Η διατροφή τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης

Η διατροφή τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης

Η διατροφή κατά τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης πρέπει να είναι πολύ πολύ προσεγμένη. Είναι αυτονόητο ότι οι περισσότερες γυναίκες δοκιμάζονται από ναυτίες και συχνά δεν έχουν όρεξη να φάνε ή βασανίζονται από τους εμετούς. Αυτό όμως δεν σημαίνει ούτε πως δεν πρέπει να τρώνε, ούτε βεβαίως ότι μπορούν να τρώνε ακατάλληλες τροφές επειδή πιθανόν αυτές τους κάνουν όρεξη.

Η σωστή διατροφή τους πρώτες μήνες της εγκυμοσύνης είναι ιδιαιτέρως σημαντική για τη ζωή του εμβρύου. Ο γενικός κανόνας λέει ότι η έγκυος γυναίκα θα πρέπει να εντάξει στο καθημερινό της διαιτολόγιο άφθονα φρούτα και λαχανικά. Ακόμη τροφές πλούσιες σε ασβέστιο όπως γαλακτοκομικά προϊόντα με κυρίαρχο το γιαούρτι. Φυσικά δεν θα πρέπει να παραλείπονται τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο, βιταμίνη C και Ε.

Τα ψάρια αποτελούν την πιο θρεπτική και σωστή τροφή για την ανάπτυξη του εμβρύου. Μελέτες αναφέρουν ότι τα παιδιά των οποίων οι μαμάδες κατανάλωναν σημαντικές ποσότητες ψαριών στην εγκυμοσύνη, έχουν υψηλότερο δείκτη ευφυΐας. Τα ψάρια ξεχωρίζουν στη διατροφική αλυσίδα και για την χαμηλή περιεκτικότητά τους σε λιπαρά. Υπάρχουν όμως και τα ψάρια που πρέπει να αποφεύγονται και δεν είναι άλλα από εκείνα με την υψηλή περιεκτικότητα υδραργύρου. Τέτοια ψάρια είναι ο καρχαρίας, ο ξιφίας, το σκουμπρί κα. Θα πρέπει επίσης να λάβετε υπόψιν ότι ο υδράργυρος μένει για καιρό στον οργανισμό. Κάπως έτσι καλό θα είναι να έχετε διακόψει την κατανάλωση αυτών των ψαριών πολύ πριν την εγκυμοσύνη αν είναι εφικτό.

Τέλος, τα μεταλλαγμένα κρέατα μπορούν να είναι πολύ επικίνδυνα για μια έγκυο γυναίκα. Καπνιστά κρέατα ή παστά, δηλαδή κρέατα που δεν έχουν ψηθεί σε κανονικές συνθήκες- καλό είναι να αποφεύγονται ή να καταναλώνονται σε πολύ μικρές ποσότητες. Ακόμη, το κρέας θα πρέπει να είναι πολύ καλά ψημένο και όχι με ίχνος αίματος. Σαφέστατα το κοτόπουλο θα πρέπει να πλένεται με καυτό νερό πριν το μαγείρεμα και να μαγειρεύεται περισσότερο από καλά για την αποφυγή της σαλμονέλας.

 

Share