Κάνοντας μία ώρα άσκησης την ημέρα μειώνουμε σημαντικά τις επιπτώσεις της καθιστικής εργασίας

Κάνοντας μία ώρα άσκησης την ημέρα μειώνουμε σημαντικά τις επιπτώσεις της καθιστικής εργασίας

Το γρήγορο περπάτημα, το ποδήλατο ή άλλη παρόμοια σωματική άσκηση βρέθηκε ότι μπορεί να εξαλείψει τον αυξημένο κίνδυνο θανάτου που σχετίζεται με την παρατεταμένη καθιστική εργασία.

Σύμφωνα με έρευνα, μία ώρα σωματικής άσκησης την ημέρα μπορεί να μάς βοηθήσει να αποφύγουμε τους κινδύνους από την καθιστική εργασία για πολλές ώρες.

Η ερευνητική ομάδα πίσω από τη μελέτη ήθελε να μάθει αν ήταν δυνατό για τους ανθρώπους που κάθονται όλη μέρα σε μια δουλειά γραφείου να αντισταθμίσουν τις βλαβερές συνέπειες αυτής της έλλειψης δραστηριότητας με το να κάνουν κάποια άσκηση. Με λίγα λόγια, η απάντηση είναι ναι.

Πόση άσκηση χρειάζεται να κάνουμε;

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμά τους, αναλύοντας δεδομένα από 16 μελέτες στις οποίες συμμετείχαν πάνω από ένα εκατομμύριο άνθρωποι. Βρήκαν ότι οι άνθρωποι που ήταν σωματικά δραστήριοι, αλλά κάθονταν για οκτώ ώρες την ημέρα, είχαν πολύ μικρότερο κίνδυνο θανάτου σε σύγκριση με άτομα που δεν ήταν σωματικά δραστήρια, ακόμα κι αν κάθονταν για λιγότερες ώρες.

Αυτό δείχνει ότι η σωματική δραστηριότητα είναι ιδιαίτερα σημαντική, άσχετα με το πόσες ώρες την ημέρα καθόμαστε, δηλώνουν οι συγγραφείς της μελέτης.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα σωματικής δραστηριότητας, είναι αρκετή για να αντισταθμίσει πλήρως την αύξηση του κινδύνου θανάτου που προκαλεί η καθιστική ζωή.

Διάβασε επίσης
  Σπιτικά Τρουφάκια με Κακάο: Τέλεια ιδέα για κεράσματα στο σχολείο

Η δραστηριότητα αυτή θα μπορούσε να είναι για παράδειγμα το έντονο περπάτημα (5,6 χλμ/ώρα) ή το ποδήλατο (16 χλμ/ώρα).

shutterstock_518662033

Το μήνυμά μας είναι θετικό: είναι δυνατόν να μειώσουμε – ή ακόμη και να εξαλείψουμε – αυτό τον κίνδυνο, αν είμαστε αρκετά δραστήριοι, ακόμη και χωρίς να χρειάζεται να κάνουμε κάποιο σπορ ή να πάμε στο γυμναστήριο, είπε ο επικεφαλής συγγραφέας Ulf Ekelung, καθηγητής στο νορβηγική Σχολή Αθλητισμού και στο Πανεπιστήμιο του Cambridge.

Ενώ μια ώρα την ημέρα σωματικής δραστηριότητας είναι το ιδανικό, ακόμα και αν κάνουμε λιγότερο από μία ώρα καθημερινής άσκησης πάλι μπορούν να μειωθούν οι κίνδυνοι για την υγεία των πολλών ωρών που καθόμαστε.

Το βασικό μήνυμα από τη μελέτη είναι ότι εάν δεν μπορούμε να αποφύγουμε το να καθόμαστε για αρκετές ώρες την ημέρα, είναι σημαντικό να είμαστε σωματικά δραστήριοι.

Πηγή: mycare

Share