mommy
thilasmos
toketos
mycare - φροντίδα
athome
arkoudos
nanny - επιλέγοντας νταντάδες
Eίμαι μαμά Διατροφή & Συνταγές Συμβουλές

Γαλακτοκομικά προϊόντα:
πως διαλέγουμε γιαούρτι

4 years ago

author:

Mommy.gr

Γαλακτοκομικά προϊόντα:
πως διαλέγουμε γιαούρτι

Τι είναι δροσερό, κρεμώδες και νόστιμο; Το γιαούρτι! Το σπουδαιότερο βέβαια, είναι ότι αποτελεί βασικό συστατικό μιας υγιεινής διατροφής για τα παιδιά. Το γιαούρτι είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες, ασβέστιο και κάλιο. Μια κούπα είναι μια από τις τρεις μερίδες γαλακτοκομικών που συνιστάται για παιδιά από 9 ετών και πάνω μέχρι και όλη την ενήλικη ζωή τους. Για παιδιά 2 – 3 ετών, συνίσταται η κατανάλωση 2 μερίδων γαλακτοκομικών και 2½ μερίδες για τις ηλικίες από 4 μέχρι 8 ετών. Ένα γιαούρτι επίσης ίσως περιέχει ενεργές καλλιέργειες βακτηρίων, όπως αναγράφεται στην ετικέτα. Οι καλλιέργειες αυτές, γνωστές ως προβιοτικά, θεωρούνται «καλά βακτήρια» για το έντερο και βοηθούν στη διατήρηση ενός υγιούς πεπτικού συστήματος.

Τα επιδόρπια γιαουρτιού κυκλοφορούν σε μεγάλη ποικιλία γεύσεων και παραλλαγών. Κάνοντας μια βόλτα στο σούπερ μάρκετ, μπορούμε να βρούμε δεκάδες διαφορετικές μάρκες, που η κάθε μια παρουσιάζει διάφορες γευστικές παραλλαγές. Υπάρχουν γιαούρτια χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, χωρίς λιπαρά, με ξηρούς καρπούς ή φρούτα, αρωματισμένα, απλά ή παραδοσιακά. Ας δούμε εδώ έναν οδηγό για να μάθουμε να επιλέγουμε το καλύτερο για την οικογένειά μας.

Πλήρες, με λίγα ή χωρίς λιπαρά;
Σε γενικές γραμμές, η καλύτερη επιλογή είναι το γιαούρτι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά ή χωρίς καθόλου λιπαρά. Για να είναι πιο νόστιμες αυτές οι επιλογές, μπορείτε να προσθέσετε μέλι, αποξηραμένα φρούτα ή ξηρούς καρπούς.

shutterstock_273211529

Με φρούτα, αρωματισμένο ή απλό;
Η προσθήκη ζάχαρης είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο στα αρωματισμένα γιαούρτια με φρούτα. Μπορείτε να αποφύγετε την περιττή ζάχαρη, επιλέγοντας ένα απλό γιαούρτι και προσθέτοντας τα δικά σας φρούτα ή γεύσεις όπως κανέλα ή βανίλια. Κάτι που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι ενδέχεται να δείτε να αναγράφεται η ζάχαρη ως συστατικό ακόμα και σε ένα απλό γιαούρτι, αφού περιέχει λακτόζη, η οποία μετατρέπεται σε ζάχαρη εξαιτίας του γάλακτος.

Το παραδοσιακό γιαούρτι
Το ελληνικό γιαούρτι είναι στραγγιστό. Αυτή η διαδικασία το καθιστά πιο κρεμώδες και πιο μαλακό. Περιέχει τις διπλάσιες πρωτεΐνες σε σχέση με άλλα γιαούρτια, αλλά σίγουρα μικρότερη ποσότητα ασβεστίου. Είναι πλούσιο σε προβιοτικά, γεγονός που συμβάλλει στο να διασπαστεί η λακτόζη, έτσι το παραδοσιακό γιαούρτι είναι μερικές φορές ευκολότερο στη χώνεψη για όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη.

Όποια μορφή γιαουρτιού κι αν επιλέξετε, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να το απολαύσετε. Δοκιμάστε αυτές τις εύκολες ιδέες για πρωινό, σνακ ή επιδόρπιο:

Γιαούρτι parfait – σερβίρουμε γιαούρτι με δημητριακά ολικής αλέσεως και τεμαχισμένα φρούτα, όπως μπανάνες ή μούρα

Smoothies με γιαούρτι- αναμειγνύουμε 1 μέρος φρούτων, με 1 μέρος χυμό και 2 μέρη γιαούρτι
Σως γιαουρτιού – ιδανική για φρουτοσαλάτες!

 

Διάβασε επίσης: Πως χειριζόμαστε με ασφάλεια τα τρόφιμα στην κουζίνα!