Νέα έρευνα: τα πολλά παιχνίδια φρένο στη δημιουργικότητα

Νέα έρευνα: τα πολλά παιχνίδια φρένο στη δημιουργικότητα

Οι ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Τολέδο στο Οχάιο, μελέτησαν τη συμπεριφορά 36 νηπίων. Τα παιδιά κλήθηκαν χωρίστηκαν σε 2 ομάδες. Στην πρώτη ομάδα κάθε νήπιο κλήθηκε να παίξει με 16 παιχνίδια και στην δεύτερη ομάδα με 4 παιχνίδια. Από την ανάλυση της συμπεριφοράς τους προέκυψε ότι τα νήπια της δεύτερης ομάδας όπου κάθε παιδί έπαιζε με τα 4 μόνο παιχνίδια, ήταν πιο δημιουργικά. Ακόμη, τα παιδιά αυτά έπαιζαν τη διπλάσια ώρα με κάθε παιχνίδι, εφευρίσκοντας και περισσότερους τρόπους να το χρησιμοποιήσουν, σε σχέση με τα παιδιά που έπαιζαν με τα 16 παιχνίδια.

Τι μας απαντά, λοιπόν, η έρευνα; Ότι τα πολλά παιχνίδια βλάπτουν την δημιουργικότητα των παιδιών. Το παιδί που έχει πολλά παιχνίδια δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί για να παίξει. Χάνεται μέσα στις επιλογές με αποτέλεσμα να παίζει πότε με το ένα παιχνίδι και πότε με το άλλο, δίχως πραγματικά να εξαντλεί τις δυνατότητες του παιχνιδιού ή πραγματικά να ασχολείται με αυτό. Στην πραγματικότητα το περιεργάζεται για λίγο και το εγκαταλείπει για να πιάσει το επόμενο και το επόμενο.

Στις ανεπτυγμένες χώρες ένα νήπιο έχει περίπου 200 παιχνίδια αλλά στην καθημερινότητά του δεν παίζει ούτε με τα 10 από αυτά. Οι ειδικοί συμβουλεύουν τόσο τους γονείς όσο και τους παιδικούς σταθμούς, να μην έχουν τόσα πολλά παιχνίδια στους χώρους όπου βρίσκονται τα νήπια. Να αποθηκεύουν οι ίδιοι τα παιχνίδια, να δίνουν 4 ή 5 ως επιλογή στα παιδιά και όταν πια θα έχουν εξαντλήσει κάθε δυνατότητα του παιχνιδιού, να τους δίνουν κάποιο καινούργιο παιχνίδι. Με αυτόν τον τρόπο τα παιδιά γίνονται πιο επινοητικά, πιο δημιουργικά αλλά κυρίως μαθαίνουν πώς να συγκεντρώνονται.

Τι κάνουμε όμως όταν έχουμε ένα παιδί που δέχεται πολλά παιχνίδια στην καθημερινότητά του από συγγενείς και φιλικά πρόσωπα. Κατ’ αρχήν εξηγούμε στους δικούς μας ανθρώπους για ποιον λόγο δεν θέλουμε πολλά παιχνίδια. Στη συνέχεια, δεν παίρνουμε το καινούργιο παιχνίδι ώστε να το κρύψουμε. Κάτι τέτοιο θα ήταν τραυματικό για το παιδί. Αν επιμένει να παίξει με αυτό, του το αφήνουμε αλλά του ζητάμε να μας δώσει πίσω ένα παλαιότερο ώστε ο αριθμός των παιχνιδιών να παραμείνει ο σωστός. Όλα θα γίνουν πιο εύκολα αν μάθουμε το παιδί να συνεργάζεται σε αυτήν την κατεύθυνση. Και φυσικά, τι πιο ωραίο από το να του πούμε πως μπορεί να χαρίσει κάποια από τα παιχνίδια που έχει παίξει και βαρεθεί, σε άλλα παιδάκια…

 

Share This