Τροφές ενάντια στις παιδικές ιώσεις 

Τροφές ενάντια στις παιδικές ιώσεις 

Γράφει η Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βασιλική Γρηγορίου

Tο φθινόπωρο είναι η περίοδος όπου οι ιώσεις και τα κρυολογήματα είναι σε έξαρση. Οι εναλλαγές των θερμοκρασιών κατά κύριο λόγο ευθύνονται για την έξαρση. Τα παιδιά είναι η ομάδα που πλήττεται περισσότερο από την αλλαγή του καιρού.

Τα παιδιά είναι πιο επιρρεπή επειδή το αμυντικό τους σύστημα δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως και υπόκειται συνεχώς σε εξέλιξη. Η ανάπτυξη του ανοσοποιητικού ενός παιδιού επηρεάζεται από την συνεχή επαφή με λοιμογόνους παράγοντες τους ιούς και τα μικρόβια. Επίσης και το σχολείο είναι ένας ακόμα παράγοντας που τα παιδιά είναι πιο ευάλωτα στις ιώσεις.

Αντιβιοτικές τροφές

Η ισορροπημένη διατροφή προλαμβάνει τις ιώσεις ή τις καταπολεμά όταν είναι υπό εξέλιξη και βοηθά στην γρηγορότερη ανάρρωση. Παρακάτω αναφέρονται βασικές τροφές που θα πρέπει να συμπεριλαμβάνονται στο ημερήσιο διαιτολόγιο ενός παιδιού για να το προστατέψουν από ιώσεις και κρυολογήματα.

Φρούτα

Τα φρούτα είναι η πιο δημοφιλής τροφή για την ασπίδα του οργανισμού έναντι των ιώσεων. Περιέχουν βιταμίνη C που αυξάνει την παραγωγή λευκών αιμοσφαιρίων αντιμετωπίζοντας δραστικά τις ιώσεις και καροτενοειδή που αποτελούν τον πρόδρομο της βιταμίνης Α που ισχυροποιεί το αμυντικό σύστημα.

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά περιέχουν υψηλά ποσά φυλλικού οξέος, δηλαδή την βιταμίνη Β9 που ενισχύει την λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος ενδυναμώνοντας την παραγωγή λεμφοκυττάρων. Επίσης εφοδιάζουν τον οργανισμό με βιταμίνη C, καροτενοειδή και αντιοξειδωτικές ουσίες που καταπολεμούν τις ελέθευρες ρίζες.

Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί περιέχουν μαγνήσιο που προστατεύει τον οργανισμό από αρκετές μορφές κρυολογημάτων και ιώσεις, υποστηρίζοντας ένα υγιές ανοσοποιητικό. Περιέχει τα πολυκόρεστα λιπαρά οξέα Ω-3 που επηρεάζουν θετικά το αμυντικό σύστημα μειώνοντας τις φλεγμονές που πλήττουν την άμυνα του οργανισμού. Τέλος περιέχουν πρωτεΐνες και βιταμίνη Ε.

Αυγό

Το αυγό περιέχει πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας που χρησιμοποιούνται για τη σύνθεση αντισωμάτων που ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού. Την βιταμίνη Β12 που είναι ευεργετική για ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα που το διατηρεί ισχυρό και το προφυλλάσει από τους ιογόνους εισβολείς. Επίσης το αυγό περιέχει ψευδάργυρο και βιταμίνη Α.

Κοτόσουπα

Η κοτόσουπα περιέχει ψευδάργυρο απαραίτητο συστατικό για την καλή λειτουργία του ανοσοποιητικού, συντελώντας στην παραγωγή ενός τύπου λευκών αιμοσφαιρίων που βοηθά στην καταστροφή ιών και μικροβίων. Επίσης περιέχει πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας και τη βιταμινη Β12. Τέλος προσφέρει ενυδάτωση στον οργανισμό που επιδρά θετικά έναντι των ιώσεων.

Γιαούρτι

Το γιαούρτι περιέχει βακτήρια που αποκαθιστούν την ισορροπία της εντερικής χλωρίδας που ενισχύουν την καλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος συμβάλλοντας στην ορθή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος. Τέλος περιέχει τη βιταμίνη Β12, πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας και ψευδάργυρο.

Βασιλική Γρηγορίου, MSc
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc
Web: www.nutricenter.gr
Email: diet@nutricenter.gr

Share