλα;

5 months ago

author:

Άσκηση και θηλασμός: επηρεάζει η άσκηση τον θηλασμό και το μητρικό γάλα;

Η άσκηση σε συνδυασμό με την ισορροπημένη διατροφή συνιστούν έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Η ήπια άσκηση είναι ασφαλής και μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να έχει για την θηλάζουσα μητέρα. Όσο για το μητρικό γάλα; Δεν έχει καμία αρνητική ή άλλη επίδραση ούτε σχετικά με την ποσότητα, τη γεύση ή τη σύνθεσή του. Κατά συνέπεια, αν αναρωτιέστε αν μπορείτε να βάλετε ξανά στην καθημερινότητά σας την ήπια άσκηση ενώ θηλάζετε, η απάντηση είναι ένα μεγάλο και φορτωμένο από ενθουσιασμό «Ναι»…

Πότε μπορείτε να ξεκινήσετε τη γυμναστική σας μετά τη γέννηση του μωρού;

Αν ο τοκετός σας ήταν φυσιολογικός και χωρίς κανένα πρόβλημα ή επιπλοκές θα μπορούσατε να ξεκινήσετε να γυμνάζεστε ήπια μετά από μερικές μέρες. Αυτό δεν είναι κάτι που θα αποφασίσετε μόνη σας αλλά μαζί με τον γυναικολόγο σας. Αν όμως έχετε γεννήσει με καισαρική τομή, θα χρειαστείτε αρκετά μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μέχρι να επανέλθετε στη ρουτίνα σας. Ακόμη, αν έχετε βάρος στο στήθος ή κολπική αιμορραγία και πάλι δεν θα πρέπει να ξεκινήσετε γυμναστική.

Μετά τον τοκετό είναι πολύ σημαντικό να ξεκουράσετε το σώμα σας. Έτσι κι αλλιώς οι πρώτες μέρες με το μωράκι στο σπίτι, δεν είναι εύκολες ακόμα κι αν δεν είναι το πρώτο σας. Η κόπωση και το άγχος μπορούν να μειώσουν την ποσότητα του βρεφικού γάλακτος και αυτό δεν το θέλετε με τίποτα. Γι’ αυτό δώστε χρόνο στον οργανισμό σας.

Τι πρέπει να ξέρετε σχετικά με τον θηλασμό και την άσκηση

-Πάντα πρέπει να το συζητάτε με τον γιατρό σας αν σκοπεύετε να αλλάξετε βαθμό δυσκολίας ή έντασης στο πρόγραμμα της σωματικής άσκησης που ακολουθείτε.

-Ξεκινήστε να γυμνάζεστε με σύντομα και ήπια προγράμματα που σας κάνουν να αισθάνεστε ευεξία και που δεν καταπονούν τον εαυτό σας.

-Σταματήστε να γυμνάζεστε αν νιώθετε πόνο ή ζάλη ή αν δείτε κολπική αιμορραγία.

-Πάντα να κάνετε προθέρμανση όπως άλλωστε ενδείκνυται σε κάθε περίπτωση.

-Να κρατάτε τον οργανισμό σας ενυδατωμένο. Καλό είναι να έχετε μαζί σας ένα μπουκάλι νερό για τα διαλείμματα ή για το τέλος της άσκησης. Μην ξεχνάτε ότι το μητρικό γάλα αποτελείται κυρίως από νερό.

-Θηλάστε το μωρό σας πριν κάνετε γυμναστική για να νιώθετε πιο ελαφρύ το στήθος σας.

-Φροντίστε ώστε ο στηθόδεσμός σας να είναι σταθερός και να σας παρέχει καλή στήριξη. Ένα στηθόδεσμος που σας είναι αρκετά σφιχτός μπορεί να σας προκαλέσει μαστίτιδα και θα ήταν κρίμα να το περάσετε αυτό.

Εναλλακτικοί ασφαλείς τρόποι για να γυμναστείτε ενώ είστε στη φάση του θηλασμού

-Περπατείστε. Βάλτε το μωρό σας στο καρότσι, φορέστε τα αθλητικά σας για να είστε άνετα και βγείτε μαζί του μια βόλτα στον καθαρό αέρα. Ό,τι καλύτερο ώστε και το μωρό σας να ξεχαστεί και εσείς να ασκηθείτε και να αλλάξετε παραστάσεις.

-Βγείτε για jogging. Αφήστε το μωρό στον μπαμπά του, φορέστε τα αθλητικά σας, πάρτε μαζί τη μουσική σας και βγείτε να τρέξετε ήπια για μισή ώρα. Θα επιστρέψετε άλλος άνθρωπος.

-Κολυμβητήριο. Αν ο γυναικολόγος σας το επιτρέπει, τότε το κολυμβητήριο είναι πραγματικά ωφέλιμο και για να αθληθείτε αλλά και για να ηρεμήσετε. Ξέρετε καλά τις ηρεμιστικές ιδιότητες του νερού. Δοκιμάστε το.

Πηγή: Thilasmos.gr