Παγωτά: Ο καλοκαιρινός πειρασμός των παιδιών

Παγωτά: Ο καλοκαιρινός πειρασμός των παιδιών

Γράφει η Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Βασιλική Γρηγορίου

Το καλοκαίρι φτάνει με γοργούς ρυθμούς. Η αγαπημένη περίοδος των μικρών μας ζιζανίων που σταματούν τις σχολικές υποχρεώσεις και ξεκινούν τα καλοκαιρινά παιχνίδια. Ειδικής εκτίμησης χαίρουν τα παγωτά, ο καλοκαιρινός εφιάλτης των μαμάδων.

Η θρεπτική αξία του παγωτού

Το παγωτό παρασκευάζεται από γάλα, βούτυρο, αυγά, γιαούρτι, ζάχαρη και αρκετές φορές από χυμούς φρούτων και ξηρούς καρπούς. Από διατροφικής άποψης το παγωτό μπορεί να θεωρηθεί ολοκληρωμένη τροφή που προσφέρει πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λιπαρά, όλα τα μακροθρεπτικά που χρειάζεται ένα παιδί. Το παγωτό προσφέρει μεγάλα ποσά ασβεστίου, σημαντικό συστατικό για την ανάπτυξη των οστών και των δοντιών. Περιέχει και σημαντικές ποσότητες φωσφόρου και βιταμίνης Α.

Τα παγωτά που υπάρχουν στα ψυγεία τα τυποποιημένα και τα “χύμα” περιέχουν συντηρητικά, γλυκαντικά και βελτιωτικά γεύσης, χρωστικές και αρωματικές ύλες, γαλακτοματοποιητές και σε παγωτά με 0% λιπαρά υποκατάστατα ζάχαρης (π.χ. ασπαρτάμη). Αυτά τα συστατικά υποβαθμίζουν την θρεπτική αξία ενός παγωτού, μετατρέποντας τις θερμίδες του σε κενές θεωρώντας το ακατάλληλο για παιδιά. Τέλος η ποιότητα του παγωτού εξαρτάται και από την ποιότητα των πρώτων υλών.

Πόσο και πότε μπορεί να φάει ένα παιδί παγωτό

Η καλύτερη στιγμή για να καταναλωθεί το παγωτό είναι στη βόλτα που το παιδί θα παίξει και θα ενεργοποιήσει τον μεταβολισμό του. Όταν αυτό δεν είναι εφικτό, επιλέγουμε να του το δώσουμε την ώρα του δεκατιανού ή του απογευματινού πάντα συνοδευόμενο με φρούτα και ξηρούς καρπούς. Καλό είναι να αποφεύγετε να δίνετε μεγάλους πυραύλους ή παγωτά φορτωμένα με διάφορα υλικά (καραμέλα, σιρόπια, μπισκότα). Ιδανικό είναι ένα μικρό πυραλαύκι ή κυπελάκι ή ξυλάκι περίπου 65 -85 γραμμάρια.

Η συμβουλή του Διαιτολόγου

Το παγωτό είναι ένας απολαυστικός πειρασμός που ακόμα και οι ενήλικες δεν μπορούν να αντισταθούν. Αναλογιστείτε πόσο δύσκολο θα είναι για τα παιδιά. Η ιδανικότερη λύση είναι να φτιάχνετε εσείς το παγωτό, το σπιτικό παγωτό είναι μια εύκολη και συμμετοχική πρόταση (Δείτε εδώ: Πανεύκολη συνταγή για λαχταριστό σορμπέ φράουλα). Το γιαούρτι, τα φρούτα και οι ξηροί καρποί είναι θρεπτικές και ποιοτικές τροφές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην παρασκευή ενός παγωτού. Επίσης μπορείτε να αντικαταστήσετε το γάλα με αμυγδαλόγαλα ή με γάλα σόγιας ή φουντουκιού, το βούτυρο με βούτυρο καρύδας ή με βούτυρο κακάο. Εάν αρέσουν τα σοκολατένια παγωτά στο παιδί σας προτιμήστε κακάο ή σοκολάτα χωρίς ζάχαρη να προσθέσετε στο παγωτό.

Όταν δεν υπάρχει η δυνατότητα αυτή να επιλέγετε γρανίτες ή σορμπέ παγωτά που έχουν λιγότερες θερμίδες και συνήθως γιαούρτι αντί για γάλα.

Βασιλική Γρηγορίου, MSc
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc
Web: www.nutricenter.gr
Email: diet@nutricenter.gr / Τηλ : 693.726.4915

Share