Εναλλακτικές τροφές για παιδιά που δεν τρώνε κρέας

Εναλλακτικές τροφές για παιδιά που δεν τρώνε κρέας

Ζουν ανάμεσά μας! Ο λόγος για τα παιδιά εκείνα που δεν αντέχουν ούτε τη σκέψη ότι θα φάνε κρέας. Δεν είναι συνειδητά vegans. Λίγο οι ίνες, λίγο το ότι πρέπει να μασήσουν περισσότερο, είναι που κάνουν τα παιδιά να μην αγαπούν το κρέας. Τα θρεπτικά συστατικά του ωστόσο είναι υψηλής διατροφικής αξίας. Το κρέας είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, είναι ακόμη πλούσιο σε βιταμίνη D, ιχνοστοιχεία του σιδήρου, ψευδαργύρου, φωσφόρου και σεληνίου.

Δες παρακάτω ποιες τροφές μπορείς να δώσεις αντί για το κρέας. Σε κάθε περίπτωση όμως θα πρέπει να συμβουλευτείς τον παιδίατρο σου και έναν εξειδικευμένο διατροφολόγο και να συζητήσεις μαζί του για τις εναλλακτικές. Μην ξεχνάς τα παιδιά χρειάζονται όλες τις τροφές στο διαιτολόγιο τους.

Φακές και φασόλια

Οι φακές συνδυασμένες με ρύζι θα μπορούσαν να δώσουν στον οργανισμό μέρος της πρωτεΐνης που θα έπαιρνε με τη λήψη κρέατος. Συγκεκριμένα μία κούπα φακές αντιστοιχεί σε 18 γραμμάρια πρωτεΐνες. Όχι ιδιαίτερα υψηλά δηλαδή. Τα φασόλια επίσης προσφέρουν περίπου 15 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά μία κούπα. Είναι ωστόσο πλούσια σε φυτικές ίνες, μαγνήσιο και είναι γνωστά για τη χαμηλή χοληστερόλη τους.

Κινόα

Η κινόα είναι ένα από τα σιτηρά που είναι χαρακτηρισμένα ως υπερτροφές. Είναι μια πλούσια πηγή πρωτεΐνης. Όμως η κινόα είναι πλούσια και σε σίδηρο, βιταμίνη Ε, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο και φυτικές ίνες. Μπορείς να την προσθέσεις μέσα σε σαλάτα ή να φτιάξεις γεμιστά, βάζοντας κινόα αντί για ρύζι.

Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί φημίζονται για την περιεκτικότητά τους σε λιπαρά οξέα, βιταμίνη Ε, μαγνήσιο και χαλκό. Ομοίως οι ηλιόσποροι, ο πασατέμπος ή οι σπόροι κολοκύθας είναι πλούσιοι σε βιταμίνες Ε&Β αλλά και σε σελήνιο. Οι ξηροί καρποί δεν καταναλώνονται μόνο σκέτοι. Προστίθενται στις σαλάτες, στις μπάρες δημητριακών αλλά και σε πολλά φαγητά.

Μανιτάρια

Τα μανιτάρια διαθέτουν βασικά αμινοξέα που άνετα συγκρίνονται με την ποιότητα των ζωικών πρωτεϊνών. Ακόμη είναι πλούσια σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β και σε αντιοξειδωτικά. Αρκετοί θεωρούν ότι τα μανιτάρια είναι οι καλύτεροι αντικαταστάτες του κρέατος μια και έχουν μόλις 23 θερμίδες ανα 100 γραμμάρια.

 

Share